Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاسپاروف به خبر CNN و حمایت این رسانه از دولت پوتین واکنش نشان داد.

طرفداری- گری کاسپاروف، قهرمان سابق مسابقات جهانی شطرنج، اظهاراتی بر علیه رئیس جمهور روسیه داشته است.

به گزارش طرفداری، گری کاسپاروف چهره ای شناخته شده در ورزش جهان است. کاسپاروف که همواره با سیاست های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخالفت داشته است، اکنون در خصوص شیوع ویروس کرونا و اطلاعاتی که دولت روسیه در اختیار مردم می گذارد هم علیه پوتین موضع گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستاره سال های گذشته شطرنج جهان در رشته توییتی به این موضوع پرداخته است. واکنش کاسپاروف به مصاحبه پویتن بوده است. پوتین اظهار داشته که با تلاش مقامات روسیه و کادر پزشکی این کشور، ویروس کرونا در روسیه مهار شده است که این خبر به شکلی قابل توجه توسط CNN کار شده است. CNN در خبر خود ذکر کرده که در کشور 146 میلیون نفری روسیه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از لوکزامبورگ که جمعیتی 700 هزار نفری دارد کمتر است. کاسپاروف  نظری خلاف این متن CNN دارد. قهرمان سابق شطرنج جهان در این خصوص نوشت:

چرا رسانه ای مثل CNN اخبار جهت دار و مورد نظر پوتین را کار می کند؟ "تعداد مبتلایان (به کرونا) در روسیه کم است است" آنها دروغ می گویند. آنها همیشه دروغ می گویند تا زمانی که خلاف آن ثابت شود. آنها اطلاعات نادرست را پاک نمی کنند بلکه حقیقت را نابود می سازند. از این اتفاق خشمگین هستم. بی اعتمادی روس ها به رژیم پوتین، میراث گذشتگان و چرنوبیل نیست. 20 سال است که رسانه های تحت اختیار پوتین به ما می گویند باران نمی بارد در حالی که خیس می شویم. رعایت فاصله اجتماعی در روسیه (خودداری از تماس با افراد در پی شیوع کرونا) از روزهای آغازین شیوع کرونا؟ CNN این خبر دروغ و بی ارزش را تکرار می کند؟ این عکس یک رویداد شطرنج در یکاتنبورگ است که مربوط به 5 روز قبل است. استادیوم های فوتبال 7 روز پیش بسته شدند.

این بنر مربوط به هواداران زنیت در سن پترزبورگ و در تاریخ 14 مارس است که پیش از این شیوع کووید-19 را تایید کرده بودند. روی پرچم نوشته شده: "همه ما به فوتبال مبتلاییم و برای زنیت خواهیم مرد" به شکلی غم انگیز این موضوع حقیقت دارد اما تعداد زیادی از مرگ و میر هایی که به علت ویروس کرونا هستند، با این عنوان ذکر نمی شوند. رژیم های مستبد به هر قیمتی باید اقتدار خود را داشته باشند.

پوتین باید مدافع شکست ناپذیر سرزمین مادری ما و هر روسی باشد. البته او یک ویروس ساده را شکست می دهد، این جمله برای اظهارنظر یک تلویزیون و شبکه دولتی خوب است اما CNN باید بهتر از این ها عمل کند. اگر فکر می کنید دروغ روسیه در این خصوص اهمیتی برای شما ندارد، در نظر بگیرید که لیست طولانی کشورهایی که پروازشان به ایالات متحده آمریکا ممنوع است شامل روسیه نمی شود. چند ساعت پیش پرواز مسکو-نیویورک به زمین نشست.

گفتنی است پس از برگزاری هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر روسیه، مسابقات این کشور نیز مانند اکثر نقاط جهان به حالت تعلیق درآمد. در بازی مذکور که هواداران زنیت با بنر به ورزشگاه آمده بودند، سردار آزمون، لژیونر فوتبال کشورمان نیز حضور داشت و در آن بازی هتریک کرد. در خصوص گری کاسپاروف تاکید می کنیم که او بارها در طی سالیان اخیر علیه ولادیمیر پوتین موضع گرفته و اکنون ساکن آمریکا و نیویورک است.

وی در سال 2018 در مصاحبه ای گفته بود:

پوتین تنها 65 سال سن دارد. خبر بد این است که من نمی دانم که حکومت وی ​​کی و چگونه پایان می یابد. اما خبر خوب این است که او نیز این را نمی داند! فکر می کنم باید آنچه که برای من و خانواده ام بهتر است را انجام دهم. مادر من هنوز در مسکو زندگی می کند اما این برایش دردناک است، او 80 ساله است و تمام زندگی اش را صرف کار و تلاش برای من کرده است، اما می فهمد که این درست است او مرا خوب و زنده می خواهد.

کاسپاروف در سال 2015 در مصاحبه با یاهو نیوز نیز گفته بود:

پوتین خطرناک‌ترین مرد جهان و بزرگترین تهدید برای آمریکا است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: گری کاسپاروف ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو