Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرکز آمار به عنوان مرکز رسمی اعلام نرخ بیکاری است و پایان هر فصل این نرخ را اعلام می کند. بر اساس اعلام این مرکز، نرخ بیکاری بهار ۹۸ معادل ۱۰.۸ درصد بودکه نسبت به نرخ دوره مشابه سال قبل ۱.۳ درصد کاهش یافته بود.

آمارها نشان می دهد که در این فصل به میزان ٤٠,٦ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بودند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت شاغلین ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٤ میلیون و ٣٨٢ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل (بهار ١٣٩٧) ، ٣٢١ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٣٩٨، بخش خدمات با ٤٩,٦ درصد بیشترین، صنعت با ٣١.۵ درصد و کشاورزی با ١٨.٩ درصد در مرتبه بعد قرار داشتند.

سیر کاهش بیکاری در تابستان نیز ادامه داشت و نه تنها نسبت به فصل قبل سه دهم درصد کم شد بلکه

در قیاس با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱.۸ درصدی را نیز نشان می‌دهد.

بر این اساس تعداد بیکاران در تابستان حدود دو میلیون و ۸۹۴ هزار نفر بوده که در قیاس با تابستان سال ۹۷ کاهشی حدود ۸۴۴ هزار نفری را نشان می‌دهد.

اعلام نرخ بیکاری در تابستان با انتقادهای بسیاری همراه بود چرا که مرکز آمار  در گزارش خود سن جمعیت فعال را از ١٠ سال به ١۵ سال افزایش داد و دلیل آن را تغییرات جهانی اعلام کرد و مقرر شد که همین سن (١۵ سال) معیار اندازه گیری باشد.

در این گزارش همچنان آمار بیکاری در میان جوانان بالا بود و نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٦.١ درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان ١٣٩٨ بیکار بوده‌اند.

بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان داد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ١٣٩٧) ١.١ درصد کاهش یافت. در میان ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها ‌نیز نرخ بیکاری حدود ۱۸ درصد اعلام شد.

آخرین گزارش نرخ بیکاری مرکز آمار مربوط به پاییز سال جاری بود که مقدار  ۱۰.۶ درصد اعلام شد که بررسی روند تغییرات نشان می‌داد این شاخص نسبت به پاییز سال گذشته ۱.۲ درصد کم شده بود.

بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌داد که ۱۰.۶ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

براساس این گزارش ۴۴.۳ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بودند یعنی در گروه  شاغلان یا بیکاران قرار گرفته بودند.

براساس این گزارش در پاییز امسال ۲۴ میلیون و ۴۴۶ هزار نفر از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر شاغل بودند که در مقایسه با پاییز سال گذشته، ۴۷۲ هزار نفر وارد بازار کار شدند.

تا زمان تنظیم این گزارش نرخ بیکاری زمستان ٩۶ اعلام نشده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیکاری مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت شاغلین نشان می دهد نرخ بیکاری سال گذشته هزار نفر سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد

قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس مشخص شد...

طرفداری| چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری برگزار و قیمت سهام باشگاه پرسپولیس اعلام شد.

در چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری عرضه معادل ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۰۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳،۵۷۰ ریال کمتر نباشد، به صورت نقد و اقساط شامل ۱۰ درصد نقد و مابقی طی ۶ سال با فاصله اقساط ۶ ماهه به تصویب رسید.

چهارصد و پانزدهمین جلسه هیأت واگذاری روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ تشکیل و در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شد؛

عرضه معادل ۸۵ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس با قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۰۰ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۳،۵۷۰ ریال کمتر نباشد، به صورت نقد و اقساط شامل ۱۰ درصد نقد و مابقی طی ۶ سال با فاصله اقساط ۶ ماهه به تصویب رسید.

سایر شرایط واگذاری همان شرایط مقرر در بند (۶) مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ و جدول پیوست آن خواهد بود.

ضمناً صورتهای مالی شرکت مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ به تصویب رسیده است.

همچنین بند (۱) بخش بررسی صلاحیتهای عمومی و تخصصی جدول پیوست مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ به شرح زیر اصلاح می شود؛

صلاحیت امنیتی خریدار به عنوان یکی از موارد سنجش صلاحیتهای عمومی موضوع دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی استراتژیک و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها؛ توسط سازمان خصوصی سازی از مراجع ذیربط مورد استعلام قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم پاسخ به استعلام تا قبل از عرضه توسط مراجع ،فوق اعلام فهرست متقاضیان واجد شرایط و فرایند عرضه مطابق دستور العمل مذکور صورت خواهد گرفت.

سازمان خصوصی سازی مجاز است در صورت نیاز؛ فاصله تاریخ انتشار آگهی عرضه در روزنامه تا روز عرضه را حداقل ۷ روز تقویمی و نیز مهلت متقاضیان برای ارسال مدارک به منظور بررسی صلاحیت را کمتر از ۶ روز کاری؛ تعیین کند.

به نقل از ایرنا، این تصویب نامه در اجرای قسمت اخیر ماده (۳۹) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (۴۴) قانون اساسی ابلاغ می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • جسد جوان ۳۲ ساله‌ مفقود شده یاسوجی پیدا شد
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل