Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@07:15:58 GMT

آلمان در چند قدمی تعطیلی کامل کشور

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۹۲۳۳

آلمان در چند قدمی تعطیلی کامل کشور

ساعت 24 - دولت آلمان در تلاش برای تصمیم یکپارچه در اقدامات ضد کرونایی امروز یکشنبه نشستی با حضور تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم و نخست‌وزیران ایالتی برگزار می‌کند که سرنوشت منع آمد و شد در سراسر کشور را روشن می‌سازد.

نخست‌وزیران ایالت‌های مختلف آلمان امروز یکشنبه سوم فروردین (۲۲ مارس) در برلین در نشستی غیر حضوری همراه با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در مورد اقدام‌های بعدی در مقابله با بحران کرونا تصمیم خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم آلمان در نطقی تلویزیونی که روز چهارشنبه پخش شد با تأکید بر حساسیت اوضاع به تمام اقدامات ممکن اشاره کرد و گفت، در صورتی که شهروندان همچنان نابخردانه در پارک‌ ها و پیاده‌روها حضور یابند و  دور هم جمع شوند بدون آن که به شیوع ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ فکر کنند دولت مجبور به این تدابیر خواهد شد.طبق گفته اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نخست‌وزیران ایالتی در نشست روز یکشنبه به تحلیل چگونگی پیشرفت اوضاع در روزهای گذشته خواهند پرداخت؛ اوضاعی که در هر ایالت متقاوت از دیگری بوده است: در برلین اجتماع بیش از ۱۰ نفر ممنوع بود و در سایر شهرها اجتماع بیش از دو نفر. در برخی مناطق مردم حتی مجاز نبودند جلوی خانه‌هایشان بیایند و در برخی مناطق نیز اجازه داشتند تنها در کنار رودخانه آلستر قدم بزنند. در بایرن و زارلند نیز در روز جمعه قانون منع آمد و شد برقرار شد؛ تصمیمی که سوسیال‌دموکرات‌ها و سبزها از آن انتقاد کردند.حساسیت اوضاع را می‌توان از همین نشست در برلین فهمید. هرگز سابقه نداشته که نخست‌وزیران ایالتی به جای سفر به برلین در نشستی غیر حضوری با آنگلا مرکل وارد بحث و تبادل نظر شوند.در این نشست علاوه بر نخست‌وزیران، اولاف شولتس، وزیر دارایی، هورست زهوفر، وزیر کشور، هایکو ماس، وزیر خارجه، ینس اشپان، وزیر بهداشت و آنه‌گرت کرامپ ـ کارن‌باوئر، وزیر دفاع آلمان نیز حضور دارند.

روشن نیست که این مشورت‌ها چقدر به طول خواهد انجامید. اما در صورتی که تصمیمی متحد گرفته شود مانند تصمیم‌های دیگر با اعلامیه‌ای به اطلاع عموم خواهد رسید.مارکوس زودر، نخست‌وزیر بایرن که به دلیل برقراری مقررات منع آمد و شد در ایالتش مورد انتقاد قرار گرفته ابراز امیدواری کرد که همه بر سر چگونگی مبارزه با گسترش ابتلا به ویروس کرونا به اتفاق نظر برسند.در بایرن، زارلند، بادن ـ ورتمبرگ، راینلد ـ فالس، هامبورگ، نیدرزاکسن و هسن مقررات سخت‌گیرانه‌ای در مبارزه با سرایت کرونا وضع شده است.یواخیم هرمان، وزیر داخلی بایرن از حزب سوسیال‌مسیحی می‌گوید، مردم این ایالت با مقررات جدید خوب کنار آمده‌اند. تنها در برخی نقاط جوانان جمع شده و جشن گرفتند که با ممانعت پلیس مواجه شده و راهی خانه شدند. به گفته پلیس، در زارلند در طول شب ۲۰ مورد نقض قانون آمد و رفت مشاهد شد که اکثرا توسط جوانان انجام شد.هنوز هم ورزش و پیاده‌روی در هوای آزاد مجاز است، به شرط این که به‌تنهایی صورت گیرد. در بایرن، راینلند ـ فالس، نیدرزاکسن، هامبورگ و هسن از نیمه‌شب گذشته رستوران‌ها، آبجوفروشی‌ها و کافه‌ها بسته شده‌اند.

"فقط برای مدتی محدود"

نوربرت والتر ـ بوریانس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان با اشاره به بسته کمک‌های اقتصادی هشدار داد که نباید تصمیم‌های نسنجیده گرفته شود. او در برلین با اشاره به محدود کردن آزادی افراد به خبرگزاری آلمان گفت، در یک دموکراسی چنین تصمیم‌هایی تنها باید برای "مدت‌زمانی محدود" و تحت کنترل سخت‌گیرانه پارلمان گرفته شود.والتر ـ بوریانس تأکید کرد، یک نظام فدرال در وضعیت‌های استثنایی مانند این زمانی عمل می‌کند که تقریبا همه ایالت‌ها تدابیر مشابهی اتخاذ کنند. او گفت، از نشست امروز با صدراعظم انتظار دارد که "حقوق ایالت‌ها محدود نشده و جلوی مقررات معقول خاص ایالتی گرفته نشود."

منبع - دویچه وله

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه اول عجیب بایرن: مربی اخراجی یونایتد!

به گزارش "ورزش سه"، جستجوی مدیران بایرن مونیخ برای انتخاب بهترین جانشین برای توماس توخل که قرار است در پایان فصل جاری از هدایت این باشگاه کنار گذاشته شود همچنان ادامه دارد و حالا به نظر می‌رسد که آنها گزینه اصلی برای حضور روی نیمکت این تیم را انتخاب کرده‌اند.

در روزهای اخیر نام مربیان بزرگی از زین الدین زیدان گرفته تا روبرتو دی زربی در کنار نام این باشگاه به گوش رسیده است اما حالا اسکای اسپرت آلمان خبر داده است که رانگنیک زینه اصلی مدیران بایرن برای فصل آینده و جانشینی توخل به حساب می‌آید.

این مربی آلمانی که در حال حاضر هدایت تیم ملی اتریش را بر عهده دارد پیش از این سابقه حضور روی نیمکت منچستریونایتد را داشت اما به دلیل کسب نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد و حالا گفته می‌شود که او هم آماده است تا هدایت بایرن را بر عهده بگیرد و مذاکرات خوبی با این باشگاه داشته است.

قرارداد او با فدراسیون فوتبال اتریش تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد و این به این معناست که باشگاه بایرن باید جریمه‌ای را به آنها پرداخت کند اما هیچ تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده و مذاکرات بین دو طرف همچنان ادامه خواهد داشت. بایرن قصد دارد یک جلسه دیگه با حضور مدیرانش در این هفته برگزار کند تا بتواند تصمیم نهایی در این زمینه را بگیرد.

دیگر خبرها

  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • گزینه اول عجیب بایرن: مربی اخراجی یونایتد!
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا