Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر آسیابی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور متأثر از بیماری فراگیر کووید ۱۹ ناشی از شیوع ویروس کرونا و با عنایت به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به کلیه نهادهای مربوطه و با لحاظ مصوبه‌ای سیاسی اخیر شورای فرهنگی اقتصادی سران قوا مقتضی است نیروی انتظامی استان در کوتاه‌ترین زمان و با به‌کارگیری حداکثر ظرفیت کلیه یگان‌های تحت امر و انجام هماهنگی با کلیه نهادها و ادارات مربوط به اطلاع رسانی عمومی دستور قضائی، نسبت به اعمال نظارت برای تعطیلی کلیه واحدهای صنفی که فعالیت آنها غیر ضرور دانسته شده است اطلاع ثانوی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اعمال این محدودیت‌ها را اینگونه عنوان کرد: اعمال این محدودیت‌ها در راستای اجرای مصوبات شورای تأمین استان فارس و در راستای صیانت از شهروندان و پیشگیری از مخاطرات همه گیری این بیماری در استان است.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس همچنین در خصوص متخلفان احتمالی نیز تاکید کرد: درصورت بازگشایی و ادامه فعالیت توسط هر یک از واحدهای صنفی مشمول، لازم است واحدهای مذکور از طریق مقتضی تا اطلاع ثانوی پلمپ شوند و مراتب اقدامات به صورت روزانه به این دادستانی گزارش شود.

اسیابی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی موجود که همکاری کامل کلیه نهادها و ادارات مسئول را لازم می‌دارد و هرگونه تخلف از دستور مذکور موجب تعقیب قضائی مسئولان ذیربط خواهد شد

وی در خصوص مالکان واحدهای صنفی متخلف نیز تصریح کرد: با عنایت به مخاطره آمیز بودن هرگونه تجمع و فعالیت‌های غیر ضروری برای سلامت شهروندان که موجب فراگیری بیشتر ویروس مذکور شده و تهدیدی اساسی نسبت به بهداشت عمومی و سلامتی جسمانی شهروندان ایجاد می‌کند هر یک از صاحبان مشاغل و اصناف مشمول که از دستور حاضر تختی را نسبت به بازگشایی واحد صنفی و فک پلمپ و ایجاد درگیری و مقاومت در برابر مأمورین انتظامی نمایند متمرد از دستور شناخته شده و بر اساس قانون مجازات اسلامی مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت و بدیهی است حسب ماده ۱۱۴ قانون آئین دادرسی کیفری تا اطلاع ثانوی از فعالیت شغلی این واحد صنعتی ممانعت به عمل می‌آید.

کد خبر 4884238

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون آئین دادرسی کیفری قانون مجازات اسلامی شیراز نیروی انتظامی استان فارس ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری نوروز قزوین شیراز ضدعفونی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ روح اله یاری زاده گفت: طرح کنترل و بازدید از واحد‌های صنفی دزفول باهدف نظارت بر اجرای قوانین مربوط به فعالیت صنوف در ماه مبارک رمضان به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به بازدید از واحد‌های صنفی در سطح حوزه استحفاظی دزفول، افزود: ماموران در این رابطه باهماهنگی قضایی ۱۵ واحد صنفی اغذیه فروشی و رستوران را به دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به فعالیت صنوف در ماه مبارک رمضان مهر و موم و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کردند.

 

سرهنگ یاری زاده ادامه داد: ماموران در این رابطه به ۱۳۵ واحد صنفی تذکر لسانی دادند و از ۸۰ واحد صنفی متخلف دیگر تعهد کتبی دریافت کردند.

 

فرمانده انتظامی دزفول با اشاره به اینکه متصدیان واحد‌های صنفی متخلف به همراه پرونده مربوط به مراجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: اقدامات قاطع و قانونی پلیس در راستای برخورد با متخلفان و مجرمان باعث ارتقای امنیت و قانونمداری در جامعه می‌شود.

 

وی می‌گوید: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف اصناف، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۳۵ واحد صنفی متخلف همدان در ماه مبارک رمضان پلمب شدند
  • واحدهای صنفی با افزایش قیمت غیرمجاز پلمب می شوند
  • افزایش فشارهای ترامپ برای پیگرد قضایی لیز چنی
  • ۳۵ واحد صنفی متخلف در همدان پلمب شد
  • انجام ۴۲۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در بندرانزلی
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در دزفول
  • فعالیت ۵۰ رستوران در مشهد در طول روز طی ماه مبارک رمضان
  • جدیت نظارت اصناف بر رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • عفاف و حجاب در خدمات رسانی نوروزی مورد توجه اصناف گیلان باشد
  • بازاریان همدان در روزهای سخت و ناملایمت‌ها کنار مردم و دولت بودند