Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای در خصوص تأثیرات داخلی و منطقه‌ای اختلافات اخیر در افغانستان بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور صادر کرد.

قدس آنلاین: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از تبعات اختلافات اخیر در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بر ثبات داخلی و آثار منطقه‌ای آن ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:

به نام خدا

«جمهوری اسلامی ایران با نگرانی تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان را از نزدیک دنبال می کند و در مورد تبعات غیر قابل پیش بینی اختلافات پیش آمده در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بر ثبات داخلی و آثار منطقه‌ای آن احساس خطر می کند.

جمهوری اسلامی ایران وضعیت پیش آمده را ناشی از بی توجهی دولت آمریکا به مشکلات موجود در برگزاری انتخاباتها در افغانستان و غفلت از درسهای گرفته شده از آنها خصوصا انتخابات ریاست جمهوری سال 2014  آن کشور می داند.

اولویت دادن به نیازهای تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده و شتابزدگی غیر مسئولانه آن کشور برای پیشبرد گفتگو ها بدون نظرداشت منافع و امنیت منطقه موجب بی توجهی به مسائل داخلی شد که  شکل گیری وضع موجود از آثار آن بی توجهی است.

پس از بروز اختلافات جاری بین جناب آقای دکتر غنی و جناب آقای دکتر عبدالله متاسفانه همچنان شاهد ادامه سیاستهای یکجانبه دولت آمریکا و قربانی کردن مصالح ملی مردم افغانستان برای تامین اهداف تبلیغاتی رئیس جمهور آن کشور بوده ایم که نتیجه آن پیش بردن افغانستان در مسیر تعمیق بحران و افزایش تنشهای سیاسی در آن کشور است.

اکنون جمهوری اسلامی ایران در راستای مصالح عمومی مردم افغانستان و به منظور حفظ صلح و ثبات در آن کشور که آثار عمیق منطقه ای دارد، رهبران سیاسی افغانستان و همچنین کشورهای منطقه را دعوت می کند تمام ظرفیتهای خود را برای یافتن راه برون رفت از اختلافات پیش آمده بین دو رهبر در ارتباط با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آن کشور بکار گیرند.

جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با ایجاد دولتی فراگیر با مشارکت همه جناحها و گروههای سیاسی افغانستان هر چه زودتر زمینه آغاز گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت تمام گروههای سیاسی آن کشور به شمول طالبان فراهم گردد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همچون گذشته، در تلاشهای منطقه ای که با هدف حل مشکلات در افغانستان صورت می گیرد حضوری فعالانه داشته و ظرفیتهای خود را برای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه بکار گیرد.»

انتهای پیام/.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بیانیه تحولات افغانستان اختلاف غنی و عبدالله انتخابات ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران نتایج انتخابات منطقه ای آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی

بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات منطقه
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه رسمی وزارت خارجه در پی تنبیه اسرائیل
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق
  • بیانیه وزارت خارجه ایران درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه وزارت خارجه ایران درباره پاسخ به رژیم صهیونیستی