Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: برخی روسای دانشگاه‌ها مخصوصا روسای دانشگاه‌های سراسری از گروه‌های جهادی حمایت مناسبی نمی‌کنند.

رحمان نظری، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص برنامه‌های این تشکل دانشجویی برای ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه خوزستان در سال ۹۷ درگیر سیل و زلزله بود، برنامه ریزی شده تا گروه‌های جهادی در ایام نوروز برای خدمت رسانی به مردم آسیب دیده و مناطق حاشیه‌ای استان در قالب گروه‌هایی اردوی جهادی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری اضافه کرد: این اردو‌ها در عرصه‌های عمرانی برگزار خواهند شد، چرا که در مناطق هدف، اولویت با فعالیت‌های عمرانی است و هدف از برگزاری اردوی جهادی در مناطق حاشیه‌ای اهواز و سایر شهرستان ها، محرومیت زدایی است.
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به مشکلات گروه‌های جهادی ابراز کرد: عمده مشکل گروه‌های جهادی، عدم پشتیبانی از گروه‌های جهادی از سوی نواحی سرزمینی است.
وی ادامه داد: گروه‌های جهادی وقتی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند، باید حداقل امکانات پشتیبانی در اختیار آنان قرار گیرد، اما متاسفانه این مهم در سطح مطلوبی اتفاق نمی‌افتد و در پی آن، گروه‌ها به صورت منسجم نمی‌توانند به خدمات رسانی به مردم بپردازند.
نظری خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که گروه‌های جهادی با آن مواجه هستند، برخورد سلیقه‌ای روسای دانشگاه‌ها است. بر این اساس، هر رئیس دانشگاهی که با اصل موضوع فعالیت گروه‌های جهادی موافق باشد، از آن‌ها پشتیبانی می‌کند و هر رئیس دانشگاهی که درکی از این موضوع نداشته باشد، به تبع از آن حمایت نمی‌کند. مسئله عدم حمایت روسای دانشگاه‌ها از گروه‌های جهادی بیشتر در دانشگاه‌های سراسری رواج دارد.
وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در بخش‌های مسئله محوری یادآور شد: با توجه به رویه کنونی سازمان بسیج دانشجویی، سعی داریم گروه‌هایی که فعالیت پررنگ تری در زمینه‌های جهادی دارند را، به سمتی هدایت کنیم که بیشتر از قبل روی موضوع مسئله محوری کار کنند و در این راستا برنامه‌های خود را پیش ببرند. به طور مثال این گروه‌ها در بحث شهرک‌های صنعتی ورود کنند و کارخانجاتی که دارای مشکل صنعتی هستند و بازدهی کمی دارند را رونق بخشند و فعالیت‌های خود را در این زمینه اجرایی کنند.
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان توضیح داد: مشکل دیگری که گروه‌ها در مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله با آن مواجه هستند، عدم توجه گروه‌های غیر بومی به برنامه ریزی‌هایی است که از سوی نواحی صورت می‌گیرد و طبق آن به فعالیت در مناطق اولویت دار نمی‌پردازند و همین موضوع باعث ایجاد تعلل در اجرای برنامه‌های گروه‌ها می‌شود و کندی روند فعالیت را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گروه جهادی اردوی جهادی بسیج دانشجویی خوزستان روسای دانشگاه ها گروه های جهادی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران

سیاستمداران و روسای احزاب پاکستان همزمان با سفر رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران به اسلام‌آباد، ضمن خوش آمدگویی به آیت‌الله رئیسی تعهد خود را برای حمایت از توسعه روابط فی مابین اعلام و از مواضع ایران در منطقه به ویژه دفاع از ملت مظلوم فلسطین قدردانی کردند.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در پیامی با استقبال از سفر دکتر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان ابراز اطمینان کرد که این بازدید گامی رو به جلو برای گسترش تعاملات دو کشور همسایه خواهد بود. وی با ابراز ارادت خود نسبت به مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی و ملت ایران افزود که روابط دو ملت و دو کشور دوست و برادر در نتیجه این سفر بیش از پیش تقویت می‌شود.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در پیامی اعلام کرد که همه اقشار جامعه پاکستان از سفر مهم و تاریخی آیت‌الله رئیسی خرسند و به میزبانی از این فرزند غیور انقلاب اسلامی افتخار می‌کنند. 

وی اظهار کرد: دکتر رئیسی شخصیت پر افتخار جهان اسلام که مقتدرانه علیه استکبار جهانی و رژیم متجاوز صهیونیستی موضع گیری کرده است، با آغوش باز از سوی مردم پاکستان مورد استقبال قرار می‌گیرد. نگاه‌ها در پاکستان به ورود این مهمان عزیز و سرباز باوفای انقلاب اسلامی دوخته است و ما از صمیم قلب به آیت‌الله رئیسی خوشامد می‌گوئیم.

صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر رئیس جمعیت علمای پاکستان و رئیس شورای همبستگی ملی نیز در پیامی با تمجید از اقدام قهرمانانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ تنبیهی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت: ملت پاکستان مفتخر به میزبانی از شخصیتی است که کشورش در خط مقدم حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با توطئه‌های شیطانی (رژیم) اسرائیل و حامیان جنایتکار آن قرار دارد.

این سیاستمدار پاکستانی با محکومیت ماجراجویی‌های اسرائیل و آمریکا علیه ایران در منطقه، پاسخ تنبیهی ایران به تجاوز‌های رژیم جعلی اسرائیل را افتخاری بزرگ برای جهان اسلام به ویژه مردم پاکستان و دوستداران ایران دانست. ما به گرمی از بازدید مهم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی استقبال می‌کنیم و حامی توسعه هرچه بیشتر روابط میان این دو کشور برادر هستیم.

حجت‌الاسلام سید جواد نقوی رئیس نهضت بیداری امت مصطفی (ص) و رئیس حوزه علمیه عروة الوثقی در شهر لاهور نیز در پیام خود اعلام کرد که همه مردم پاکستان اعم از شیعه و سنی با شور و شوق فراوان در انتظار سفر آیت‌الله رئیسی هستند لذا می‌بایست استقبال بی سابقه‌ای از این سرباز شجاع انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

علاوه بر این بسیاری از گروه‌های سیاسی، مذهبی و فعالان مدنی پاکستان با صدور بیانیه‌ها، چاپ بنر و انتشار پیامد‌های ویدئویی با استقبال از بازدید رئیس جمهور اسلامی ایران به کشورشان، اعلام کردند که جامعه مسلمان پاکستان مفتخر به میزبانی از رئیس یک ملت شجاع و غیوری است که حامی ملت‌های مظلوم به ویژه مدافع مردم فلسطین است.

گروه‌های مردمی پاکستان همچنین با ارسال درخواست‌های رسمی به سفارت ایران در اسلام‌آباد و نمایندگی‌های سیاسی ایران در شهر‌های لاهور و کراچی که قرار است آیت‌الله رئیسی به این شهر‌ها نیز سفر کند، آمادگی خود را برای استقبال از رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کردند.

دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان و در رأس هیاتی عالیرتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، ساعاتی پیش با بدرقه معاون اول رئیس جمهور، معاون بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از وزرا عازم اسلام‌آباد شد.

رئیس جمهور در سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیداری خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

دکتر رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهر‌های دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفتگو می‌کند.سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • خوشامدگویی روسای احزاب پاکستان به آیت‌الله رئیسی؛ حمایت قوی از ایران
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟