Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@08:12:39 GMT

استعفای فتح‌الله‌زاده تقصیر وزارت ورزش نیست

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۰۷۵۱

استعفای فتح‌الله‌زاده تقصیر وزارت ورزش نیست

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرایط این روزهای ورزش ایران در سال پیش از المپیک توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد ورزش ایران در سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: در سال ۹۸ مثل تمام سال‌ها پستی و بلندی و  شادی و غم وجود داشت، به نحوی که سال با سیل در استان‌های مختلف سراسر کشور آغاز و با ویروس کرونا هم تمام شد، به همین منظور خاطره خوبی برای ما نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیروزی‌های خوبی داشتیم به طوری که توانستیم ۵۲ سهمیه المپیک بگیریم و در رشته‌هایی مانند کشتی، ووشو، کاراته به عناوین قهرمانی آسیا و جهانی دست پیدا کنیم. همچنین در رشته شمشیربازی هم صاحب مدال نقره جهان شدیم، هر چند که ناکامی‌هایی هم وجود داشت مثل عدم صعود تیم فوتبال امید به المپیک که اتفاق چندان خوبی برای ما نبود.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در خصوص برنامه‌ریزی این وزارت خانه برای سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: امسال سالی است که تمام ورزش کشور معطوف به المپیک است. هم بازی‌های ساحلی آسیا را در پیش داریم و هم ورزشکاران‌مان باید در مسابقات گزینشی شرکت و برای به دست آوردن سهمیه‌ المپیک تلاش کنند. فعلأ به دلیل کرونا تمامی مسابقات کسب سهمیه تعطیل شده و از اوسط خرداد دوباره شروع خواهد شد. با توجه به کرونا که تمرینات را تحت الشعاع قرار داده، شرایط برای تمرین کردن و بلافاصله سهمیه گرفتن خیلی دشوار است.

علی‌نژاد در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال که به تعویق افتاد، گفت: انتخابات فدراسیون فوتبال قرار بود ۲۵ اسفند برگزار شود، اما به دلیل درخواست فیفا برای اصلاح اساسنامه به تعویق افتاد. مسئولان فدراسیون فوتبال باید سریع اساسنامه را اصطلاح کنند تا هم مراحل قانونی طی شود و هم این موضوع به تائید اعضای مجمع و فیفا برسد. تلاش می‌کنیم یک کار خوب و موثر صورت پذیرد تا انتخابات در سلامت کامل انجام شود.

وی در خصوص شرایط مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس توسط هیئت مدیره اداره می‌شود و مدیرعامل هم پس از تعطیلات انتخاب خواهد شد. همچنین هیئت مدیره باشگاه استقلال هم ترمیم و قرار شده یک یا دو نفر دیگر به این مجموعه اضافه شوند تا پس از آن مدیرعامل را مشخص کنیم. شرایط به خاطر بدهی‌های انباشته شده در این دو باشگاه سخت است، هر چند که توقع بالایی از این تیم‌ها می‌رود. البته وزارت ورزش هم در این بین تلاش می‌کند تا ثبات را برقرار کند. ما فتح‌الله‌زاده را به عنوان سرپرست باشگاه استقلال منصوب می‌کنیم، اما پس از ۱۷ یا ۱۸ روز از سمت خود استعفا می‌دهد! در این اتفاق وزارت ورزش مقصر نیست، اما با این وجود ما را مقصر این موضوع به وجود آمده قلمداد می‌کنند. ما خصوصی‌سازی را دنبال و کمک می‌کنیم تا فرآیند تسریع واگذاری این دو باشگاه هر چه سریعتر صورت پذیرد.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که در هنگام لحظه سال تحویل چه دعایی کرده، گفت: در لحظه سال تحویل برای موفقیت کاروان کشورمان در بازی‌های المپیک دعا کردم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم، چون رقابت با ورزشکاران سایر کشور‌ها سخت و دشوار است. از سوی دیگر مسئولیت دو باشگاه سرخابی دست خودمان است و مدیران عامل این دو باشگاه با دقت بیشتری پیگیر کار‌های این دو باشگاه هستند تا در خصوص مسائل به وجود آمده تصمیم‌گیری کنند.

علی‌نژاد در رابطه با ابطال انتخابات دوومیدانی گفت: تصمیم وزارت ورزش این بود تا انتخابات این رشته در زمان تعیین شده برگزار شود. به دلیل شرایط کرونا برگزاری انتخابات سخت بود، اما برخی‌ها سعی کردند از این مسئله سوء استفاده و برخی از اعضای مجمع را تشویق کردند تا به مجمع انتخاباتی نیایند. کسانی که نگرانی از بابت برگزاری انتخابات داشتند دست به انجام این کار زدند. روز مجمع شرایط درستی بود، اما پس از پایان انتخابات برخی از اعضای مجمع اعتراض داشتند و ما هم بررسی کردیم، مشخص شد یک فرد که در روز انتخابات با امضای رئیس هیئت شرکت کرده بود اما آن امضا متعلق به دبیر آن استان بود نه رئیس هیئت. همین امر باعث شد تا انتخابات از اکثریت دوم سوم خود بیفتد، وزارت ورزش تصمیم بگیرد انتخابات را ابطال کند. در این موضوع هیچ کدام از نهادهای نظارتی ورود نکردند. وقتی در رأس امور تصمیم درست گرفته شود و همه چیز سلامت باشد، این امر نشان دهنده این است که قانون به درستی رعایت شده است. هنگامی که با شفافیت پیش برویم همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت. البته انتخاب هیئت‌ها و روسا هم در این زمینه خیلی مهم است و کمک خواهد کرد تا فرآیند به درستی پیش برود. برگزاری انتخابات دوومیدانی به شرایط آینده کرونا بستگی دارد، البته دوستان نشان داده‌اند، دوست ندارند در هنگام کرونا انتخابات برگزار شود.

وی پیرامون شرایط تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال مسابقاتش به دلیل کرونا به عقب افتاده است، ابتدا قرار بود در ایران و سپس در کامبوج به میدان برویم ولی بحث کرونا پیش آمد. اکنون با این شرایط اسکوچیچ فرصت دارد تا با دقت بیشتری تیم را مهیا کند. امیدواریم تیم ملی از این مرحله صعود کند.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش در خصوص اینکه آیا لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود یا خیر، اظهار داشت: پیش‌بینی این اتفاق سخت است و به ویروس کرونا بستگی دارد تا چه زمانی در کشور باشد. فعلأ که تا پایان فروردین مسابقات کنسل شده البته اگر ادامه مسابقات لیگ برتر از اردیبهشت شروع شود، مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم مسابقات را به اتمام برسانیم.

علی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی روسای فدراسیون‌ها که همکار من بودند تشکر می‌کنم. سال جدید باید اوضاع ورزش را در کنار سایر مدیران بهتر کنیم. ورزش جلو چشم است، اما به دلیل توجه زیاد کم و کاستی‌ها بیشتر دیده می‌شود. به دلیل تحریم‌ها مشکلات خاصی داریم، اما قطعا با هم می‌توانیم مسائل را مدیریت کنیم. کار دشوار است و خدا کمک کند تا بلایای طبیعی کمتر شود. امیدوارم مردم همیشه شاد و سلامت باشند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سال جهش تولید مهدی علی نژاد وزارت ورزش استقلال پرسپولیس فدراسیون فوتبال معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش برگزاری انتخابات دو باشگاه علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگویی تازه بار دیگر به مصطفی آجورلو و دوران مدیریت وی در استقلال حمله کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مدیرعامل سابق استقلال درباره اوضاع وخیم بدهی ها در این باشگاه و حذف از لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته، ادعای قبلی‌اش مبنی بر حذف عمدی آبی‌ها را تکرار کرد.

بدهی هنگفت باشگاه‌ها؟ نباید هزینه را بالا می‌بردیم

دیدم که خطیر گفته بود که 900 میلیارد بدهی داریم. آقای خطیر چرا می‌ترسی؟ همه این بدهی را که تو به وجود نیاوردی که می‌ترسی. بگو استقلال هزار میلیارد بدهی دارد. بدهی دارد دیگر. باشگاه‌های دیگر هم کمتر از ما نیستند. اینها فاجعه است و ما نباید هزینه باشگاهداری را تا این اندازه بالا می‌بردیم.

 

پارسال؟! دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند!

پارسال دستم را بستند و به جهنم انداختند. حتی در جهنم هم دستم را باز نکردند. این خیلی نامردی بود که به یک مدیر بگویند که 300 میلیارد برایت در باشگاه موجود است و بیا و باشگاه را بگردان اما مدیر می آید و می‌بیند 300 میلیاردی که در کار نیست 150 میلیارد هم وام گرفته شده و اقساطش را هم نداده‌اند.

 

تقصیر چه کسی بود! وزیر و دو نفر دیگر!

این کار را آن کسانی کردند و من را دست‌بسته به جهنم انداختند که گفتند 300 میلیارد در باشگاه هست. آن زمان که معاون من حضور نداشت. وزیر، سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر این حرف‌ها را زدند. سه نفر آدم مسئولیت‌دار به من گفتند این پول در حساب باشگاه هست اما آمدم دیدم این پول نیست.

 

ظلم و جفا کردند و تهمت زدند! اراده بود استقلال را حذف کنند

اصلا این مسائل مشخص بود. اینها فکر کردند می‌توانند هوادار ما را گول بزنند؛ هرچند مدتی هم گول این آقایان را خوردند اما بعدا فهمیدند در حق من و باشگاه ظلم و جفا کردند و به من تهمت زدند. این را داشته باشید اگر ما را به‌خاطر استراماچونی حذف کردند چطور باشگاه پرسپولیس همین دو ماه پیش با رادوشوویچ تسویه کرد؟ چطور هنوز هم مشکل مالیاتی دارند؟ پس آنها هم بدهی داشتند. چرا آنها رفتند و ما نرفتیم؟ آقایان اراده کردند بودند استقلال را حذف کنند. مگر نمی‌گفتند مالکیت درست شده است؟ کجاست؟ مالکیت که هنوز هم درست نشده است. این آقایان فوتبالی به هواداران دروغ گفتند.

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی