Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:05:33 GMT

درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی ۳ روز گذشته

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۹۳۶۱

درگذشت سومین زندانی سیاسی در مصر طی ۳ روز گذشته

منابع حقوق بشری در مصر از درگذشت یک زندانی سیاسی در حین شکنجه در یکی از بازداشتگاه‌های مصر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع حقوقی مصر از مرگ یک زندانی سیاسی بر اثر شکنجه در داخل مقر سازمان امنیت ملی این کشور در شهر «شبین الکوم» در منطقه «دلتای نیل» خبر دادند و گفتند که شمار زندانیان سیاسی جان باخته در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مصر از پنجشنبه گذشته به سه نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری الجزیره، نهاد هماهنگی حقوق و آزادی‌ها در مصر گفت: «مهندس هشام ابوعلی در حین شکنجه در داخل مقر سازمان امنیت ملی در شبین الکوم استان المنوفیه جان باخت».

این نهاد ابوعلی را یک فعال سیاسی با نفوذ و تاثیرگذار در مصر توصیف کرد و گفت که او به مدت دو هفته ناپدید شد و بعد مدتی آزاد و سپس مجددا توسط سازمان امنیت ملی مصر بازداشت شد.

خانواده ابوعلی گفتند که یکی از افسران وزارت کشور با آنها تماس گرفته که بیایند جسد او را تحویل بگیرند در حالی که ابوعلی تا دو هفته پیش قبل از اینکه بازداشت شود کاملا سالم بوده  و هیچ بیماری نداشته است.

زندان الزقایق مصر پنجشنبه گذشته نیز شاهد مرگ «صبحی فتحی عبدالصمد رمضان» معروف به «صبحی البنا» شهروند 60 ساله اهل روستای کفر عبدالنبی وابسته به شهر منیا القحم در استان الشرقیه در شمال قاهره بود که از یک سال پیش بدون هیچ اتهامی بازداشت شده بود.

زندان برج العرب شهر اسکندریه هم عصر پنجشنبه شاهد درگذشت «حمدی محمد عبده هاشم عبدالبر» دیگر شهروند اهل مشتول السوق در استان الشرقیه مصر بود که به دو سال حبس محکوم شده بود و اخیرا در زندان حالش وخیم شده و پس از یک هفته بستری در بیمارستان درگذشت.

این سه نفر به فهرست چهارده نفره زندان و بازداشتی مصر از اول سال جاری اضافه می‌شود تا شمار کسانی که  طی کم‌تر از سه ماه گذشته تاکنون به دلیل اهمال پزشکی و شکنجه در بیمارستان‌های مصر درگذشتند به 17 نفر رسیده باشد.

هزاران بازداشتی سیاسی در زندان‌های مصر با خطر مرگ بر اثر شکنجه یا بی توجهی عمدی پزشکی و عدم ارائه هر گونه مراقبت‌های درمانی با آنها روبه رو هستند. بر اساس گزارش‌های نهادهای حقوق بشر بین الملل زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مصر از زمان کودتای سوم ژوئن 2013 به گورهای جمعی شبیه است، زیرا مخالفان عبدالفتاح السیسی با رفتارهای غیرانسانی شکنجه‌های بدنی و روانی بی‌سابقه روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: شکنجه بازداشتی سیاسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • خواهر اسماعیل هنیه در زندان اسرائیل / دلیل: حمایت از حمله 7 اکتبر حماس