Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی صنعت بیمه در حمایت از جهش تولید، فهرست کالاهای مشمول مقابله با کرونا اعلام شد، تحویل اولین واحد طرح اقدام ملی در تابستان ۹۹، پرداخت فوری ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه سوم فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

آمادگی صنعت بیمه در حمایت از جهش تولید

«غلامرضا سلیمانی» اعلام کرد: مسیر سلامت جامعه و پیشرفت کشور از رشد اقتصادی می گذرد و این نکته ای است که در چند سال اخیر در پیامهای مقام معظم رهبری به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شعارهای اقتصادی از شعوری حکایت دارد که معیشت مردم مهم است و بر این باور است که اگر آرامش، امنیت اقتصادی و رفاه اجتماعی نباشد نمی توان به رشد و تعالی کشور امیدوار بود.

 

سلیمانی با بیان اینکه صنعت بیمه خودرا مخاطب جدی این پیام تاریخی می داند چرا که ایجاد فضای کسب و کار امن و آرام برای جهش تولید از وظایف صنعت بیمه است، تاکید کرد: امروز رسالت بزرگ بیمه گران طراحی محصولاتی در حمایت از جهش تولید است تا با پوشش ریسک‌های موجود از دغدغه‌های اهالی تولید و صنعت گران بکاهد.

 

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در سال پیش رو فعالان صنعت بیمه به همکاران فداکاری در خط مقدم جهش تولید مبدل خواهند شد.

 

فهرست کالاهای مشمول مقابله با کرونا اعلام شد

هرست تعرفه ها و شرح مشخصات  اقلام  مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا (کووید ۱۹) توسط مرجع طبقه بندی نظام هماهنگ سازمان جهانی گمرک (WCO) به زبان انگلیسی تهیه و تنظیم شده است که به همراه ترجمه آن به زبان فارسی به وزارت صمت اعلام شد.

این اقدام به دنبال واگذاری رفع ممنوعیت واردات، اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات، تغییر در سود بازرگانی واردات و عوارض صادراتی اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هدف تامین نیاز مراکز درمانی و مردمی برای مقابله و مهار ویروس کرونا صورت گرفته است.

 در این پیوست محتوای نامه معاون گمرک به وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه مراجع طبقه بندی نظام هماهنگ برای اقلام پزشکی مربوط به کوویدـ ۱۹ تنظیمی از سوی سازمان جهانی گمرک wco به زبان انگلیسی و ترجمه فارسی آمده است.

فهرست کالاهای مشمول مقابله با کرونا

 

تحویل اولین واحد طرح اقدام ملی در تابستان ۹۹

«محمد اسلامی» درباره زمان تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، گفت: در این طرح فرض برنامه ۱۸ تا ۲۴ ماه است. ما در این طرح اقدام ملی فرآیندی بزرگ و مراحل زیادی را طی کردیم تا زمین هایی را انتخاب کنیم که مرغوب بوده تا جایی نباشند که آبادانی دیر به سراغ آن ها برود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این آماده سازی و برنامه ریزی ها کمی زمان برد که انجام شد و برای حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکونی که ثبت نام مرحله اول انجام دادیم در برنامه است. نکته بعدی این که متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و این که اینها زمین خودشان را تحویل بگیرند یا به پروژه متصل شوند.

اسلامی تصریح کرد: غربالگری مرحله اول انجام گرفت و تشکیل پرونده به خاطر کرونا متوقف شد. با این حال هرکجا دوستان ما توانستند کار را الکترونیکی پیش ببرند تا حداکثر این کار انجام شده است تا بیایند زمین های خودشان را تحویل گرفته و به صورت شش تا هشت نفره بعد از تحویل زمین ها و با نظارت نظام مهندسی خانه‌های خود را بسازند.

 

دستور ویژه وزیر صمت برای آسیب شناسی برنامه های وزارتخانه در سال رونق تولید/تهیه برنامه عملیاتی متناسب با الزامات جهش تولید

«رضا رحمانی» در راستای نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید"، با صدور دستوری ویژه، به همه بخش های علمی، پژوهشی و توسعه ای وزارتخانه ماموریت داد تا ضمن دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات نخبگان و صاحبنظران علمی و اقتصادی کشور و به ویژه تشکل های بخش خصوصی و با همکاری معاونت طرح و برنامه، ضمن آسیب شناسی دقیق نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات و تجربیات سال 98 که سال "رونق تولید" بود؛ با تکیه بر مبانی علمی و شاخص های تعریف شده در "اقتصاد مقاومتی" در اسرع وقت برنامه های طراحی شده را با الزامات "جهش تولید" تطبیق دهند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزیابی میزان پیشرفت شعار سال ۹۸ یعنی رونق تولید از سوی رهبری انقلاب، تاکید کرد: همانگونه که ایشان تصریح فرموند، خوشبختانه برنامه‌ریزی ها و اقدامات انجام شده منجر به بازگشت برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید، شد.

 

وی با اشاره به تذکر رهبری در خصوص ضرورت محسوس تر شدن اثر عینی راه افتادن تولید، تصریح کرد: این مهم نیازمند واقعیت گرایی برنامه ها، بازبینی دقیق، دوری از هر گونه شعارزدگی و نگاه علمی مبتنی بر توانمندی های داخلی است.

 

پرداخت فوری ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: سه هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان از سوی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پرداخت شد. بر این اساس، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز به بیمه سلامت برای تسویه مطالبات دانشگاه ها پرداخت شده است.

همچنین ۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی کرونا، ۴۰۰ میلیارد تومان به داشنگاههای علوم پزشکی استان تهران و ۴۸۰ میلیارد تومان به سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای تامین تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و بیمارستان ها و پرداخت معوقه کارانه کادر درمانی اختصاص یافته است.

۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای پاداش ویژه به کادر پزشکی و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد دانشگاه ها پرداخت شده است.

اورژانس کشور برای خرید آمبولانس ۱۰۰ میلیارد تومان دریافت کرده است.

 

دومین محموله اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی وارد کشور شد

 دومین محموله بزرگ اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی، به وزن ۵۳ تن امروز طی دو پرواز، وارد کشور شد. واردات این اقلام طبق دستور رییس جمهوری به وزارت صنعت برای تامین اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت و به همت ستاد مقابله با کرونای این وزارتخانه انجام شده است.

این محموله شامل ماسک ان ۹۵، ماسک سه لایه، لباس محافظ یکسره، تب‌سنج و دیگر اقلام مورد نیاز ستاد ملی مبارزه با کروناست.

محموله‌های بعدی ستاد مقابله با کرونا وزارت صنعت، به عنوان مسئول لجستیک و پشتیبانی ستاد ملی مبارزه با کرونا طی روزهای آینده وارد کشور خواهد شد.

بر اساس اعلام روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

رقم کنتور را خودتان بخوانید و پیامک کنید

شرکت گاز با ارسال پیامکی از مشترکان خانگی درخواست کرده به منظور کاهش تردد در سطح شهر و مقابله با کرونا شهروندان ارقام سیاه کنتور گاز خود را قرائت و به سرشماره این شرکت پیامک کنند.

در پیامک شرکت گاز به مشترکان آمده است:‌ «مشترک گرامی به منظور مقابله با ویروس کرونا و کاهش تردد در سطح شهر خواهشمند است ارقام سیاه کنتور گاز را قرائت و در قالب رقم کنتور #شماره اشتراک (از چپ به راست) حداکثر تا مورخ 99.1.10 به سامانه 20001707 پیامک نمایید.»

 

این اقدام که برای اولین بار از سوی شرکت گاز صورت گرفته و در صورت موفقیت می‌تواند اقدام مثبت و مدلی جدید از ارائه خدمات در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری باشد./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار فهرست کالاهای مشمول مقابله با کرونا میلیارد تومان طرح اقدام ملی وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت صنعت دانشگاه ها هزار و ۶۱۰ صنعت بیمه مورد نیاز جهش تولید انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • آمادگی برای افتتاح ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی سمنان در سفر دولت سیزدهم
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است