Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:45:13 GMT

فعالیت 157 خیاط بسیجی برای اولید ماسک و لباس بیمارستانی

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۸۸۲۳

فعالیت 157 خیاط بسیجی برای اولید ماسک و لباس بیمارستانی

فرمانده سپاه فریدونکنار گفت: ‌۱۵۷ خیاط بسیجی به‌صورت گروهی و خانگی تا به امروز ۱۹ هزار و ۷۰۰ ماسک بهداشتی و ۵۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی تولید کردند که بین مردم و مراکز درمانی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، سرهنگ محمد برمر فرمانده سپاه فریدونکنار در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات جهادگران بسیجی در رزمایش جبهه سلامت شهرستان فریدونکنار، گفت: رزمایش مهار کرونا با محوریت سپاه شهرستان در گروه‌های پنج‌گانه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بکارگیری ۵۳۰ جهادگر بسیجی در شبکه رزمندگان و جهادگرانی بسیجی خبر داد و افزود:‌ مأموریت گروه اول جهادگران بسیجی در قالب سفیران سلامت ترویج آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی بین مردم بود که تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار بروشور آموزشی در درب منازل و بین کسبه بازار توزیع شد.

برمر اعلام کرد: ۲۶ هزار ۷۲۲ نفر از شهروندان فریدونکنار در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند، گروه دوم که مدافعان سلامت هستند با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و خانه بهداشت محله به محله طرح غربالگری را انجام دادند.

‌این مسؤول اضافه کرد: ‌۴۱ محله شهرستان توسط جهادگران بسیجی هر سه روز یکبار بصورت شبانه روزی ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی عنوان کرد: ناظران سلامت به عنوان گروه سوم رزمندگان جبهه سلامت در عرضه بهداشتی نان در نانوایی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و نیز تولید و توزیع هدفمند لوازم بهداشتی نظارت مستمر دارند.

برمر در ادامه از راه‌اندازی ۴۰ کارگاه تولید ماسک بهداشتی و لباس‌های یک بار مصرف بیمارستانی و همچنین محلول‌های ضدعفونی در شهرستان خبر داد و اعلام کرد: ‌۱۵۷ خیاط بسیجی به‌صورت گروهی و خانگی تا به امروز ۱۹ هزار و ۷۰۰ ماسک بهداشتی و ۵۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی تولید کردند که بین مردم و مراکز درمانی توزیع شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه فریدونکنار بیان کرد: ۲ هزار و ۶۰ پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی بین خانواده‌های نیازمند و جهادگرانی که در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند. 

وی اعلام کرد: روایت فتح سلامت هم اقدامات چهارگروه ناظران، مدافعان و ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت را مستندسازی کرده و در فضای مجازی و رسانه‌های محلی منتشر می‌کند تا مردم هم  در جریان اقدامات رزمندگان جبهه سلامت برای مهار کرونا قرار بگیرند و هم باعث امیدآفرینی و روحیه بخشی در جامعه شود.

برمر اذعان داشت: ۳۲۳ بسته حمایتی به ارزش ۸۰ میلیون تومان و بسته‌های حمایتی بین خانواده نیازمند بویژه خانواده‌هایی که مبتلا به کرونا شدند توزیع شد و تهیه و توزیع این بسته‌های حمایتی تداوم دارد.

این مسؤول گفت: بیمارستان امام (ره) شهرستان خدمات مشترکی را به شهرستان‌های هم‌جوار چون بابلسر و محمودآباد می‌دهد، در فریدونکنار  نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا راه‌اندازی نشده است و کادر درمانی شهرستان مشغول خدمات دهی به مردم شهرستان‌های نزدیک هستند، اما اگر در آینده پیش‌بینی شد که در این شهرستان هم نقاهتگاه بیماران کرونایی راه اندازی شود، بسیج شهرستان آمادگی لازم را دارد.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش ملی توسط رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد:‌ در راستای نامگذاری سال، کمک کردیم یک کارخانه مواد شیمیایی تبدیل به کارخانه مواد ضدعفونی شود و از اداره صمت، مجوز این کارخانه در سه ماه صادر شد و در حال حاضر منتظر مواد اولیه هستیم تا با راه‌اندازی این کارخانه تمامی مواد ضدعفونی ستاد پشتیبانی و مردم تأمین شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: غربالگری سلامت فرمانده سپاه سپاه راه اندازی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سمانه رمضانی سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: این کارگروه با  ارائه رئوس فعالیت‌های انجام شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور در حوزه آرایشی و بهداشتی و بررسی وضع فعلی قاچاق کالا در شهرستان برگزار و بر اجرای اقدامات پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور تاکید شد.

پرواز بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
 بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور به درخواست اورژانس پایگاه برزنون به پرواز درآمد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: با اعلام به خطر بودن جان بیماری در روستای برزنون و حضور کارشناسان اورژانس در محل فوریت و با توجه به مثبت بودن علایم سکته مغزی این بیمار، بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مامور امدادرسانی به بیمار شد.

سیدحمید حسینی افزود: با توجه به در خطر بودن جان بیمار و همچنین زمان طلایی درمان، بیمار در پد فرود روستای برزنون به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور و سپس به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور منتقل شد.
منتقل شد.

وی افزود: تیم عملیات اورژانس هوایی با حضور ۵ نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در این حادثه ۸۶ دقیقه پرواز عملیاتی داشت.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد