Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارتاپ حوزه زیست‌فناوری در بررسی جدیدی، از ویروس‌ها برای مقابله با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، جهان اکنون در جنگ به سر می‌برد اما این جنگ، عادی نیست زیرا حریف، ارگانیسمی بسیار کوچک است که به سادگی و بدون کمک میکروسکوپ شناسایی نمی‌شود و در صورت شناسایی نشدن می‌تواند میلیون‌ها نفر را در دهه‌های آینده از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حریف، باکتری مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک است.

سال گذشته بیش از 700 هزار نفر در جهان، در اثر ابتلا به عفونت باکتریایی از دنیا رفتند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که امکان دارد این آمار تا سال 2050 به 10 میلیون نفر برسد.

اگرچه در حال حاضر داروهای بسیاری برای از بین بردن باکتری‌های بد مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این داروها نمی‌توانند همه باکتری‌های بد را از بین ببرند.

یک استارتاپ حوزه زیست‌فناوری موسوم به "اینتر فلیکس" (Enter Felix)، روش جدیدی را برای ایمن ماندن در برابر باکتری‌های مقاوم در برابر دارو پیشنهاد داده است. پژوهشگران این استارتاپ باور دارند که شاید ویروس‌ها بتوانند از بدن در برابر داروها دفاع کنند.

شاید عجیب به نظر برسد که در دوره گسترش کروناویروس و نگرانی‌های مربوط به آن، چنین بینش خوبی نسبت به ویروس‌ها داشته باشیم اما "رابرت مک‌براید" (Robert McBride)، از بنیان‌گذاران این استارتاپ باور دارد که فناوری آنها موجب می‌شود که قسمت‌های خاصی از باکتری هدف قرار بگیرند. این روش نه تنها باکتری‌های بد را از بین می‌برد، بلکه توانایی تکامل و مقاوم‌سازی دوباره آن را نیز متوقف می‌کند.

ایده از بین بردن باکتری‌ها با کمک ویروس، موضوع جدیدی نیست. ویروس‌هایی که می‌توانند باکتری را عفونی کنند، در سال 1915 کشف شدند و تجاری‌سازی آنها از سال 1940 در آمریکا آغاز شد.

اگرچه شمار کمی از راه‌حل‌های جدید برای مقابله با باکتری‌های بد ارائه می‌شوند و داروهای استاندارد نیز تاثیر زیادی در غلبه بر باکتری‌ها ندارند، مک‌براید معتقد است که استارتاپ آنها می‌تواند به پیشرفت مراحل درمانی کمک کند.

روش استارتاپ فلیکس به تازگی روی گروهی متشکل از 10 نفر آزمایش شده است. مک‌براید گفت: ما می‌توانیم روش‌های درمانی را در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه ابداع کنیم زیرا به تازگی نشان داده‌ایم که درمان ما می‌تواند روی انسان، موثر باشد.

فلیکس قصد دارد که این روش را برای درمان عفونت باکتریایی ابتدا در بیماران مبتلا به فیبروز سیستیک و سپس بیمارانی که برای مقابله بر عفونت ریه به مصرف میزان ثابتی از آنتی‌بیوتیک نیاز دارند، به کار ببرند.

گام بعدی این استارتاپ، آغاز یک آزمایش بالینی کوچک روی 30 نفر و انجام دادن پژوهش‌های علمی بیشتر است تا امکان دریافت مجوز درمان از "سازمان غذا و دارو" (FDA) فراهم شود.

مک‌براید امیدوار است که این روش بتواند به مقابله با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک کمک کند. ما روشی فنی برای مقابله با این چالش ارائه داده‌ایم و باور داریم که این روش می‌تواند عملکرد درستی داشته باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031IG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ویروس باکتری کروناویروس مقاوم در برابر باکتری های بد برای مقابله آنتی بیوتیک باکتری ها ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس، توسط شبکه فن بازار ایران، ۴ رویداد تخصصی ریورس‌پیچ در حوزه‌های هوشمندسازی صنعت گلخانه، صنعت فولاد، شبکه سازی هدف‌گرا و صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در اولین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس، اولین رویداد ریورس‌پیچ با عنوان «رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه» برگزار می‌شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس، صنعت فولاد به ارائه نیاز‌های فناورانه خو د می‌پردازد. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵، با هدف رفع چالش‌های موجود، نیاز‌های فناورانه صنایع شیمیایی برگزار می‌شود.

در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیاز‌های فناورانه‌شان را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴