Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:50:22 GMT

محل سکونت مبنای آماری مبتلایان به کرونا در لرستان است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۳۹۹۸

محل سکونت مبنای آماری مبتلایان به کرونا در لرستان است

به گزارش ایرنا شریف خسروی فرماندار سلسله روز یکشنبه سوم فروردین ۹۹ گفته بود: برخی از شهروندان سایر شهرهای استان که اصالتا اهل سلسله هستند و مبتلا به بیماری کرونا شده اند جزو آمار مبتلایان این شهرستان محسوب شده اند و همین امر موجب افزایش آمار ابتلا در سلسله شده که این اظهارات موجب واکنش دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا شهبازی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز دوشنبه در جوابیه ای به ایرنا گفت: ثبت اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا ویروس پس از نمونه گیری با کد رهگیری که بعضا ممکن است کد ملی هم باشد انجام می گیرد ولی پس از اعلام جواب توسط آزمایشگاه مرجع، اطلاعات بر اساس آدرس محل سکونت ارائه شده توسط بیمار می باشد نه کد ملی ،بر همین اساس آمار بیماران و مبتلایان به کرونا مختص همان شهر است.

وی اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده آن بیمارانی که به اسم سلسله اعلام شده ساکن سلسله بوده و با زیاد گفتن آمار توسط فردی و یا کم گفتن آمار توسط فرد دیگر نمی توان خطر را رفع کرد بلکه باید سیاست مقابله و کنترل را جدی تر بگیریم.

وی ادامه داد: موارد مثبت یا منفی اعلام شده بر اساس آزمایش های ارسالی به آزمایشگاه مرجع بوده و هرگونه آمار و اطلاعات ارائه شده غیر از آزمایشگاه مرجع، آماری غیر رسمی و غیرقابل اعتماد می باشد.

شهبازی تصریح کرد:‌ کنترل و مقابله با کرونا ویروس، بصورت مشاهده  میدانی نمی باشد بلکه اظهار نظر در رابطه با کنترل بیماری، شامل سیر نزولی مراجعه افراد مشکوک به کرونا بصورت سرپایی و یا بستری در بیمارستان و کاهش موارد مثبت آزمایشگاهی  و آنهم به مدت چندین روز متوالی می باشد.

وی افزود: آنچه که تاکنون در مورد مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان سلسله و تمامی شهرستان های استان اعلام شده بر اساس جواب های ارائه شده توسط آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: پراکنش شهرستانی مبتلایان به کرونا مهم نیست بلکه  تعداد مبتلایان؛ این روزها باعث نگرانی و دغدغه متولیان سلامت استان است و مهم خدمات  انجام شده برای بهبود افراد مبتلا و توصیه های پیشگیرانه ای است که از روند رو به رشد مبتلایان می کاهد که انتظار دانشگاه از فرماندار محترم شهرستان سلسله و دیگر بزرگواران در بخش دوم یعنی توصیه های پیشگیرانه از طرف مسئولین و توجه مردم برای از بین بردن این ویروس منحوس است.

شهبازی اظهار داشت:‌ ضمن تشکر و قدردانی از جناب آقای خسروی فرماندار شهرستان سلسله و آرزوی روزهای خوش برای ایشان و مردم فهیم شهرستان سلسله و ریشه کنی این ویروس منحوس در پهنه ایران اسلامی بویژه مردم آن دیار؛ امیدواریم با همدلی و اتحاد بیشتر بتوانیم در کمترین زمان ممکن با کمک مردم عزیز لرستان شاهد از بین بردن و قطع شدن زنجیره انتقال این ویروس باشیم.

تا روز سوم فروردین امسال ۴۷۰نفر در لرستان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۱۹ نفر ساکن شهرستان کوچک در سلسله هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران لرستان الشتر سلسله پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران لرستان الشتر سلسله ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران لرستان الشتر سلسله دانشگاه علوم پزشکی مبتلایان به کرونا شهرستان سلسله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد

محمدجواد ساوری در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین امسال ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۵۸۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

او گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید صورت گرفته طی این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر بود.

ساوری با اشاره به آمار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱ هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴ هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

او یادآور شد: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: در این‌ بین اسکله ساحلی شهرستان بندر ترکمن با ۳۰۸هزار و ۳۱۸ بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با ۱۶۸هزار و ۴۲۱ بازدید و ۱پارک ملی گلستان با ۱۰۶هزار و ۱۱۱ بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • فلات ایران اولین سکونتگاه انسان پس از خروج از آفریقا بوده است
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • توزیع نان رایگان در سلسله
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید