Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از وقوع بارندگی‌های شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها، تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان جاسک مسدود شد، مخزن سد میناب پر و دبی ورودی به سد از طریق سرریز در حال مدیریت به‌سمت مناطق پایین دست است و روستاهای حاشیه‌ای نیز آماده تخلیه روستا هستند. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بارندگی‌های 2 شبانه روز گذشته به‌ویژه بارش‌های شب گذشته سبب بروز خساراتی به محورهای مواصلاتی استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار هرمزگان: روستائیان حاشیه رودخانه‌ها برای تخلیه احتمالی آماده باشند؛ رهاسازی 3 هزار مترمکعب از سد مینابتمام مسیرهای مواصلاتی اصلی جاسک بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شداحتمال طغیان رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری؛ 21 راه روستایی مسدود شد

انسداد تمام محورهای مواصلاتی اصلی شهرستان جاسک در پی طغیان رودخانه‌های فصلی 

در شهرستان جاسک تمامی محورهای مواصلاتی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، سیریک، بشاگرد و بندر چابهار مسدود شده است. 

فرماندار جاسک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ضمن اعلام این خبر از آمادگی 100 درصدی شهرستان برای امدادرسانی به‌مناطق سیل‌زده خبر داد و تاکید کرد: تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی مخابره نشده اما در صورت وجود خسارت آمادگی کامل برای بررسی و کمک به سیل‌زدگان وجود دارد. 

مسدود شدن راه ارتباطی 54 روستای بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد 

طغیان رودخانه جگین راه مواصلاتی 54 روستا در بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد را مسدود کرد. 

بارندگی و در نتیجه آن طغیان رودخانه‌ جگین در شهرستان‌های بشاگرد موجب انسداد مسیر 54 روستا با مرکز شهرستان شد. 

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان در این رابطه به تسنیم گفت: رودخانه جگین همواره پس از بارش باران و سیلابی ‌شدن موجب بسته شدن راه این روستاها می‌شود. 

سعدینی تاکید کرد: در حال تعبیه یک پل فلزی موقت برای آسان شدن عبور و مرور مردم از این رودخانه هستیم و به‌زودی نصب می‌شود البته این پل موقت است و پل اصلی ظرف مدت 2 سال آینده احداث خواهد شد. 

فرماندار بشاگرد نیز در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید قطع راه ارتباطی روستاهای گافر و پارامون از قطع برق این روستاها در شب گذشته خبر داد و گفت: قطع برق برای جلوگیری از بروز رخ دادن برخی اتفاقات انجام شد و امروز مجدد برق به مدار باز خواهد گشت. 

هشدار استاندار هرمزگان به روستاهای حاشیه رودخانه‌های فصلی

استاندار هرمزگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از حجم بالای بارندگی‌ها در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان بارش در ایستگاه رهبران با 221 میلی‌متر ثبت شده و بیشترین دبی سیلاب ورودی نیز در ایستگاه آبنمای رودان با 5 هزار مترمکعب به ثبت رسید. 

وی از پر شدن حجم سد میناب خبر داد و گفت: با پر شدن حجم مخزن سد، و ورود دبی 4 هزار مترمکعبی به سد دریچه‌های تحتانی و سرریز سد باز شد تا با خروج 3 هزار مترمکعبی دبی بر شرایط حاکم بر سد کنترل داشته باشیم. 

وی افزود: با پایان یافتن بارش‌ها رفته رفته حجم آب ورودی به سد نیز کاسته می‌شود اما روستاهای حاشیه رودخانه‌های فصلی و روستاهای پایین دست سد میناب آماده تخلیه روستاها باشند و همکاری لازم را با بخشداران، دهیاران و گروه‌های امدادی داشته باشند. 

سیل جان مادر و کودک خردسالش را گرفت

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: روز گذشته بر اثر بی‌احتیاطی و عبور از رودخانه فصلی، سیل جان مادر و دختر 5 ساله را گرفت. 

وی افزود: این خانواده 5 نفره سعی داشتند از رودخانه فصلی بخش تخت عبور و خود را به روستای مجاور برسانند که متاسفانه مادر و دختر 5 ساله در سیل گرفتار و جریان آب آنها را با خود می‌برد که اجسادشان در پایین دست پیدا شد. 

انتهای پیام/864/ح

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی حاشیه رودخانه ها رودخانه های فصلی روستاهای حاشیه طغیان رودخانه مسدود شد سد میناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی معابر و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: با عبور متناوب امواج و ناپایداری‌های همرفتی تا اوایل روز یکشنبه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان پیش بینی شده است.
قطره افزود: بیشترین فعالیت این سامانه در شهرکرد، بروجن، سامان، بن، کوهرنگ و شلمزار است.
وی افزود: لغزندگی جاده های، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و صاعقه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها
  • پرآب شدن رودخانه روستای سراب گزنهله در پی بارش‌های اخیر + فیلم
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • رشد ۳۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن منطقه هرمزگان
  • مسیر رفت و برگشت جاده چالوس مسدود شد/ تا ساعات آینده چالوس به سمت تهران یکطرفه می‌شود
  • جاده چالوس رفت و برگشت مسدود شد
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • جاری شدن رودخانه دهستان سخوید پس از بارش باران + فیلم
  • محور گنبدکاووس کلاله مسدود شد
  • طغیان رودخانه فصلی شیرکوه