Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@13:08:19 GMT

احتمال وقوع سیل در ۸ استان کشور

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۴۴۶۲

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، از فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی و دامنه های زاگرس، امروز بارش در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال شرق اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی نسبت به وقوع سیل در برخی استان ها هشدار داد و افزود: با توجه به شدت بارش باران در این ۸ استان احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد جاده های مواصلاتی و لغزندگی جاده های کوهستانی وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز احتمال تگرگ برای شمال شرق دور از انتظار نیست، بیان کرد: فردا با تضعیف سامانه بارشی تنها در سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق بارندگی خواهیم داشت و بتدریج این سامانه اواخر وقت چهارشنبه از کشور خارج می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: طی امروز و فردا دما در نیمه شرقی کشور ۴ تا ۸ درجه کاهش می یابد، ضمن آنکه آب های جنوب کشور طی این ۲ روز مواج خواهند بود.

آسمان تهران تا بعدازظهر بارانی است

گودرزی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران ابری، گاهی وزش باد و تا بعدازظهر احتمال بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه های هواشناسی دمای تهران به طور متوسط ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه در بیشتر استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد، چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز‌های بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • سامانه بارشی جدید بعدازظهر امروز از شمال غرب وارد کشور می‌شود
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب