Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:53:50 GMT

صدای ماندگار رفت اما ماندگار شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۱۵۵۸

صدای ماندگار رفت اما ماندگار شد

در سال 1398 اتفاقات مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر رخ داد که گوشه ای از مهم ترین رخدادهای این حوزه را به تفکیک ماه بررسی می کنیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهم ترین اتفاقات خردادماه سال 98 به شرح ذیل است: 

«برادرجان» پربیننده ترین سریال ماه رمضان شد

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما سریال «برادرجان» از شبکه سه پربیننده‌ترین سریال ماه رمضان بین سریال های «دلدار» و «نون خ» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیلوفر خوش‌خلق از جشنواره آمریکایی جایزه بازیگری گرفت

فیلم کوتاه «مِه» به کارگردانی علی شورورزی و حسین محروقی و تهیه کنندگی مهدی اصلانی، در جشنواره Hyperwave Film Awards در ماه می و در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیای آمریکا به رقابت پرداخت و نیلوفر خوش خلق توانست عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره را برای بازی در فیلم «مه» به خود اختصاص دهد.

«دستان سرد» برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم شد

فیلم «دستان سرد» به عنوان اثر برگزیده از نگاه آرای مردمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» معرفی و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان جایزه به آن اهدا شد. فیلم‌های «گل ایرانی»، «توقف»، «کادیلاک» و «پوشک» به ترتیب از دیگر برگزیدگان جشنواره از نگاه آرای مردمی معرفی شدند.

درگذشت هنرمند گرافیست

مسعود دشتبان، هنرمند پیشکسوت گرافیست، سه شنبه هفتم خردادماه بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان گاندی درگذشت.

پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت درگذشت

پرویز بهرام دوبلور شناخته شده صبح روز ششم خرداد پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

بزرگداشت مسعود کیمیایی در کانادا برگزار شد

مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی با نمایش مستند «قهرمان آخر» ساخته جواد طوسی که به زندگی حرفه‌ای این فیلمساز می‌پردازد، بامداد روز یکشنبه پنج خردادماه در بنیاد پریا تورنتو کانادا به همت گروه هنری «موج نو» با مدیریت عارف محمدی برگزار شد.

کلن میزبان فیلم‌های ایرانی می‌شود

ششمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی کلن با عنوان «چشم‌انداز ایران» در حالی از اواخر ماه جاری در موزه لودویگ شهر کلن آلمان برگزار شد که برای اولین بار آثار کودک و نوجوان نیز در این جشنواره حضور داشتند. «روزهای نارنجی»، «خانه پدری»، «گزارش فرار یوسفی»، «رضا» و «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز در این جشنواره حضور داشتند.

۲ جایزه از یک جشنواره آمریکایی برای فیلم‌های کوتاه ایرانی

جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره FREDONIA آمریکا به فیلم‌های کوتاه ایرانی رسید. در این دوره از جشنواره جایزه بهترین فیلمبرداری برای فیلم کوتاه «فروزان» به صادق سوری و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم کوتاه «ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور اهدا شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان سازمان صدا و سیما سرطان فرهنگ و هنر کانادا کودک و نوجوان مسعود کیمیایی بازیگر نیلوفر خوش خلق نوروز 99 فرهنگی جایزه بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ایران بهترین های خود را شناخت

مراسم اختتامیه بهترین های ورزش ایران برگزار شد و بهترین‌های ورزش ایران جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش فارس، بهترین‌های ورزش ایران امشب طی مراسمی در سالن‌ همایش‌های سازمان صدا و سیما مشخص شدند.

در این مراسم که با اجرای پیمان یوسفی و با حضور وزیر ورزش و جوانان و بسیاری از ورزشکاران و مدیران ورزشی برگزار شد بهترین های ورزش ایران با ارای مردمی و انتخاب داوران مشخص شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اولین جایزه و تندیس این مراسم جایزه ایرانی جبهه مقاومت بود که به تیم ملی فوتبال ایران به دلیل استفاده از چفیه و ارج نهادن به شهدای حمله اسرائیل به غزه پیش از بازی با قطر در فینال تورنمنت اردن تقدیم شد و دیگر جایزه این بخش به الناز دارابیان، بانوی پرتابگر دیسک کشورمان در ماده اف ۵۱ و ۵۲ به دلیل تقدیم مدال خود به شهدای غزه تقدیم شد.

در قسمت بعد این مراسم حضار شاهد سخنان ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین بودند که با ارائه آمار شهدای غزه و انتقاد از سازمان‌های جهانی ورزش در بی‌توجهی به کشتار مردم مظلوم فلسطین همراه بود.

گل مهدی میرجلیلی، دروازه‌بان تیم ملی ساحلی به عنوان بهترین گل ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد‌.

او پس از دریافت جایزه در سخنانی اظهار داشت: کل جامعه فوتبال ساحلی جان خود را برای مردم ایران می‌گذارند.

جایزه بهترین صحنه ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ به برتری تیم ملی مقابل ژاپن اهدا شد. این جایزه به وحید امیری تقدیم شد که در جام ملت‌ها همراه تیم ملی نبود.

ساره جوانمردی نیز دیپلم افتخار جایزه بهترین صحنه‌ی ورزش را به دلیل قرار گرفتن روی سکوی نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی همراه با فرزند خود دریافت کرد که به دلیل حضور داشتن در اردوی تیم ملی در کره‌جنوبی قادر به شرکت در این مراسم نبود.

تیم هاکی روی یخ بانوان دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد و ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

منصور بیگ‌وردی، سرپرست تیم ملی به نمایندگی از تیم ملی ساحلی، جایزه بهترین تیم سال را کسب کرد‌.

در این مراسم، رزا ابراهیمی، ملی پوش پاراتکواندو به عنوان بهترین ورزشکار پارالمپیک دست پیدا کرد.

از محمد بیرانوند ورزشکار تیراندازی به اهداف پروازی تقدیر شد و به وی دیپلم افتخار قهرمان فردا اهدا شد.

همچنین امیررضا معصومی، فرزند فردین معصومی  به عنوان قهرمان فردا با رای مردم انتخاب شد.

در این مراسم از حسین عبدی به خاطر موفقیت و پیروزی تاریخی تیم ملی جوانان  مقابل برزیل و اهدای دیپلم افتخار بهترین سرمربی به وی اهدا شد.

علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی هم به عنوان بهترین سرمربی سال انتخاب شد.

ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو و امین میرزازاده با رای مردمی به عنوان بان و آقای ورزش ایران انتخاب شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

عنوان برترین فدراسیون برتر جایزه فرهنگی به فدراسیون جانبازان و توان‌یابان اهدا شد.

همچنین فدراسیون تنیس روی میز به عنوان جایزه رشد رسید که به منظور بیشترین رشد در یک رشته ورزشی این جایزه به رییس این فدراسیون تقدیم شد.

فدراسیون کشتی هم با کسب مقام بهترین فدراسیون سال، بهترین فدراسیون ورزشی لقب گرفت و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.

نکته این اتفاق جایی بود که دبیر برای دریافت جایزه روی صحنه رفت و با همه جز پیمان یوسفی خوش و بش کرد تا به نوعی نشان دهد همچنان به خاطر حواشی پیش آمده در برنامه تلویزیونی از وی دلخور است.

همچنین جایزه بهترین داور سال به رضا پیکر آرا داور شمشیربازی رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی وزیر ورزش معاون سرپرست پرسپولیس بوده است؟(عکس) ورزش ايران را دوپينگ فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • ورزش ایران بهترین های خود را شناخت
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد