Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@05:53:22 GMT

رژیم غذایی در فصل بهار برای تقویت سیستم ایمنی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۶۰۵۱

رژیم غذایی در فصل بهار برای تقویت سیستم ایمنی

خبرگزاری میزان- طبیعت متناسب با هر فصل مواد غذایی مختلفی در اختیار قرار می‌دهد. بهار فصل زمان رویش میوه‌ها و سبزیجات رنگی و تازه است که برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد سیستم گوارش مفید هستند. تاریخ انتشار: 14:27 - 04 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۹۱۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌ها و محصولات فصلی بهترین گزینه منطبق بر نیاز بدن در هر زمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل بهار سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه است که تمام نیاز‌های بدن را فراهم می‌کنند.

گزارشی کوتاه درباره رژیم غذایی در فصل بهار به نقل از خبرگزاری ایرنا را در ادامه می‌خوانید:

با توجه به روش‌های اصلاح ژنتیکی و امکان رشد اکثر گیاهان در گلخانه در تمام فصول سال، معمولا تمام محصولات در سراسر سال وجود دارند، ولی تحقیقات نشان می‌دهد برخی از محصولات در بهار طعم و عطر بهتری دارند و حتی از نظر مواد غذایی و ویتامین‌ها نیز غنی‌تر هستند.

برخی سبزیجات مانند پونه از جمله این مواد هستند. معمولا رویش پونه به صورت خود رو در مناطق سبز و بِکر وجود دارد و می‌تواند به صورت تازه یا طعم‌دهنده در غذا استفاده شود. پونه سرشار از کلسیم است.

بهار فصل رویش انواع توت است. توت سفید، سیاه، شاه‌توت، توت‌فرنگی و زغال اخته محبوب‌ترین اعضای این خانواده هستند. توت حاوی ویتامین‌های A، B، C و آهن است و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود نقش مهمی در کاهش بروز بیماری‌های مختلف دارد.

باقلا یکی دیگر از سبزیجات بهاری محبوب است. این ماده غذایی سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک، فیبر و پروتئین بوده و به کاهش فشار خون، کمک می‌کند.

نخودفرنگی یکی دیگر از محصولات بهاری است که حاوی ویتامین K، E، ویتامین‌های گروه B، منگنز، فیبر، ویتامین B، مس، فسفر، آهن، پتاسیم، منیزیم و اسید فولیک و اسید‌های آمینه ضروری است.

سبزی والک یک سبزی بهاری است که به دلیل رویش در نقاط مرتفع گران‌قیمت است. این سبزی سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح معدنی منگنز، روی، گوگرد و کلسیم است. معمولا والک را همراه با پلو و ماهی یا به صورت کوکو مصرف می‌کنند.

ریواس یکی دیگر از سبزیجات بهاری مغذی و خوشمزه است. ریواس سرشار از ویتامین C بوده و برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است. کنگر نیز یکی دیگر از گیاهان بهاری و سرشار از فیبر است و به کاهش قند خون کمک می‌کند.

تلخون و مرزه نیز از دیگر سبزیجات بهاری هستند که خواص فوق‌العاده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: گزارش لاریجانی از روند اقدامات انجام‌شده در مقابله با «کرونا»

گیاه بهارنارنج به طور گسترده به عنوان شربت، مربا و دمنوش استفاده می‌شود و حاوی ویتامین‌های مختلف بوده و برای معده بسیار مفید است. این گیاه از افسردگی جلوگیری می‌کند.

متخصصان تغذیه رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه به همراه پروتئین‌های گیاهی را مناسب فصل بهار می‌دانند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم غذایی یکی دیگر ویتامین ها فصل بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای اعتبار آمبولانس دریایی خارگ/ سیستم سلامت تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی صبح شنبه در نشست با کارکنان بیمارستان خارگ اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک جزیره خارگ باید به دنبال تقویت سیستم بهداشت و درمان در این جزیره باشیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: در همین راستا به دنبال احیای مصوبه‌های فراموش شده رفتیم که یکی از مهمترین آنها اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارگ بود که با تلاش مسئولان استان و حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت این مهم اتفاق افتاد.

وی به نگاه ویژه وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مسئولیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به ساکنان محیط پیرامونی اشاره کرد و افزود: مراحل قانونی راه اندازی این آمبولانس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال انجام است و در تلاشیم بدون شتاب‌زدگی ناوگان این شرکت را به آمبولانس دریایی با استانداردهای روز و مورد تأیید سیستم بهداشت و درمان مجهز کنیم.

غریبی به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم بهداشت و درمان صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این جزیره به‌عنوان شریان حیاتی صادرات نفت کشور در کنار مردم ساکن میزبان کارکنان شرکت‌های نفتی است که وجود بیمارستان صنعت نفت سبب ایجاد آرامش خاطر برای مردم بومی، کارکنان و خانواده‌های آنها بوده و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به تلاش‌های انجام شده برای تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره خارگ از جمله بهبود وضعیت اورژانس هوایی اشاره کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم، کارکنان و خانواده‌های آنان احساس آسایش و اعتماد داشته باشند و نیازهای بهداشتی و درمانی آنان تأمین شود.

عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارک در آستانه هفته سلامت در جمع فعالین این حوزه در بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ حاضر شد و از نزدیک شرایط این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.

با توجه به نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان، مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اقدام به خرید ۲ دستگاه تجهیز بیمارستانی شامل رگیاب و کانتینر ۱۶ لیتری درمان ضایعات پوستی کرده و در راستای ایفای تعهدات اجتماعی این شرکت به بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ اهدا کرد.

کد خبر 6082943

دیگر خبرها

  • احیای اعتبار آمبولانس دریایی خارگ/ سیستم سلامت تقویت می‌شود
  • میوه هایی که از سفید شدن مو جلوگیری می کند
  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • حال خوب یک روز بهاری در البرز
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند