Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: از ۵۰۷ عضو هیئت علمی این دانشگاه تنها ۵۰ نفر در قرارداد‌های ارتباط با صنعت فعالیت می‌کنند.

عزیزالله حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره اعضای هیئت علمی خاموش در این دانشگاه گفت: دانشگاه خوارزمی حدود ۵۰۷ عضو هیئت علمی دارد که در ۱۵ دانشکده و دو موسسه پژوهشی این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی ادامه داد: از ۵۰۷ عضو هیئت علمی تنها حدود ۵۰ نفر دارای طرح‌های ارتباط با صنعت هستند؛ البته تعداد اعضای هیئت علمی که با قرارداد‌های خارج از دانشگاه درگیر هستند، بیشتر است.
رییس دانشگاه خوارزمی بیان کرد: اعضای هیئت علمی برای ورود به این فرهنگ که تعداد قرارداد‌های ارتباط با صنعتشان را بیشتر کنند به یک آمادگی فکری نیاز دارند از طرف دیگر هم زیرساخت‌های لازم در این خصوص باید در دانشگاه ایجاد شود که بدون شک زمان‌بر است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیرو‌های جوانی که جذب دانشگاه‌ها می‌شوند با انرژی و اطلاعات به روز، ظرفیت و آمادگی بهتری برای ورود به بحث ارتباط با صنعت و انجام دادن پروژه‌های مشترک دارند. اینگونه افراد در مقایسه با اعضای هیئت علمی قدیمی، به جهت دیدگاه به روزشان بهتر می‌توانند خودشان را تطبیق دهند.
حبیبی گفت: این تغییر رویکرد آموزش عالی جدید است و علاوه بر نیاز به حمایت‌های مالی و قوانین اداری به زمانی مطلوب نیاز دارد، چون به راحتی نمی‌توان استادی را که تاکنون به کاری تئوری عادت کرده است و ۱۰ تا ۲۰ سال تدریس مداوم داشته به سمت ارتباط با صنعت و تغییرات این چنینی سوق داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خوارزمی ارتباط با صنعت دانشگاه خوارزمی اعضای هیئت علمی عضو هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این حکم انتصاب خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکاء به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کار‌آفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محور‌های سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از ۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال‌های متمادی، استاد نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳، را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی دکتر یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر منصور انبیاء رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد