Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، ۴سال پیش بود که ساکنان جدید ساختمان هرمی میدان بهارستان دریک انتخابات با مشارکت ۶۰ درصدی مشخص شدند؛ساکنانی که قرار بود ۴۸ ماه بر روی صندلی‌های سبز خانه ملت تکیه بزنند و برای قوانین کشور چانه‌زنی کنند و البته میکروفون‌های‌شان را برای مهمترین موضوعاتی که به ذهن‌شان می‌رسد روشن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در ماه‌های اول بسیاری درباره برخی از آنها شناختی نداشت اما به مرور زمان ظهور و بروز آنها در خانه ملت بیشتر شد و در این میان برخی پر هیاهوتر ظاهر شدند و برخی هم کمتر البته برخی هم بودند که سال‌ها در این میدان برو و بیایی داشتند و در طول چهار سال گذشته دامنه حواشی دست از سرشان برنداشت.

هرچه بود چهارسال مجلس دهم درحال تمام شدن است و حالا در میان نمایندگان جنجالی مجلس دهم برخی باید با این ساختمان هرمی خداحافظی کنند و برخی دیگر هم البته نمایندگی‌شان تمدید شد و چهارسال مجلس یازدهم هم در این میدان حضور خواهد داشت. شاید بد نباشد به تعدادی از نمایندگان جنجالی مجلس دهم نگاهی بیاندازیم.

تابلوی ایست برای فرزند شهید مطهری

۱۲ سال می‌شود که فرزند سوم شهید مطهری وارد گود مجلس شده است و در قد و قامت نمایندگی صحبت می‌کند. ذات اصولگرایی دارد و وقتی هم در مجلس هشتم وارد خانه ملت شد به عنوان یک اصولگرای تمام عیار شناخته می‌شد اما با ظهور و بروز محمود احمدی‌نژاد و دفاع تمام قد اصولگرایان از دولت‌های نهم و دهم اختلافات مطهری هم با جناح راست بیشتر شدو کار به جایی رسید که در مجلس نهم وقتی نطق ۹ دی را ایراد کرد و از یوم الشیطان نام برد نمایندگان اصولگرا به سمتش حمله کردند و نطقش را پاره کردند.مطهری که از حامیان رفع حصر بود و در اکثر نطق‌ها و تذکرهایش از رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی سخن می‌گفت در انتخابات مجلس دهم دیگر اسمش در لیست اصولگرایان قرار نگرفت و حامیانش در میان اصلاح‌طلبان او را بار دیگر راهی خانه ملت کردند.

مطهری در مجلس دهم برای سه سال نائب رئیس دوم مجلس بود و در هر چهارسال بدون هیچ واهمه‌ای در تمام صحبت‌هایش چه نطق و تذکر و چه مصاحبه‌  انتقادهای بی‌پرده‌اش را مطرح می‌کرد. او بعد از آنکه به عنوان نائب رئیس مجلس انتخاب شد به همراه تعدادی از نمایندگان فراکسیون امید به دیدن سید محمد خاتمی رفت و همین دیدار موجب شد تا نمایندگا ن اصولگرا از جمله جواد کریمی قدوسی، ذالنوری و ... شکایتی را علیه او تنظیم کنند.

مرگ سحر خدایاری یا همان دختر آبی از اتفاقاتی بود که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و حتی علی مطهری در این ماجرا به یکی از منتقدان جدی تبدیل شد و بارها در توئیتر و مصاحبه‌هایش از بی‌تدبیری‌ها در مقابل این دختر دوستدار فوتبال صحبت کرد؛ صحبت‌هایی که باعث شد صدا و سیما علیه او موضعی منفی درپیش گرفت تا آنجا که در نامه‌ای سر گشاده و درانتقاد به رویکرد صدا و سیما گفت طبق قانون باید صدا و سیما تریبونی در اختیارش قرار دهد تا از خود دفاع کند؛ اتفاقی که هیچگاه رخ نداد.

مطهری در ماجرای بازداشت و اعتراف‌های تلویزیونی متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله مازیار ابراهیمی که مشخص‌ شد بدون دست داشتن در چنین اتفاقی سال‌ها در زندان مانده بودند نیز انتقادهای تندی داشت و حتی طرح منع اعترافات تلویزیونی را نیز امضا کرد.

مطهری سال آخر در نتیجه اتفاقات پشت پرده فراکسیون مستقلین یا همان اعتدالیون  با اصولگرایان نتوانست کرسی نائب رئیسی را حفظ کند. او البته به دلیل انتقادهایش وقتی نوبت به بررسی صلاحیت‌ها رسید با نظر شورای نگهبان به استناد به بند دوم یعنی عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی رد صلاحیت شد. او درباره این رد صلاحیت گفت: چرا افراد را به خاطر گفتن یک جمله درباره ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنید؟

از تلاش برای بازداشت تا کرونا

استاد حقوق در دانشگاه است و وقتی در نتیجه انتخابات مجلس دهم پا به خانه ملت گذاشت کسی شناخت دقیقی درباره او نداشت اما چند ماه بیشتر طول نکشید که تذکر او درباره حساب‌های قوه قضائیه که به نام شخص آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس وقت قوه قضائیه بود برایش دردسر ساز شد. آن تذکر با انتقاداتی از سوی نمایندگان اصولگرا موجه شد اما او هچنان تذکرات بعدی را دریاره لزوم شفاف شدن این حساب‌ها مطرح می‌کرد. صحبت‌های صادقی تنها به مسئله حساب‌های قوه قضائیه ختم نشد و او ماجرای تخلفات در سهمیه بورس‌های تحصیلی را بار دیگر مطرح کرد و حتی این‌بار انگشت اتهام را به سمت سازمان بازرسی کل کشور نیز گرفت. آن زمان ساداتی‌نژاد که در مجلس دهم به عنوان نماینده مردم کاشان راهی خانه ملت شده بود نیز علیه محمود صادقی دست به شکایت زد آن هم با این ادعا که صادقی  به من اتهام زده  و گفته آقای ساداتی نژاد رئیس دانشگاه کاشان بوده دو میلیارد تومان برای بحث بورسیه ها به آنجا داده شد و معلوم نشد سرنوشت آن چه شد.

شکایت ساداتی نژاد از یک سو و انتقادهای قوه قضائیه به یک شب جنجالی در سال ۹۵ چند مامور برای بازداشت او به درب منزلش رفتند و در نهایت او حاضر نشد با ماموران همراه شود.

محمود صادقی که همان ماه‌های اول نماینده شدنش فعالیت‌های توئیتری‌اش هم شروع شد اظهاراتش در توئیتر روز به روز جنجال آفرین شد تا آنجا که در آخرین ماه‌های حضورش در ساختمان بهارستان ۱۱ پرونده شکایت که مربوط به اظهاراتش است برای او در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ثبت شده است. آخرین اظهارات صادقی هم که برای او دردسرساز شد مربوط به موضوعات و اتهاماتی بود که درباره شورای نگهبان مطرح کرد. صادقی زمانی که ماجرای اتهام اخلاقی سلمان خدادادی مطرح شده بود در توئیترش نوشت: «دوره‌ قبل صلاحیت آقای سلمان خدادادی چگونه تأیید شد؟ بالاخره معلوم شد آن دویست میلیون تومان ناقابل به جیب کی رفت؟!»  اظهارات بعدی محمود صادقی درباره واسطه‌های شورای نگهبان موجب شد تا کدخدایی بگوید اظهارات او علیه حیثیت شورای نگهبان بوده و برای همین از طریق قوه قضائیه این موضوع را پیگیری می‌کند.

محمود صادقی در هفته اول اسفندماه ۹۸ که خبر کرونا به  سرخط همه خبرگزاری‌ها در ایران تبدیل شده بود در توئیترش اعلام کرد که او نیز به کرونا مبتلا شده است و دیگر امیدی به حیات ندارد. البته از آنجا که او بعد ازاین توئیت همچنان حضور پررنگی در توئیتر داشت موجب شد تا برخی از کاربران از او بخواهند برای راستی آزمایی تست کرونای خود را در فضای مجازی منتشر کند در نهایت او بعد از چند روز اعلام کرد که دوباره تست داده و بهبودی کامل پیدا کرده است.

محمود صادقی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد و نتوانست در یازدهمین انتخابات مجلس شرکت کنم.

از آتش زدن برجام در صحن تا استیضاح روحانی

تا پیش از اینکه ردای نمایندگی به تن کند جانشین نماینده ولایت فیقه در در سپاه بود.مجتبی ذوالنوری که خودش را مردمی‌ترین نماینده مجلس می‌داند از خرداد ۹۴ که پایش به ساختمان میدان بهارستان رسید یکی از منتقدان جدی دولت یازدهم بود. یکی از اظهارات جنجالی ذالنوری این بود که او مدعی شد در زمان امضای برجام دولت اوباما به خانواده‌های مقامات ایرانی ۲۵۰۰ گرین کارت دادند موضوعی که حتی ترامپ هم به آن واکنش نشان داد. اما این موضوع اولین و آخرین جنجال‌آفرینی‌های ذالنوری نبود. اردیبهشت ماه ۹۷ بود که محسن کوهکن نماینده اصولگرای مجلس برای ایراد نطق سالیانه پشت تریبون رفت او در واکنش به خروج آمریکا از برجام  پرچم آمریکا را در صحن علنی مجلس به آتش کشید با این کار مجتبی ذوالنوری نیز به سرعت خود را به او رساند و به صورت نمادین برجام را به آتش کشید؛ موضوعی که در رسانه‌های خارجی و داخلی واکنش‌های زیادی داشت.

ذوالنوری از کسانی بود که در سال ۹۷ موضوع استیضاح روحانی را کلید زد. او در آخرین سال مجلس توانست ریاست کمیسیون امنیت ملی را به عهده بگیرد و درست در زمانی که ریاست مهمترین کمیسیون مجلس را به عهده داشت گفت: وظیفه من به زیر کشیدن دولت حسن روحانی است. با این صحبت تعدادی از نمایندگان مجلس از او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردند اما عملا راه به جایی نبرد.

ذالنوری در روزهای کرونایی آخر سال ۹۸ نیز به این بیماری دچار شد و در ویدئویی درحالی که لبخند به لب داشت اعلام کرد که تست کرونای او مثبت بوده است 

ذوالنوری در انتخابات مجلس یازدهم در لیست اصولگرایان قم به همراه امیرآبادی و علیرضا زاکانی توانست به مجلس یازدهم راه پیدا کند.

زن منتقد مجلس

سال ۹۴ وقتی با لیست امید راهی مجلس شد کسی شناخت زیادی درموردش نداشت و تنها به عنوان یک مدرس دانشگاه شناخته می‌شد اما پروانه سلحشوری وقتی وارد گود بهارستان شد کم کم صحبت‌های انتقادی او از تریبون مجلس موجب شد تا مخالفانش علیه او در مجلس فعال شود که اوج ماجرا مربوط به ماجرای خودسوزی  سحرخدایاری بود؛ موضوعی که موجب شد برخی نمایندگان اصولگرا از جمله علیرضا سلیمی علیه او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کنند. اما این موجب نشد تا فیتیله انتقادهای سلحشوری پایین کشیده شود. در جریان اعتراضات آبان‌ ماه ۹۸ او پشت تریبون قرار گرفت و از داغ مادران داغدار گفت. نطقی که جنجال‌آقرین شد حتی بعد از به صدا درآمدن زنگ پایان جلسه علنی  دعوا و جدال ادامه داشت.

موج انتقادها و مخالفت‌ها با سلحشوری کار را به شایعه سازی علیه او نیز رساند و با اکانت‌های فیک هشتگ آقازاده ماساژور را فعال کردند و مدعی شدند که برادرزاده پروانه سلحشوری یک باند ماساژور سازماندهی کرده و از سوی نیروی انتظامی دستگیر شد دقایقی بعد از انتشار این خبر در فضاهای مجازی بعضی از نمایندگان منتقد سلحشوری در مجلس مانند محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و موسوی لارگانی هم هیزم بر آتش این شایعه انداختند. ساعتی طول نکشید که این خبر هم از سوی پروانه سلحشوری و هم از سوی برادرش تکذیب شد. البته این پایان دردسرسازی‌ها برای سلحشوری نبود.

هرچند از همان اول هم تصور می‌شد انتقادهای بی‌پرده نماینده تهران برای او دردسرساز شود و کار را برای تائید صلاحیت سخت کند اما می‌گفت ترسی از ردصلاحیت ندارد و برای همین سلسله نقدهایش ادامه پیدا کرد. وقتی زمان به نام‌نویسی برای یازدهمین انتخابات مجلس رسید سلحشوری با بیانیه‌ای اعلام کرد این مجلس فاقد قدرتی برای اصلاح می‌داند از همین رو بود که عطای نمایندگی را به لقایش بخشید.

با وجود آنکه سلحشوری عطای نمایندگی را به لقایش بخشید اما به دلیل اظهاراتش در توئیتر و صحن علنی مجلس از سوی دادسرا احضار شد و بعد از چندساعت با قرار التزام آزاد شد.

از حقوق نجومی تا عقده گشایی با وزارت نفت

هدایت الله خادمی در جریان انتخابات مجلس دهم وارد بهارستان شد. او را می‌توان در زمره نمایندگانی دانست که حواشی درباره‌اش کم نبود؛ یکی از این حواشی متوجه حقوق او در زمانی که کارمند وزارت نفت بود می‌شود. او  که از سال ۸۷ تا ۹۴ مدیرعامل شرکت حفاری شمال بود ماهی ۲۷ میلیون تومان مبلغ حقوق دریافت می‌کرد.

خادمی درسال ۹۴ آنطور که خودش تعریف می‌کند چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان، هزینه انتخابات کرد تا بتواند بر این کرسی بنشیند. او در این چندسال انتقادهایی را که البته حد و مرزش از انتقاد به اتهام رسیده بود را متوجه وزارت نفت کرد.

 اما حواشی دامن این نماینده مجلس را گرفت. او که در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده بود بعد از اعترض و جلسه‌ با آنها توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و خود را به کارزار انتخابات برساند اما نتیجه چندان به سودش تمام نشد و نتوانست اکثریت رای را به دست بیاورد. 

جنجال‌های عجیب کریمی قدوسی

محمدجواد کریمی قدوسی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری است که در جریان هشتمین انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد پا به خانه ملت گذاشت.او یکی از مخالفان دولت روحانی بود و همواره حواشی را درمجلس به دنبال داشته است. از ماجرای پاره کردن نطق مطهری در مجلس نهم گرفته تا جنجال آفرینی او بر سر دیدار علی مطهری با سید محمد خاتمی. یکی از جنجال‌آفرینی‌های او مربوط به افشای جلسات محرمانه کمیسیون امنیت ملی و صحبت‌های محمد جواد ظریف بود که همان سال ۹۵ جنجالی به پا شد اما حاشیه‌آفرینی‌های او یکی دوتا نبود در طول این سال‌ها چندین بار لب به ادعاهای عجیب و غریب باز کرد که بر همه انها مهر تکذیب شد نشست. آخرین جنجال کریمی قدوسی هم جدال او با علیرضا رحیمی نماینده تهران درباره دوتابعیتی‌ها بود کریمی قدوسی مدعی شده بود سپاه لیستی به کمیسیون امنیت داده است که در آن دوتابعیتی‌های دولتی مشخص شدند ادعایی که از سوی سپاه پاسداران نیز تکذیب شد.

او با وجود اما و اگرهایی که درموردش مطرح می‌شد توانست از فیلتر شورای نگهبان به سلامت عبور کند و در مجلس یازدهم هم باز بر روی صندلی نمایندگی از حوزه انتخابیه مشهد تکیه بزند.

وداع با نمایندگانی با صدای بلند

در کنار آنها که نامشان رفت برخی دیگر هم بودند چون نادر قاضی پور یا مصطفی کواکبیان که یکی با برند اصولگرایی و دیگری اصلاح طلبی بر صندلی های بهارستان دهم تکیه زده بودند و هربار تریبونشان برای نطق، تذکر، اخطار و ...باز می شد اظهاراتی همراه با فریاد داشتند. کواکبیان گرچه تایید شد اما رای برای حضور مجدد در مجلس را بدست نیاورد اما نادر قاضی پور اینبار با مهر ردصلاحیت شورای نگهبان روبرو شد.

۲۷۲۱۶

کد خبر 1367931

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس دهم انتخابات مجلس شورای نگهبان محمود صادقی کریمی قدوسی مجلس یازدهم قوه قضائیه موجب شد رد صلاحیت مجلس دهم خانه ملت علیه او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • سعدآباد پرحاشیه
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور