Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@02:20:06 GMT

بسته نجات اقتصادی آمریکا در کنگره تصویب نشد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۵۹۷

خرداد: طرح مالی کنگره آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور در مقابل کرونا به دلیل اختلافات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با شکست مواجه شد.
به گزارش خرداد، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، این طرح که در سنا به رای گذاشته شده بود با رای مخالف ۴۷ عضو دموکرات و رای موافق ۴۷ عضو جمهوریخواه شکست خورد.این طرح برای تصویب به رای حداقل ۶۰ سناتور نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنج سناتور جمهوریخواه که به دلیل ابتلا یا احتمال ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند در این رای‌گیری شرکت نداشتند.رقم دقیق این بسته نجات اعلام نشده است اما منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که بر اساس آن در این طرح حدود ۲ تریلیون دلار کمک‌های مالی به خانواده‌های آمریکایی پیشنهاد شده بود.  اما دموکرات‌ها معتقد بودند که این طرح شامل مفادی غیرعملی است. «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنا تاکید کرد که این طرح به اندازه کافی از کارکنان آمریکایی حمایت نمی‌کند اما در عوض کمک‌های بیشتری در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا در واکنش به مخالفت دموکرات‌ها آنها را به «بازی با اقتصاد و مردم آمریکا» متهم کرد.احتمال می‌رود ناکامی کنگره در تصویب بسته نجات برای اقتصاد آمریکا تاثیری منفی بر بازارهای جهانی در روز دوشنبه داشته باشد.شیوع کرونا باعث شده است تا فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا و سایر کشورها مختل شود. همچنین کشورهای مختلف و برخی از ایالت‌های آمریکا از کارمندان و کارگران و سایر مردم خواسته‌اند تا در خانه‌های خود بمانند.بنا بر آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۷۷ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و ۴۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. برچسب ها: کنگره ، کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کنگره کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴