Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ناهید خداکرمی با اشاره به نامه‌ای که خطاب به دکتر زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا ویروس شهر تهران نوشته است، گفت: کشور بیش از یک ماه است که درگیر اپیدمی کرونا ویروس است و هر روز تعداد زیادی از هموطنان از جمله شهروندان تهرانی به این ویروس مبتلا می شوند که این مسئله از سویی سبب جان باختن شماری از هم وطنان شده است و از سویی دیگر چرخ اقتصادی را متوقف کرده و هزینه های زیادی بر دوش خانواده ها، شبکه درمانی، بیمارستان‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گذاشته است.

وی با بیان اینکه هنوز زمان پایان این ویروس مشخص نیست وکسی نمی داند کشور تا به چه زمانی درگیر رسیدگی به تبعات ناشی از این اپیدمی است گفت: با اینکه دولت و بسیاری از دستگاه ها از جمله شهرداری تهران و... پای کار درمان آمده اند اما هنوز هم تامین منابع مالی مورد نیاز بخش سلامت و ستاد مدیریت کرونا یکی از مهم ترین دغدغه های امروز مدیریت کرونا است که رفع این دغدغه نیازمند همراهی همه دستگاه ها در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی شان است.

خداکرمی با بیان اینکه در نامه اخیرم خطاب به دکتر زالی پیشنهاد دادم با کمک مجلس بخشی از بودجه فرهنگی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و ... به ستاد ملی کرونا اختصاص  داده شود، گفت: عمده سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های دولتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بودجه های زیادی را در نظر می گیرند  که پیشنهاد شد بودجه این نهادها تا انتهای شهریور ماه یعنی ۵۰ درصد این بودجه از سازمانها کسر و در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گیرد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی مختلف می توانند بخشی از بودجه فرهنگی خود را برای رفع دغدغه تامین منابع مالی کادر پزشکی، صرف کنند، افزود: هنوز مشخص نیست این کرونا ویروس تا به چه زمانی میهمان ما است و هنوز کسی نمی داند کشورمان تا به چه زمانی درگیر تبعات ناشی از این اپیدمی است و به همین دلیل باید برنامه ریزی منسجم و سریعتری داشته باشیم تا بتوانیم با همدلی و همراهی این بیماری را شکست دهیم.

خداکرمی با بیان اینکه برای اخذ ۵۰ درصد بودجه فرهنگی سازمانها و نهادهای دولتی و ... نیازمند مصوبه و همراهی مجلس هستیم که قطعا آنها نیز با قید فوریت این مهم را تصویب می کنند، افزود: سفرهای نوروزی  عده ای هم وطنان آن هم در این شرایط نشان میدهد که ما نیازمند مشارکت عمومی بیشتری هستیم و لازم است دستگاه‌های فرهنگی بعد از شسکت کرونا ویروس، نقش پررنگ تری درافزایش سطح سواد سلامت مردم ایفا کنند.

کد خبر 494939 برچسب‌ها شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران بودجه فرهنگی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند

 سید جلیل میرمحمدی میبدی گفت: با وجود اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم اما متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تنها نیمی از این اعتبار هم اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می شود.

میرمحمدی یادآور شد: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • اختصاص ۷۰ درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟