Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: «در جریان‌ حضور خانواده معظم شهید وحید زمانی نیا در برنامه یکی از کانالهای تلویزیونی، مادر مکرمه ایشان گلایه ای در مورد سنگ مزار آن شهید گرامی بیان نمودند که فارغ از عدم صحت آن، سوژه مناسبی برای برخی از مدعیان طرفداری از شهداء شد.

اگر چه آستان مقدس بر اساس مصداق «آنچه از دوست رسد نیکوست!» مطلقاً بنا بر پاسخگویی به آن‌ مادر مکرمه دلسوخته را ندارد، لکن از آنجا که برخی از افراد، اصولاً بقاء خود را منوط به خبرسازی و حاشیه‌پردازی می‌دانند، ناچار و به منظور تنویر افکار عمومی و استحضار مردم عزیز خاطرنشان می‌سازد که: 

۱- اساسا" دفن پیکر پاک شهید والامقام آقا وحید زمانی‌نیا در حرم، قبل از حضور شخص تولیت و خادمین آستان مقدس در منزل آن شهید عزیز به منظور تبریک و تسلیت و موافقت شخص تولیت صورت پذیرفت که بنیاد شهید شهرستان ری نیز در جریان‌ امر قرار دارند و به دنبال پیشنهاد مذکور، پیکر شهید وحید زمانی نیا به همراه شهید مصطفی محمد میرزائی، یکی دیگر از فرزندان دلاور خطّه ری، به صورت همزمان در محدوده داخل حرم‌ مطهر دفن و کلیه خدمات مربوطه نیز در نهایت اکرام و اعزاز ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- در مجموعه این آستان مقدس، علاوه بر آقا وحید عزیز، پیکر مطهر صدها شهید والامقام، مراجع، علماء، فقها، مفسرین، مورخین، شعرا، هنرمندان، سیاسیون، اساتید بزرگ و مردم باایمان آرمیده است که زبان از وصف شأن و عظمت مقام آنان و ذکر خدمات و فداکاری های ایشان قاصر است لکن با توجه به ضرورت اجرای ضوابط کارشناسی شده در تمام بخشهای این مجموعه عمومی و بزرگ، نصب سنگ مزار مدفونین بویژه در داخل حرم مطهر نیز تابع مقررات خود بوده و نباید فراموش کرد که سنگ مزار سایر شهداء و مشاهیر و بزرگان و آیات عظام و علماء اعلام مدفون در داخل حرم مطهر مانند حضرات آقایان حق شناس، خوشوقت، آقا مجتبی تهرانی، اثنی عشری، مهدوی کنی، مدرس زنوزی، ملاعلی کنی، علامه آشتیانی، ابوالفتوح رازی، بدیع الزمان فروزانفر و ... حتی استاد شخص حضرت امام خمینی یعنی آیت الله شاه آبادی و اکابر و اعاظم دیگر رضوان الله علیهم اجمعین نیز مطابق همین ضوابط تعبیه شده و خانواده و دوستداران و شاگردان هیچکدام از این حضرات والامقام، توقع و انتظار دیگری ندارند.

نکته حائز اهمیت این است که سنگ مزار فرمانده شهید بزرگ‌ مقاومت، عقیق سلیمانی کشور و مالک اشتر سپاه اسلام، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (ره)، در شکلی ساده و معمولی در گلزار شهدای کرمان، میتواند الگویی مناسب برای مزار پاسدار محافظ ایشان (شهید زمانی نیا) و درسی آموزنده  برای همگان و پاسخی در خور برای حاشیه سازان خبری ومدعیان دفاع از حقوق شهیدان و خانواده شهداء باشد!

۳- با این وصف تمامی افراد منصف و منطقی تایید می‌فرمایند که چنانچه بنا باشد سنگ‌ مزار هر کدام از هزاران عزیز سفر کرده آرمیده در آستان، بر اساس سلیقه و علاقه منسوبین و دوستداران ایشان طراحی و تعبیه شده و تصاویر مبارک آنان نیز بهمراه اساتید و فرماندهان و مدیران مورد علاقه ایشان در آن محل نصب شود (کاری که در هیچکدام از اماکن و عتبات و زیارتگاه ها و حتی گورستانهای عمومی جهان و ایران مرسوم و عملی نمی باشد) دیگر امکان‌ حضور و تردد و عبادت و زیارت میلیونها زائر دلداده اهل بیت علیهم السلام فراهم نخواهد شد.

ناگفته نماند که در آستان مقدس علاوه بر مندرجات سنگ قبور، اسامی شهداء و مشاهیر مدفون در حرم بصورت لیبل های خوشنویسی شده بر روی جداره ها نصب شده، تصاویر و زندگینامه آنان از طریق تلویزیونهای نصب شده ارائه و بر اساس آخرین تدابیر آستان مقدس، طراحی و بهره برداری از «فناوری QR CODE» برای تمامی قبور نیز در دستور کار قرار دارد که از آن طریق امکان دریافت مشخصات کامل و ویژگیهای افراد مدفون فراهم خواهد شد.

۴- در پایان علیرغم اینکه طرح ادعای بی‌توجهی به مزار شهید! و انتساب آن به آستانی که با افتخار میزبان پیکر مطهر صدها شهید و عالم فرهیخته بوده و در مورد شهید زمانی نیا هم کاملترین خدمات صادقانه را ارائه نموده، عاری از حقیقت و انصاف بوده و حاشیه سازیهای خبری مرتبط با مسئله نیز نوعی ظلم و جفا در حق این آستان به شمار رفته و تیترسازی های خبری و تحریک عواطف پاک مردم‌ متدین و فهیم کشور نیز اقدامی است که مرتکبان آن چه بخواهند و چه نخواهند نزد خداوند بزرگ پاسخگو خواهند بود، بدون اعتناء به جوّ سازی معدودی از شبکه های مجازی، ضمن رعایت حرمت مقام شامخ شهداء  و ادای احترام به ساحت مقدس تمامی شهیدان سرافراز، خاطر نشان می سازد که بر خلاف ادعای مطروحه، کلیه شرایط برای نصب سنگ مزار شهید در حرم مطهر مانند هزاران مورد مشابه سایر مدفونین و برابر ضوابط یکسان فراهم بوده و در صورت اعلام آمادگی خانواده  شهید، مانند سایر شهداء و مشاهیر مدفون در حرم از جمله شهید مصطفی محمد میرزائی، قابل نصب است.»

کد خبر 494696 برچسب‌ها شاه‌ عبدالعظیم قاسم سلیمانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شاه عبدالعظیم قاسم سلیمانی آستان مقدس زمانی نیا سنگ مزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلات نوروزی در قبله تهران

همشهری- حضرت عبدالعظیم از بزرگان روات و علما و صاحب ورع و تقواست.در روایات آمده است که حضرت عبدالعظیم حسنی از دست حاکم و سلطان زمان خودش فراری شد و در خانه مردی از شیعیان در ری پنهان شد. در آن خانه عبادت می‌کرد و روزها روزه می‌گرفت و شب‌ها به عبادت می‌پرداخت و مخفیانه از خانه برای زیارت قبری که نزدیک محل سکونت وی بود، بیرون می‌رفت و می‌گفت: این قبرِ مردی از فرزندان موسی بن جعفر(ع) است. کم کم خبر ایشان در بین شیعیان پخش شد و گروه گروه به دیدار حضرت عبدالعظیم می‌آمدند. شخصی از شیعیان پیامبر را در خواب دید که فرمود: مردی از فرزندان من نزد درخت سیب در باغ عبدالجبار بن عبدالوهاب دفن خواهد شد. حضرت عبدالعظیم مریض شد و بعد از مدتی فوت کرد و در جیب لباسش نوشته‌ای یافتند که در آن نوشته بود: من ابوالقاسم عبدالعظیم بن عبداللّه بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن بن علی بن ابی طالب (ع)هستم.

بنای به جامانده از دوره ایلخانان

از نخستین بنای بقعه، آگاهی دقیقی در دست نیست. قدیمی‌ترین مستندی که درخصوص بنای حرم تاکنون دیده شده است، سر در آجری درگاه اصلی حرم است که در آن به بانی سردر یعنی مجدالملک قمی براوستانی وزیر برکیارق سلجوقی (اواخر قرن 5قمری) اشاره شده است. متخصصان پس از پژوهش در اطراف دیوار آجری درگاه اصلی حرم که دارای کتیبه مذکور روزگار سلجوقی است، یادآور شده‌‎اند که تعدادی از زیر و کنار دیوارهای آن کتیبه در اطراف درگاه ورودی، از آثار روزگار آل‌بویه است. در روزگار قاجار این حرم مورد توجه پادشاهان قاجاری بود و بیشتر بناهای وابسته به حرم عبدالعظیم و امامزاده حمزه در همین روزگار ساخته یا تکمیل و تزیین شد. نخستین ضریح حرم نیز در زمان شاه طهماسب صفوی روی مزار حرم حضرت عبدالعظیم گذاشته شد و این شریح تا زمان فتحعلی شاه قاجار همچنان روی مزار حضرت عبدالعظیم قرار داشت.به‌نظر می‌رسد که این ضریح تا روزگار فتحعلی‎شاه بر جای بوده است.

چه جاذبه‌های گردشگری دارد:‌ بازار قدیم: با شماره 1967ثبت ملی شده است. قدمت بازار به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. در رواق‌ها و صحن‌های آستانه حرم حضرت عبدالعظیم افراد مشهوری همچون شاه عباس اول، تیمور لنگ، ناصرالدین‌شاه، شیخ ابوالفتوح رازی، آیت‌الله شاه‌آبادی، مرحوم فلسفی، شیخ محمد خیابانی، علامه حلی، ‌مقدس اردبیلی، ‌شیخ مرتضی انصاری، آخوند خراسانی، ستارخان، علامه محمد قزوینی و...دفن شده‌اند. در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم یک بازار جدید بنا شده است که به‌علت نزدیکی به این بازار و برای همخوانی با آن، برای طراحی آن از معماری بازار سنتی الهام گرفته شده است. حضرت عبدالعظیم(ع)

نشانی: منطقه 20، میدان شهرری

نسب: امام حسن مجتبی(ع)

قدمت: دوره ایلخانی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهید مدرس

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: متروی شهرری

پارکینگ: دارد

امکان عکاسی: دارد

امکانات: مصلا، درمانگاه، سرویس بهداشتی، محل استراحت زائران، رستوران و محل بازی کودکانمعرفی:

کد خبر 838993 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ماه رمضان نوروز تهران امامزاده

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری به همراه خانواده شهدای کرمان
  • مراسم احیای لیالی قدر در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود
  • تشییع پیکر مطهر ستواندوم شهید محمد ذخیره، بر فراز دستان مردم هامون
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) + فیلم
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • تعطیلات نوروزی در قبله تهران
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد