Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل گمرک استان بوشهر از صادرات ۲۳ میلیون تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در سال قبل خبرداد و گفت: این میزان صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل آن ۱۹ درصد افزایش یافته است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به صادرات کالا از گمرکات 14 گانه استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته با احتساب میعانات گازی افزون بر 24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد.

وی ارزش کالاهای صادراتی یاد شده را 8.4 میلیارد دلار دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه صادرات کالای غیرنفتی در کشور رتبه نخست دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر گفت: سال قبل 23.7 میلیون تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر صادر شد که این میزان صادرات کالای غیرنفتی نسبت به سال ماقبل آن 19 درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادر شده در سال گذشته 7.6 میلیارد دلار است خاطر نشان کرد:  عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده است.

وی،کشورهای چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه اقتصادی، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل را مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر دانست.

وی با اشاره به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در سال قبل تصریح کرد: سال قبل افزون بر 505 هزار تن کالا به ارزش افزون بر 1.2 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 9 و از نظر ارزشی 26 درصد کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر را موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درب اتوماتیک دانست.

قره‌بیگی افزود: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده است.

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر 20 درصد افزایش یافت صادرات کالاها از گمرک پارس جنوبی 15 درصد افزایش یافت 100 هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گرفت

وی، درآمد گمرکات استان بوشهر در سال گذشته را افزون بر 1370 میلیارد تومان دانست و گفت:تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی از مبداء امارات به مقصد گمرک بوشهر در سال قبل از عوامل مهم زمینه رونق اقتصادی در بوشهر بوده است.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرکات استان بوشهر احتساب میعانات گازی استان بوشهر کالا از گمرکات بوشهر در سال درصد افزایش صادرات کالا سال گذشته سال قبل تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان، گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات در استان حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸ هزارو ۲۸۵ تن بوده که  نسبت به مدت مشابه رشد وزنی چشمگیری داشته است.

جمشیدی ، ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بیش از ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان و خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۶ کشور جهان مقصد مرکبات صادراتی مازندران بودند، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات، افزود: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی گفت: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن و به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

 

دیگر خبرها

  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • کرایه حمل کالا درون شهری در انتظار دستور جدید
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا