Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ متن این بیانیه به شرح زیر است:

«جمهوری اسلامی ایران با نگرانی تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند و در مورد تبعات غیر قابل پیش بینی اختلافات پیش آمده در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بر ثبات داخلی و آثار منطقه‌ای آن احساس خطر می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران وضعیت پیش آمده را ناشی از بی توجهی دولت آمریکا به مشکلات موجود در برگزاری انتخابات‌ها در افغانستان و غفلت از درس‌های گرفته شده از آن‌ها خصوصا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ آن کشور می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولویت دادن به نیاز‌های تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده و شتابزدگی غیر مسئولانه آن کشور برای پیشبرد گفتگو‌ها بدون نظرداشت منافع و امنیت منطقه موجب بی توجهی به مسائل داخلی شد که شکل گیری وضع موجود از آثار آن بی توجهی است.

پس از بروز اختلافات جاری بین جناب آقای دکتر غنی و جناب آقای دکتر عبدالله متاسفانه همچنان شاهد ادامه سیاست‌های یکجانبه دولت آمریکا و قربانی کردن مصالح ملی مردم افغانستان برای تامین اهداف تبلیغاتی رئیس جمهور آن کشور بوده ایم که نتیجه آن پیش بردن افغانستان در مسیر تعمیق بحران و افزایش تنش‌های سیاسی در آن کشور است.

اکنون جمهوری اسلامی ایران در راستای مصالح عمومی مردم افغانستان و به منظور حفظ صلح و ثبات در آن کشور که آثار عمیق منطقه‌ای دارد، رهبران سیاسی افغانستان و همچنین کشور‌های منطقه را دعوت می‌کند تمام ظرفیت‌های خود را برای یافتن راه برون رفت از اختلافات پیش آمده بین دو رهبر در ارتباط با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آن کشور بکار گیرند. بیشتر بخوانید: ملازهی: طالبان برای ورود به قدرت راهی جز حضور در انتخابات ندارد جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با ایجاد دولتی فراگیر با مشارکت همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی افغانستان هر چه زودتر زمینه آغاز گفتگو‌های بین الافغانی با مشارکت تمام گروه‌های سیاسی آن کشور به شمول طالبان فراهم گردد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همچون گذشته، در تلاش‌های منطقه‌ای که با هدف حل مشکلات در افغانستان صورت می‌گیرد حضوری فعالانه داشته و ظرفیت‌های خود را برای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه بکار گیرد.» منبع: ایلنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sCr خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 طالبان افغانستان جمهوری اسلامی ایران آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است

به گزارش قدس آنلاین الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفت وگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود: اتریش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان این گفت وگوی تلفنی طرف‌ها درخصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد