Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:50:00 GMT

اماکن دینی و مذهبی پیشرو در مقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۶۸۶۸

اماکن دینی و مذهبی پیشرو در مقابله با ویروس کرونا

مساجد به عنوان مهم ترین سنگر مسلمانان امروز به پایگاهی برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تبدیل شده است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ مسجد سنگر است، مساجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته است.

 

در دوران جنگ تحمیلی مساجد پایگاه وحدت بخشی و بصیرت افزایی و اعزام رزمندگان به جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با شیوع ویروس « کووید 19» کرونا ویروس، نظریه های مختلفی برای مقابله با شیوع گسترده این ویروس ارائه شده که از مهم ترین این نظریه ها دوری از تجمعات بود.

 

در همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا مساجد و اماکن مذهبی به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی شد و نماز جماعت و مراسم ها در مساجد و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

 

نماز عبادی سیاسی جمعه هم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تا اطلاع ثانونی تعطیل اعلام شد، در حالی که بازارهای شب عید تا آخرین لحظه باز بود و مردم بی توجه به خطر ناشی از « کووید 19 » آزادانه در بازارهای شهر قدم می زدند و از این مغازه به آن مغازه و از این اتاق پرو به اتاق پرو بعد برای تهیه لباس و ... تلاش می کردند.

 

مساجد گرچه برای نماز جماعت تعطیل شد، اما فعالان مساجد باز هم  از مساجد سنگری جدید برای کمک به مردم ساختند.

 

فعالان مساجد در قالب گروه های جهادی مساجد را پایگاه خود قرار دادند و با تهیه مواد ضدعفونی به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف شهر بویژه حاشیه شهرها و مناطق محروم، مشغول به ضدعفونی  و گندزدایی از شهر و روستاها شدند.

 

همچنین در روزهایی که بسیاری از مردم به قرنطینه خانگی روی آوردند، فعالان مساجد به صورت خود جوش در مساجد ماندند و با کمک همدیگر و جذب مشارکت خیرین مواد غذایی  تهیه و در شب عید در بین نیازمندان مناطق محروم و حاشیه نشین شهر توزیع کردند.

 

همچنین برخی مساجد  به کارگاه های تولیدی تبدیل شد و بانوان چرخ های خیاطی خود را به مساجد آوردند و به صورت گروهی در راستای تولید ماسک های پارچه ای و توزیع بین مردم اقدام کردند.

 

 

فعالان مساجد باز هم در کنار مردم قرار دارند و و در قالب های چون آموزش چهره به چهره به چهره، آموزش در فضای مجازی، گند زدایی و ضدعفونی مناطق محروم و حاشیه شهرها و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در کنار مردم قرار دارند و برا جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تلاش می کنند.

 

این در حالی است که مساجد، حسینیه‌ها، هیأت‌ها و اماکن متبرکه که هرساله در مناسبت‌های مختلف ماه رجب اقدام به برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی می‌کردند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه‌های خود را لغو کردند.

 

مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با شیوع ویروس کرونا

 

 

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: در پی شیوع ویروس کرونا، مدیران، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به صورت خود جوش و با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای ضدعفونی مساجد و محیط کانون های مساجد اقدام کردند.

 

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار داشت: همچنین فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در سایه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای گند زدایی از جامعه بویژه مناطق محروم و حاشیه شهرها تلاش می کنند.

 

 وی افزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با تهیه مواد ضدعفونی و بسته های  بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان در راستای آگاهی بخشی به مردم تلاش می کنند.

 

ابدالی پور ادامه داد: همچنین آموزش‌های مقابله با کرونا ویروس به صورت مجازی ویژه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارائه می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد:در این راستا بسته های ‌آموزشی ارسالی از سوی ستاد کانون‌های مساجد کشور و مراکز بهداشت از طریق پیام‌رسان‌ها برای مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری ارسال می‌شود.

 

مشارکت کانون های فرهنپی هنری مساجد پلدختر در آموزش و پیشگیری از  شیوع بیشتر ویروس کرونا

 

مدیر کانون فرهنگی هنری گمشده بقیع و کانون معین شهرستان پلدختر  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آبا، گفت: اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری شهرستان امروز در راستای  پیشگیری از ویروس کرونا تلاش می کنند.

 

« احسان بابایی» اظهار داشت: در این راستا کانون های روستایی محور آگاهی بخشی به مردم و تهیه و توزیع کالاهای بهداشتی  و مواد ضدعفونی شده است.

 

وی افزود: تلاش می شود در قالب آموزش چهره به چهره به مردم  مناطق مختلف بویژه ساکنان روستاها و مناطق حاشیه نشین، آموزش های لازم برای پیشگیری در خصوص این ویروس منحوس و ماندن در خانه ها ارائه شود.

 

بابایی بیان کرد: همچنین جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد پلدختر در طرح سم پاشی و ضدعفونی معابر و امکان عمومی شهر پلدختر مشارکت دارند.

 

وی ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اقدامات گسترده ای برای پیشگیری از شیوع کرونا در مساجد شهرستان پلدختر انجام داده اند.

 

 بابایی بیان کرد: همراهی و مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری با سایر دستگاه های اجرایی برای ضدعفونی کردن مکان های عمومی از دیگر فعالیت های اعضای کانون های مساجد شهرستان پلدخدر برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

 

 مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان به 505 نفر افزایش یافت

 

 

« محمدرضا نیکبخت» امروز(4 فروردین)، افزود: تا کنون ۱۴۰۹نمونه ی از بیماران مشکوک به "کرونا" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: بنا بر جواب های اعلام شده از آزمایشگاه های مرجع تاکنون   ۵۰۵ مورد مثبت و ۸۶۹ نمونه منفی اعلام شده است.

 

وی با اشاره به افزایش روز افزون مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان، خاطرنشان کرد: مهم ترین راه مقابله با این ویروس و کنترل و مهار آن مشارکت مردم و عمل به توصیه های بهداشتی است.

 

نیکبخت اذعان داشت: تا به امروز ۳۲مورد فوت قطعی بر اثر بیماری "کرونا" در استان ثبت شده  است.

 

وی افزود: تاکنون 89 بیمار کرونایی در استان لرستان پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: 82 بیمار کرونایی هم اکنون در مراکز بیمارستانی استان لرستان در حل درمان هستند.

 

نیکبخت افزود: همچنین  تعداد 302 بیمار کرونایی هم در منازل خود تحت مراقبت قرار دارند.

 

گفتنی است، ویروس کرونا با نام «کووید-19» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده و استان های کشور را نیز درگیر کرده است.

 

طبق اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مهمترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرها و ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری است. 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا مساجد فعالان کانون های فرهنگی هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد اعضای کانون های فرهنگی هنری شیوع بیشتر ویروس کرونا مناطق محروم و حاشیه دانشگاه علوم پزشکی شیوع ویروس کرونا برای پیشگیری فعالان مساجد استان لرستان تلاش می کنند حاشیه شهر اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان