Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از افزایش سرعت در خیابان های شهر با وجود خلوتی معابر خبر داد.

سرهنگ فضل الله شیری در خصوص شیوع ویروس کرونا و پرهیز از سفر، گفت: خیابان های شهری با وجود کاهش ترددهای شهری، نباید محلی برای سرعت‌های غیرمجاز که زمینه تخلف وتصادف را فراهم می آورد، شوند.

وی ادامه داد: پلیس راهور حامی پویش "در خانه بمانیم" می باشد و درخواست عاجزانه بر حمایت از این پویش دارد، چرا که افراد حاضر در خودرو می‌توانند ناقل ویروس به یکدیگر باشند و علاوه بر آن در مسیر مجبور به استفاده از مراکز عمومی نظیر سرویس های بهداشتی، نمازخانه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند که همین امرعاملی در جهت انتقال ویروس به دیگران است.

رئیس پلیس راهور استان به نقش سرعت در شدت تصادفات و آثار جانی و مالی ناشی از تصادفات با چاشنی سرعت اشاره کرد و افزود: سرعت با شدت تصادف رابطه مستقیم دارد و معمولا عواقب تصادفات ناشی از سرعت دلخراش است.

شیری با اشاره به لغزنده بودن معابر شهری با توجه به بارش نزولات جوی، از رانندگان خواست رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و رعایت فاصله طولی با خودرو جلو را به عنوان سه فاکتور مهم جهت رانندگی ایمن در شرایط لغزندگی معابر در اولویت رانندگی آنها قرار گیرد.

وی بیان کرد: در معابر شهری هر لحظه خطر عبور عرضی با طولی عابران پیاده و یا سایر کاربران آسیب پذیر وجود دارد، لذا سرعت می تواند برای آنها یک تهدید جدی و کشنده باشد.

این مقام انتظامی در پایان افزود: پلیس راهور در معابر درون شهری و بزرگراه ها  حضور شبانه روزی داشته و با استفاده از تجهیزات کنترلی برابر مقررات با تخلفات رانندگی برخورد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه پليس راهور پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت

سرهنگ مصطفی کول‌زاده  اظهار کرد: این تعداد فوتی و مجروح نتیجه ۱۰۰ فقره تصادف در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

وی سرعت زیاد، انحراف و تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز را از دلایل عمده بروز حوادث رانندگی این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: بیشترین تصادفات این مدت به سرعت زیاد و عدم توجه به جلو اختصاص دارد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی در جنوب استان گفت: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌شود و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن و بخاری که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

سرهنگ کول زاده با بیان اینکه در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه‌های خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد، گفت: هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در مجموع خودداری از عجله در سفر و داشتن استراحت کافی برای حدود ۱۵ دقیقه پس از هر ۲ ساعت رانندگی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده وسیله نقلیه ضروری است تا بازگشت مسافران به شهر و دیار خود ایمن و سلامت انجام شود.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رانندگان عزیز توجه داشته باشند رعایت فاصله طولی و رانندگی با سرعت مطمئنه می‌تواند از بروز بسیاری سوانح و تلفات جاده‌ای جلوگیری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است