Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه ۳ ساله وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور تولید شده که از این میزان ۲۵ میلیون تن در سطح مزارع باز و ۵ میلیون تن در سطح گلخانه‌های کشور انجام شده است که علاوه بر تأمین بازار داخلی در سال قبل، صادرات محصولات سبزی و صیفی و همچنین تولیدات جالیزی به رقم تقریبی ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داشته که قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه ۳ ساله وجود دارد.

اصغری افزود: با استفاده از روش‌های نوین و مدرن تولید همچون ابیاری تیپ، کشت نشایی و مالچ (ایجادروکش پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب) این میزان افزایش تولید بدون افزایش مصرف آب عملی است. افزایش تولید در این سطح قطعاً به اهداف پایدار صادراتی معطوف بوده و بنابراین لازم است اهرم‌ها و مکانیزم‌های لازم در این خصوص نیز اماده کمک به بخش تولید باشد.

به گفته این مقام مسؤول در حال حاضر تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی در کشور روال عادی و طبیعی خود را سپری می‌کند و با فعالیت تمام وقت و بیشتر میادین اصلی عرضه محصولات کشاورزی و سبزی و صیفی شاهد عرضه و تعادل بیشتر در این حوزه هستیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبزیجات محصولات کشاورزی کشاورزی جهاد کشاورزی سبزی و صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد