Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@22:01:10 GMT

قیمت هر اونس طلا به ۱۴۹۴ دلار و ۶۳ سنت رسید

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۴۰۷۴

به گزارش اکوفارس به نقل از رویترز، در حالی که با تشدید بحران کرونا و افزایش محدودیت‌های کشوری در جای جای جهان که بر اقدامات محرک اقتصادی بانک‌های مرکزی جهان سایه افکنده، سرمایه گذاران در حال نقد کردن دارایی‌های خود هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش به ۱۴۹۴ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته و به دلیل اقدامات محرک اقتصادی کشور‌های مختلف جهان ۳.۱ درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز ۰.۸ درصد افزایش داشت و به ۱۴۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «نگرانی کلی این است که سرمایه گذاران برای جبران زیان‌های خود در بازار‌های بورس چه مقدار دیگر باید طلا بفروشند. این عامل روانی موجب تداوم فروش دارایی‌ها در بازار طلا شده است.»

وی افزود، با توجه به تداوم افزایش ارزش دلار، نگرانی دیگر این است که ممکن است بانک‌های مرکزی جهان برای خرید دلار اقدام به فروش ذخایر طلای خود کنند.

در حالی که کاهش بیشتر شاخص‌ها در بازار‌های بورس جهان و نگرانی‌ها در مورد کمبود نقدینگی به دلیل تشدید بحران موجب افزایش عطش سرمایه گذاران به نقد کردن دارایی هایشان شده، ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی به نزدیکی بالاترین رقم ۳ سال گذشته رسید.

در حالی که بالا گرفتن موجب قرنطینه در کشور‌های مختلف موجب بی اثر شدن تلاش‌های سیاستگذاران پولی برای جلوگیری از بروز رکود اقتصادی شده، ارزش سهام در بازار‌های آسیایی امروز سقوط کرد.

فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی مهم جهان به منظور جلوگیری از عمیق‌تر شدن بحران همچنان در تلاش اند تا بسته‌های محرک اقتصادی اضطراری را به اقتصاد‌های خود تزریق کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز تثبیت قیمت سکه در بازار

سهراب اشرفی کارشناس بازار سکه و طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص روند قیمت طلا و مسکوکات طلا در بازار گفت: ریزشی که در پی افزایش قیمت شدید قیمت سکه و طلا بود بیشتر تحت تاثیر دخالت بانک مرکزی و در پی کنترل و تعدیل نرخ دلار اتفاق افتاد که قطعا با تحولات جدید منطقه ای هر نوع پیش‌بینی برای قیمت‌ها در  این بازار کمی سخت تر شده است. 

وی ادامه داد: اما بر خلاف این شرایط روز جمعه هفته گذشته رکوردی در زمینه جهش قیمت جهانی انس طلا ثبت شد. قیمت‌ها در بازار جهانی نیز همچنان صعودی است و تثبیت نشده است.

اشرفی تصریح کرد: زمانی که قیمت جهانی طلا در حال افزایش است تنها فاکتوری که می‌تواند قیمت‌ها در داخل کشور کنترل کند کاهش بیش از پیش قیمت دلار است. یعنی دررواقع بایستی دلار با شدت بیشتری رو به کاهش رود تا برآیند این دو فاکتور سیر نزولی را نمایش دهد.

انتظار کاهش قیمت‌ها و یا ثابت ماندن قیمت سکه

این کارشناس بازار سکه و طلا تاکید کرد: اگر بانک مرکزی در کاهش قیمت دلار موفق شود انتظار کاهش قیمت‌ها و یا ثابت ماندن آن می‌رود در غیراین صورت طبیعتا باید انتظار افزایش قیمت داشته باشیم. شایان ذکر است با توجه به فعالیت بانک مرکزی در روز‌های کاری انتظار می‌رود که اگر اتفاقی هم در شرف وقوع باشد به روزهای هفته جاری و پس از تعطیلات موکول شود.

تا پایان سال قیمت طلا چقدر افزایش می‌یابد

این کارشناس بازار طلا و مسکوکات طلا در خصوص میزان بازدهی طلا و مسکوکات آن در سرمایه گذاری بلند مدت گفت: برخی از سال‌ها پیش آمده است که قیمت طلا در ابتدای سال از پایان آن بالاتر بوده است؛ به عنوان مثال در سال ۱۳۹۴ به دلیل کاهش نرخ جهانی طلا و همچنین ثبات قیمت دلار، قیمت طلا در پایان سال بسیار کمتر از ابتدای سال بود؛ اما باید توجه داشته باشیم که این مقوله استثنا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت جهانی طلا در حال رکورد زنی است و نمی توان گفت که نرخ انس طلا در محدوده ۲۵۰۰ دلار نوسان می‌کند و به سوی ۲۷۰۰ دلار اوج میگیرد. از طرف دیگر مسئله انتخابات آمریکا و ظهور مجدد ترامپ و همچنین شرایط بد اقتصادی آمریکا مطرح است. تمام این شرایط پیش بینی را بسیار سخت می‌کند.

همچنان مسئله قیمت دلار در بازار آزاد مطرح است

اشرفی تاکید کرد: در صورت عدم صعود قیمت جهانی طلا بازهم همچنان مسئله قیمت دلار در بازار آزاد مطرح است. در این شرایط باید پاسخی برای پرسش آینده قیمت دلار بیابیم. یعنی آیا دلاری که هم اکنون در محدوده ۶۵ هزار تومان سیر می‌کند به ۸۰ هزار تومان خواهد رسید یا خیر.

وی ادامه داد: بر فرض مثال که دلار به قیمت ۱۰۰ هزار تومان برسد و انس جهانی نیز در محدوده ۲۵۰۰ دلار باشد، قیمت طلای ۶ میلیون تومان به ازای هر گرم دور از ذهن نیست، اما در صورت محقق نشدن چنین شرایطی افزایش قیمت‌ها محدود‌تر خواخد بود. اما با همین فرض برای قیمت انس طلا و دلار ۷۰ هزار تومانی، قیمت هر گرم طلا در محدوده ۴ میلیون و دویست هزار تومان خواهد بود.

اشرفی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا معمولا فعلی عاقلانه است و برای سرمایه گذاران حاشیه سود مناسب همراه با ریسک محدود به همراه دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • اونس جهانی عامل اصلی نوسان بازار طلا و سکه در داخل
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • از بازار طلا و سکه تهران چه خبر؟
  • تحلیل یک کارشناس اقتصادی درباره بازار‌های مالی/ ریسک نکنید!
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد