Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محاصره شدن ۱۳۰ روستا، یک شهر و سه محور شریانی در استان‌های جنوبی کشور بر اثر بارش باران و سیل دیشب خبر داد و گفت: پرسنل سازمان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیل تاکنون در حالت تلاش برای بازگشایی مسیرها و محورهای مواصلاتی هستند و امیدواریم سه محور شریانی مسدود شده تا امروز بازگشایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی دیروز و شب گذشته که تا صبح امروز هم ادامه داشت باعث جاری شدن سیل در جنوب کرمان و درگیر کردن شهرها و روستاهای این استان به همراه سیستان و بلوچستان و بوشهر شد که نهایتا سه محور شریانی این استان‌ها شامل کهنوج، بندرعباس، بم، ایرانشهر، عسلویه و چنگان مسدود شدند که البته محور عسلویه-چنگان به دلیل جاری شدن سیلاب و جابه‌جا شدن گل و لای و سنگ از کوی به جاده با مشکل مواجه شد که پرسنل راهداری از همان شب گذشته تاکنون مشغول پاکسازی این محور هستند و به نظر می‌رسد تاکنون این اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: آسیب‌های بسیاری به جاده‌های این استان‌های جنوبی وارد شده است که می‌توان به محورهای چابهار-کنارک، میناب، عسلویه، عسلویه-دیر (بوشهر)، کنگان-عسلویه، خوزستان-چهارمحال بختیاری و.... اشاره کرد.

اکبری ادامه داد: چندین دستگاه پل در سیستان و بلوچستان تخریب شده است که به پل محور بم-ایرانشهر می‌توان اشاره کرد که البته به نظر می‌رسد تا صبح امروز با بازگشایی موقت این پل این مشکل فعلا برطرف شده باشد اما راهداران منتظرند تا آب در برخی مناطق سیل زده فروکش کند تا نسبت به بازگشایی آن محورها اقدام کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محاصره شدن ۱۳۰ روستا در جنوب کرمان بر اثر سیل به همراه شهر زه‌کلوت در همین منطقه اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که از بامداد و صبح امروز به صورت آنلاین با مسئولان استانی و منطقه‌ای برگزار کردیم قرار شد ضمن ارسال لوله‌های پیش ساخته و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز مانند لودر، اکیپ‌هایی به مناطق مختلف به ویژه محورهای شریانی مانند بم-ایرانشهر و کهنوج-بندرعباس اعزام شوند تا بتوانیم این محورها را که محل عبور بار، کالاهای اساسی و کامیون های حامل سوخت است را باز کنیم.

وی با بیان اینکه سیل شب گذشته جنوب کرمان سومین سیلی بود که طی ماه‌های گذشته در این منطقه رخ می‌داد، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه این منطقه دشت بوده و با توجه به تغییرات اقلیمی باران شدید باعث جاری شدن سیلاب می‌شود به نظر می‌رسد که دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای تبدیل آبنماها به پل کند تا مشکل مسدود شدن برخی محورهای شریانی در صورت تکرار سیل برطرف شود. البته گرچه تخصصی در حوزه آبخیزداری و انجام دیگر عملیات‌ها برای مدیریت سیلاب ندارم اما در حال حاضر در دنیا راه حل‌های فنی و متعددی مانند آبخیزداری وجود دارد که دستگاه‌های متولی می‌توانند در این منطقه آن را انجام دهند تا در صورت تکرار بارندگی شدید شاهد این اتفاقات نباشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0031K3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل محور شریانی شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده در جنوب کشور گفت: در روزهای اخیر در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و بخش‌هایی از بوشهر شاهد بارش‌ کم سابقه باران بودیم، به‌طوریکه میانگین کل بارش‌ها در استان سیستان وبلوچستان در سال گذشته حدود۱۰۰ میلی متر و در سال ۹۹ حدود ۲۰۰ میلی‌متر بود، اما در پی فعالیت این سامانه بارشی، تنها در زرآباد این استان طی ۲۴ ساعت، ۲۷۰ میلی متر باران باریده است. بارش‌هایی که بسیار نادر است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مناطق درگیر سیل ادامه داد: بر اثر این بارش ها ۱۹ شهرستان در جنوب و مرکز کشور و شش شهرستان در شمال کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.

ظفری با بیان اینکه در حال حاضر، حدود ۱۵۰۰ روستا درگیر پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی هستند، گفت: در حال حاضر ‌۲۹ محور فرعی و اصلی مسدود است. همچنین ۱۵ محور نیز بازگشایی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: همچنین راه ارتباطی ۳۰۰روستا در جنوب و ۲۹ روستا در شمال قطع شده است و تاکنون ۴۷ محور بازگشایی شده و سایر محورها نیز بازگشایی خواهند شد. همچنین آب حدود ۳۰۰ روستا قطع شده بود که تاکنون ۱۱۵ روستا آب دارند و ۱۲۰ تانکر آب آشامیدنی به این مناطق اعزام شده است. 

وی ادامه داد: در مناطقی که راه‌ها مسدود است، بالگردها امدادی وارد عمل شده و در حال خدمت رسانی هستند، گفت: گروه های امدادی و مردمی در حال خدمت رسانی هستند و علاوه بر امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عوامل آتش نشانی، عوامل اورژانس و ...  ۳۱۲ گروه جهادی نیز در این مناطق در حال کمک رسانی هستند. 

ظفری از شناسایی ۳۶۶ مادر باردار در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: ۱۶۴ مادر به نقاط امن منتقل شدند و سایرین نیز به دیگر بخش‌های استان منتقل شدند. همچنین ۹ مادر از سیل نجات یافتند.

وی افزود: وضعیت در حال حاضر در استان سیستان و بلوچستان اضطراری، ولی تحت کنترل است. به این معنا که دستگاه ها شرایط را تحت کنترل دارند و همه ما سعی داریم شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محور هراز بازگشایی شد
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • تمدید انسداد جاده چالوس
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • ۱۶۰۰ کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد
  • آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور
  • پیش‌ بینی ۷۵ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌ آلات راهداری