Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:09:41 GMT

بارش بهاری آلودگی هوای اصفهان را پاک کرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۴۴۴۶

بارش بهاری آلودگی هوای اصفهان را پاک کرد

به گزارش مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، کلانشهر اصفهان در اسفند سال گذشته  ۱۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ، یک روز ناسالم برای عموم و یک روز هوای پاک را تجربه کرد.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا ظهر امروز با میانگین ۴۸ در وضعیت پاک ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود مزارع در گفت و گو با ایرنا افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۲۵ (AQI)  پاک، خیابان استانداری ۸۱  سالم و خیابان دانشگاه ۲۹ پاک و بزرگراه خرازی ۵۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

همچنین بر پایه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، نقشه های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش زا بر روی استان طی امروز است. بر این اساس در بیشتر مناطق استان آسمان ابری، گاهی وزش باد نسبت شدید و رگبار و رعدوبرق در مناطق غربی بارش برف و باران در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان  ۵تا ۷ درجه  و کمینه دما ۲ تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

شاخص کیفی هوا( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

نداشتن طرح جامع علمی و عملی، موازی کاری، نبود ضمانت اجرایی قوانین و  مدیریت یکپارچه شهری، نگرش سلیقه‌ای و نبود کنترل آلاینده ها از جمله عوامل پیشروی آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور از سوی کارشناسان اعلام شده است.

برآیند آمار موجود آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شود که به تاکید این کارشناسان در بعضی از کشورهای جهان هفت درصد از تولید ناخالص ملی به دلیل آلودگی هوا اتلاف می شود و این رقم در کشور ما ۲.۴۸ درصد است

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا اصفهان اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا اصفهان آلودگی هوا اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در حال حاضر امروز دوشنبه هوای یک شهر استان تهران قرمز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق بیست‌ودوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۱۹ در وضعیت نارنجی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در استان تهران شهر قدس با شاخص ۵۹، لواسان با شاخص ۸۵، دماوند با شاخص ۶۵، رباط کریم با شاخص ۷۶، پاکدشت با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۷۳، ورامین با شاخص ۷۳، اسلامشهر با شاخص ۹۴، باغستان با شاخص ۷۱ و ملارد با قرار گرفتن روی عدد ۶۰ در وضعیت زرد و هوای قابل قبول است.

همچنین باقرشهر با شاخص ۱۶۲ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744694

دیگر خبرها

  • هوای تهران سالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پاک‌ترین هوا سهم آسمان سنندج است / هوای زاهدان بر مدار آلودگی
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود / منتظر بارش‌های بهاری باشید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان ۳ درجه خنک‌تر می‌شود / بارش‌های بهاری شدت می‌گیرد