Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@04:47:06 GMT

آداب و رسوم عید نوروز در خوزستان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۴۸۲۵

آداب و رسوم عید نوروز در خوزستان

خبرگزاری میزان- آداب و رسوم عید نوروز در خوزستان؛ آیین و سنت‌های مردم خوزستان در عید نوروز، مردم استان خوزستان عید نوروز را مفصل برگزار می‌کنند. از چند روز پیش، کلوچه مخصوصی از آرد، روغن، زیره و رازیانه درست می‌کنند. تاریخ انتشار: 12:54 - 04 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۴۴۹۳

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، خوزستان به لحاظ برخورداری از آب و هوای مطلوب در ایام تعطیلات نوروز، بهشت ایران لقب گرفته و هر ساله در این ایام تعداد زیادی از مسافران نوروزی جذب این منطقه تاریخی کشورمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم خوزستان تمام عید‌های ملی و مذهبی را جشن می‌گیرند.
اهالی شوشتر، دزفول علاوه بر عید ها، جمعه آخر ذیحجه را هم جشن می‌گیرند.

در گذشته به رقص و پایکوبی می‌پرداختند.
شب تا صبح در فضای باز و محوطه‌های باز به سر می‌بردند.
بر این باور بودند که آن شب ستاره زهره به ستاره مشتری می‌رسد.
کسی که به هم رسیدن این ستاره‌ها را ببیند، هر نیتی بکند برآورده می‌شود.

مردم استان خوزستان عید نوروز را مفصل برگزار می‌کنند.
از چند روز پیش، کلوچه مخصوصی از آرد، روغن، زیره و رازیانه درست می‌کنند.

مراسم آتش افروزی چهارشنبه سوری، مراسم چیدن سفره هفت سین، پوشیدن لباس‌های نو و رفتن به دید و بازدید نوروزی به شیوه دیگر مناطق ایران در استان خوزستان نیز رایج است.

در استان خوزستان روز سیزده را در دو روز جشن می‌گیرند!
اولی را سیزده عید و دومی را سیزده بعد از عید گویند.
مردم خوزستان در ایام نوروز همه به باغ‌ها و تفریح گاه‌ها می‌روند.
در خانه‌ها یا باغ‌ها بر شاخه درختان تاب می‌بندند و تاب سواری می‌کنند.

شیوند، روستایی دل انگیز در خوزستان

روستای شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یکسو و رشته کوه‌های زاگرس با جنگل‌های بلوط، رودخانه ها، آبراه‌ها، آبشارها، صخره‌ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از جذابیت‌های بی نظیری برای گردشگری برخوردار است.

با اینکه هنوز تسهیلات و امکانات گردشگری در شیوند ایجاد نشده، همه ساله گردشگران به ویژه از نقاط مختلف استان خوزستان برای تفریح و بهره مندی از طبیعت زیبای منطقه به ویژه آبشار شیوند به این مکان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عید نوروز آداب و رسوم آداب و رسوم نوروز استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن

سردار سید محمود میرفیضی در دیدار مردمی خود در مسجد زین العابدین حصیرآباد در خصوص طرح شمیم گفت:طرح شمیم طرح در واقع مشارکت بین پلیس و واحد‌های خدمات رسان است که در اینجا خدماتی در حوزه مشاوره و مددکاری، سنجش سلامت، کارگاه پیشگیری از جرایم و. با همکاری کارکنان انتظامی و سایر نهاد‌ها و سازمان‌هایی، چون بهزیستی، مراکز پزشکی و... انجام می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا این طرح واقعاً در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است یا خیر گفت : بر اثر اقدامات متعددی که انجام گرفته و آمار و ارقامی که بعد از اجرای این طرح به دست آمده نتایج آن مثبت و مطلوب ارزیابی شده است.

 فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص دیدار مردمی ۱۹۷ و علت تشکیل آن در مساجد بیان داشت: ۱۹۷ پل ارتباطی پلیس و مردم است و ما به مردم می‌گوییم بر پلیس نظارت بکنید همیار پلیس باشید و با او همکاری کنید ما به جای اینکه به مردم بگوییم به پلیس و ۱۹۷ مراجعه کنید ما خودمان در محلات حضور پیدا می‌کنیم و سعی می‌کنیم درخواست‌ها و مطالباتی که مردم در محلات دارند را حل و فصل کنیم.

سردار میرفیضی می گوید: حضور در مساجد در شناخت جغرافیای محله و درخواست‌هایی که مردم در محلات دارند این امکان را به ما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی مشکلات آنها باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی