Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:23:54 GMT

ملخ صحرایی در ایام نوروز مهار می شوند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۰۱۳۷

ملخ صحرایی در ایام نوروز مهار می شوند

محمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۲۸ اسفند در سطحی معادل ۳۶ هزار و ۳۶۱ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در ۵ استان کشور صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با ۱۸ هزار و ۵۴۳ هکتار بالاترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده است، افزود: در سه استان دیگر حدود ۴ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است.


میر ادامه داد: وضعیت بارندگی، دمای هوا و وزش باد به گونه ای است که هجوم های جدیدی از آفت ملخ صحرایی در ایام نوروز در استان های جنوبی کشور خواهیم داشت که این موضوع موجب شده در این استان ها تیم ها آماده باش باشند.

ورود جمعیت میلیونی ملخ صحرایی طی روزهای آتی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه بحث ردیابی، کنترل و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در نوروز ادامه دارد، بیان کرد: آمادگی از لحاظ ادوات و سموم در ۹ استان جنوبی همانند سال گذشته صورت گرفته و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، ورود جمعیت های میلیونی ملخ صحرایی نشان می دهد که عملیات سنگین تری در خصوص مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی پیش رو داریم.

میر افزود: بنابر گزارش های فائو حجم آفت در کشورهای آفریقایی طی ۲۵ سال اخیر بی سابقه است که این امر نشان می دهد سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در کشور ما به بیش از یک‌میلیون هکتار می رسد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات علیه مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی تصریح کرد: برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده به طوریکه اخیرا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور توزیع بین استان ها تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ملخ صحرایی مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی آفت ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز