Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند مسئولان کمیته بین المللی المپیک هنوز تصمیم قطعی خود در مورد برگزاری به موقع یا تعویق بازیهای المپیک 2020 را اعلام نکرده‌اند اما برخی کشورها تاکید کرده‌اند در این بازیها حاضر نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سی و دومین دوره بازیهای المپیک که قرار است تابستان سال جاری به میزبانی توکیو برگزار شود با ابهامات زیادی مواجه شده و هنوز به درستی مشخص نیست این بازیها در زمان مقرر برگزار خواهد شد یا با تعویقی چند ماه مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان روزنامه آ. اس اسپانیا روز یکشنبه در خبری تاکید کرد با تصمیم هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک این رویداد به تعویق خواهد افتاد. براساس این گزارش قرار است مسئولان کمیته بین المللی المپیک در یک ماه آینده تصمیم نهایی در این مورد را بگیرند. 

این در حالی است که برخی کشورها اعلام کرده اند با شرایطی که برای جهان به وجود آمده است و ویروس کرونا در همه جا گسترش پیدا کرده است، اجازه نمی دهند کاروان ورزش کشورشان در بازیهای المپیک توکیو شرکت کند.

«مت کارول» رئیس اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا امروز اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی تواند ورزشکاران استرالیا را به بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بفرستد و ورزشکاران باید آماده شوند تا این بازی ها به سال ۲۰۲۱ موکول شود.

وی گفت: هیات اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا بدون آنکه منتظر مشاوره از کمیته بین المللی المپیک باشد، به خاطر بیماری همه گیر در روزهای اخیر این تصمیم را گرفته است.

به گزارش «رویترز» این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که کشور کانادا هم اعلام کرد با این وضعیت در تابستان ۲۰۲۰ هیچ ورزشکاری را به مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو اعزام نمی کند.

این در حالی است که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه برای نخستین بار گفت ممکن است بازی های المپیک به تعویق بیافتد.

از سوی دیگر کشور نیوزلند هم اعلام کرد بایکوت مسابقات المپیک را بررسی می کند.

در واکنش به این اتفاقات رخ داده، «یوشیرو موری» رئیس المپیک ۲۰۲۰ توکیو در یک نشست خبری تاکید کرد که مسئولان برگزاری تعویق مسابقات المپیک را به عنوان یکی از سناریوها و راهکارهای پیش رو طی چهار هفته آینده بررسی می کنند اما المپیک قطعا لغو نخواهد شد.

موری ادامه داد: یک تیم از کمیته بین المللی المپیک و مسئولان برگزاری توکیو درباره نحوه اقدام کردن در این زمینه بحث می کنند و تصمیم می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: المپیک کرونا انصراف توکیو کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد

احمد وحیدی روز یکشنبه در نشست شورای معاونان وزارتخانه بار دیگر از نیرو‌های مسلح، ستاد کل نیرو‌های مسلح و شورای عالی امنیت ملی به دلیل انجام این عملیات غرورآفرین تقدیر کرد و افزود: وعده صادق یک عملیات بسیار بزرگ بود که با وجود توان پدافندی آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم صهیونیستی با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستیبیش از ۲۰ سال سرمایه‌گذاری کرده و از حمایت‌های تمام عیار رژیم آمریکا م برخوردار بوده است، اما جمهوری اسلامی ایران تنها با اتکا به خدای متعال و توان دفاعی خود متکی است و باید به اقتدار و عزتی که جوانان فرهیخته و دانشگاهی ما خلق کردند، افتخار کرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ابعاد این عملیات بسیار حائز اهمیت و قابل واکاوی است، اضافه کرد: مهم‌تر از این عملیات، تصمیم بزرگ و عظمت آفرینی بود که در سایه رهنمود‌های حکیمانه و شجاعانه رهبر فرزانه انقلاب برای اجرای این عملیات اتخاذ شد.

وحیدی، دوراندیشی رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی را عامل اصلی تصمیم‌های بزرگ در کشور دانست و یادآور شد: این تصمیمات بزرگ همواره راه انقلاب را در عرصه‌های خطیر گشوده است، هر چند عده‌ای اندک که سروصدای بلندی دارند از روی حسادت و بغض نخواهند این تصمیمات بزرگ را ببینند و بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم بزرگ ایران و جوانان آن قدرشناس هستند. دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه باید به این تصمیمات بزرگ که جهان با حساسیت نظاره‌گر آن بود و درباره این عملیات، دستاورد‌های آن و تغییر و تحولاتی که در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی گذاشته است، بحث، گفتگو، تحلیل و ارزیابی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • تصمیم شوکه کننده و غیرمنتظره کاپیتان تیم ملی؛ موسوی رفت
  • واکنش کمیته بین المللی المپیک به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس + عکس
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • ورزش و سیاست یگانه در واقعیت، بیگانه در کلمات!
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • روایت رسانه روسی از مرگ اصطلاح «ورزش خارج از سیاست»
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟