Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ در تماس تلفنی امروز  شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با دکتر محمد جواد ظریف،  وزیر خارجه پاکستان تلاش انجام شده از سوی دولت این کشور در زمینه رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان همزمان با مقابله جمهوری اسلامی ایران با شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد. 

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از تصمیم ستاد کرونا در کشورمان برای ارائه خدمات درمانی به زوار پاکستانی تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از تلاش دولت پاکستان برای رفع تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه دولت آمریکا و همچنین هم بستگی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با شیوع کرونا قدردانی کرد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پاکستان محمدجواد ظریف تحریم ها شاه محمود قریشی کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خارجه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که «پاکستان درحال مشاوره با نهاد‌های قانونی برای بررسی امکان کسب معافیت درباره انتقال خط لوله گاز با ایران است. آیا آمریکا در این زمینه معافیتی صادر خواهد کرد»؛ گفت: من در مورد هیچ اقدامی به صورت زودهنگام صحبت نخواهم کرد.

میلر در عین حال مدعی شد: «اما ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های ما را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: ما از ادامه انجام این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.

همزمان، «مصدق ملک» وزیر نفت پاکستان بر مطالبه این کشور از آمریکا برای دریافت معافیت تحریمی تاکید کرد و افزود: موضع اسلام‌آباد روشن است و ما نسبت به پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران صرفا ابراز تمایل نمی‌کنیم بلکه نیازمند به این پروژه هستیم.

وی طی گفت‌وگویی با شبکه «جیو نیوز» پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

ملک در واکنش به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند، پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا اسلام‌آباد با طرف‌های ایرانی در ارتباط است تا دریابد چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها می‌تواند گاز ایران را وارد پاکستان کند.

وزیر نفت پاکستان در نهایت تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم که اسلام‌آباد به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • وزیر نفت پاکستان : قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم
  • اسلام‌آباد: قاطعانه دنبال دریافت معافیت تحریمی ایران از آمریکا هستیم