Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ملخ صحرایی در سطحی بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی استان فارس ردیابی شده و در حدود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفته است.

محمد مهدی قاسمی افزود: خوشبختانه با توجه به تجربه موفق مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته و با برنامه ریزی بسیار خوبی که داشتیم، شهرستان‌ها در حالت آماده باش هستند و به محض مشاهده دستجات ملخ مبارزه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، تاکنون ۱۰ شهرستان جنوبی استان فارس هم مرز با استان‌های هرمزگان و بوشهر مورد حمله ملخ قرار گرفته اند که بیشترین مبارزه در شهرستان‌های مهر و لامرد صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه رفتار ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته متفاوت شده است، ابراز کرد: با توجه به افزایش جمعیت، پایش موثرتری انجام می‌شود و کارشناسان مروج مسئول پهنه، کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزان در این زمینه همکاری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آمادگی دستگاه‌های سمپاش، تجهیز تراکتورها، تامین سم مورد نیاز، تجهیز فرودگاه‌های سم پاش در مناطقی که امکان سم پاشی هوایی وجود دارد نیز سخن گفت و افزود: امیدواریم کمترین خسارت از این آفت را در حوزه‌های زراعت و باغداری داشته باشیم.

او افزود: از کشاورزان خواسته شده تا مزارع و باغ‌های خود را مورد پایش قرار دهند و در صورت مشاهده ملخ دراسرع وقت به نزدیکترین مرکز خدمات مراجعه و سم مورد نیاز را تامین کنند.

قاسمی تاکید کرد: گزارشات مشاهده ملخ صحرایی توسط هم استانی‌ها با شماره تماس ۱۵۰۴ نیز دریافت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: آفات و بیماری‌ها از جمله ریسک‌های وارده بر بخش کشاورزی است از این رو افزایش ضریب امنیت غذایی به کمک همکاران حفظ نباتات محقق می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ملخ صحرایی تجهیز فرودگاه منابع طبیعی کشاورزی استان فارس ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر امور اراضی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیتها، افزایش بهره‌وری منابع و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی می‌شود.

مجتبی روح الامین، با بیان اینکه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای مهم سازمان امور اراضی کشور است، افزود: یکی از دلایل افزایش هزینه‌های تولید در کشور، خردشدن اراضی و کشاورزی سنتی است.

روح الامین، با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مکانیزه و کلان قدم برداریم و گام اول یکپارچه‌سازی اراضی است،افزود: برای اجرای این طرح نمی‌توان نسخه واحدی برای کل استان درنظر گرفت و با توجه به شرایط باید برای هر منطقه از روشهای جداگانه‌ای بهره برد.

وی اظهار کرد: موفقیت بیشتر دولت در طرح یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی الزاماتی هم نیاز دارد، از جمله اینکه برای ارث وراث، باید قانونی وضع شود که زمینها را خرد نکنند و مشوق‌های نقدی و تسهیلاتی برای این کار در نظر گرفته شود.

مدیر امور اراضی استان گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستا‌ها، مسئولان امور اراضی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان باید در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از رو‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا در نهایت موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

 روح الامین اضافه کرد: شهرستانهای اشنویه، سلماس، بوکان، پلدشت، چالدران، تکاب، شاهیندژ و مهاباد نسبت به معرفی پایلوت به مساحت ۵۰۷ هکتار اقدام کرده اند که ۴۶ هکتار منجر به تجمیع اسناد و معرفی به اداره ثبت برای صدور سند تجمیعی و ۱۳ هکتار مبنی بر یکپارچه سازی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان