Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@00:27:07 GMT

جهان بعد از کرونا چه شکلی است؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۶۳۷

در حالی که هنوز میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شب‌ها را با کابوس‌های آخرزمانی از خواب می‌پرند، بسیاری دیگر از هم اکنون به تاثیرات اپیدمی کووید-۱۹ بر آینده جوامع انسانی فکر می‌کنند. از جمله اندا کوران که در بلومبرگ از دنیای پس از کرونا نوشته است.

اخبار اجتماعی- "همه بحران‌های اقتصادی بر رفتار ما تاثیرات پایداری گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکود بزرگ جهانی در دهه ۳۰ میلادی برای سال‌ها این شعار را سرلوحه زندگی مردم کرد؛ اسراف نکن تا محتاج نشی... تاثیرات رکود جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ شکاف درآمد میان کارگران و کارفرمایان را به قدری عمیق کرد که تا امروز از یاد کسی نرفته". و البته دامنه اثرات آن در خاورمیانه با بهار (خزان شده) عربی و در آمریکا و اروپا با سر کار آمدن راست‌گرایان همراه بوده است.

"ماسک زدن، دورکاری و انبارکردن آذوقه که در چند هفته گذشته عکس‌العمل های پارانوییدی و موقت به نظر می‌رسیدند کم‌کم به عنوان عادات روزمره جلوه می‌کنند... وقتی که این بحران عبور کند بسیاری از این رفتارها در سطوح خرد و کلان باقی خواهد ماند. کارفرمایان به دورکاری و پتانسیل‌های مثبت آن بیشتر توجه خواهند کرد. مردم به خرید آنلاین بیشتر عادت خواهند کرد. کشورهایی مثل سنگاپور از هم اکنون به فکر تصویب قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای رعایت بهداشت و سلامت اجتماعی افتاده‌اند. دانشگاه‌ها و مدارس تدریس آنلاین جدی‌تر خواهند گرفت و احتمالا جهان آکادمیک چند گام سریع و دایمی را به سوی آموزش مجازی برخواهد داشت."

کارن هریس، مدیر شرکت مشاوره‌ای برایان مارکو ترندز در نیویورک به بلومبرگ گفته: "اگر مدیران بتوانند قواعد و سیاست‌های دورکاری کارمندان خود را در خلال این بحران سامان ببخشند، احتمالا بعد از تمام شدن این اپیدمی دورکاری رواج بیشتری خواهد یافت".

کازیو موما، مدیر سیاست‌گذاری بانک مرکزی ژاپن می‌گوید: "احتمالا بعد از عبور از کرونا ، کنترل مرزها، محتوای بیمه نامه‌ها، الگوهای کاری و رفت و آمدهای روزانه به محیط کار برای همیشه عوض خواهد شد".

"در چین که شهر ووهان آن کانون اولیه شیوع بیماری کووید-۱۹ شناخته می‌شود مقام‌ها از هم اکنون ممنوعیت کامل خرید و فروش حیوانات وحشی در بازار این شهر را اعلام کرده اند... چین احتمالا قوانین بهداشت شهری و فردی را ارتقاء خواهد داد. مردم این کشور باز هم بیشتر به خرید اینترنتی روی خواهند برد و مانند سال ۲۰۰۲ که سارس همه را از رفتن به مراکز خرید گریزان کرده بود، این بار هم تعاملات فردی روزانه تغییرات جدیدی را تجربه خواهد کرد".

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا آموزش مجازی بانک مرکزی نیویورک ویروس کرونا کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ببینید | احتمالا ظرف ۱۵ روز آینده ابلاغ می‌شود
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید!
  • شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!
  • رونالد آرائوخو در لیست فروش بارسلونا قرار گرفت
  • عکس| نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید