Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@16:43:20 GMT

ساده ترین راه برای درمان کم خونی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۶۶۵۶

آفتاب‌‌نیوز :

کم خونی، باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی مانند ریزش مو و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود، اسفناج و عدس، منابع سرشار از آهن به حساب می‌آیند که جبران کم خونی در بدن را انجام می دهد.

خستگی، سرگیجه، ریزش مو، رنگ پریدگی، مشکلات قلبی عروقی و شکنندگی ناخن ها از جمله عوارض کم خونی هستند و تنها راه برطرف کردن آن ، جذب بالای منابع آهن و تنظیم سطح آن در بدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف بعضی از دارو‌ها برای درمان کمبود آهن در بدن عوارض جانبی دارد و بهترین گزینه برای حل این مشکل مصرف مواد طبیعی سرشار از آهن است.

درمان کم خونی با موادغذایی

مصرف برخی موادغذایی باعث افزایش جذب آهن و درمان کم خونی خواهد شد. مواد غذایی که در درمان کم خونی مفید هستند عبارتند از؛

اسفناج: سرشار از آهن، ویتامین E، فیبر، پروتئین و کلسیم

عدس: سرشار از آهن و فیبر

هسته کدو حلوایی: سرشار از مواد مغذی، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، روی

گوشت قرمز: سرشار از آهن، روی، فسفر، ویتامین B

شکلات سیاه: سرشار از آنتی اکسیدان؛ مس، آهن، منیزیم، منگنز

کنجد: سرشار از روی، ویتامین E، فسفر، منیزیم.

خرما: منبع عالی آهن است و آهن برای گلبول‌های قرمز مفید بوده و برای افرادی که کم خونی دارند بسیار توصیه می‌شود.

بهتر است برای مواد غذایی سرشار از آهن در برنامه غذایی، برنامه ریزی کامل و دقیقی شود تا علاوه بر تامین آهن، روی، مس، ویتامین E، منیزیم و فسفر، مشکلات قلبی عروقی، کلسترول و پوکی استخوان را نیز کاهش و درمان کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کم خونی سلامت درمان کم خونی سرشار از آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

با توجه به نیاز استان کرمان به گروه‌های خونی مختلف اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، استان کرمان با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی مصرف خون بالایی دارد و مردم کرمان همواره با حضور خودشان در مراکز انتقال خون استان کمک کردند تا با تامین ذخیره خون، جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان باشند.

صبح امروز فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان با توجه به اعلام نیاز سازمان انتقال خون در گروه‌های خونی مختلف با حضور در مرکز انتقال خون کرمان بخشی از خون خود را به نیازمند اهدا کردند.

به گزارش تسنیم، با توجه به آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی در استان و همچنین آمار بالای تصادفات و اعمال جراحی روزانه در سراسر استان کرمان به چیزی در حدود 250 واحد خون نیازمند هستیم که خون مصرفی و مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان باید تأمین و جبران شود.

به گفته ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیشترین مصرف گروه‌های خونی ا‌ستان کرمان در گروه خونی O و A مثبت و بیشترین نیاز استان به دو گروه خونی O و A منفی است.

وی با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان کرمان در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت یک مرکز و در مرکز استان دو پایگاه انتقال خون دارد، گفت: مردم استان کرمان تا کنون همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده مردم ما همیشه پای کار بودند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • درمان یبوست با این روش ساده