Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراکتورسازی تبریز با تلاش‌های نیروهای جوان و مهندسان نخبه خود توانسته به خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی در تولیدات تراکتور رسیده که با این خودکفایی به جهش تولید رسیده و به سومین خودروساز بزرگ ایران تبدیل شده است. ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، شعارهای اقتصادی را برای دهه اخیر انتخاب کردند که در سال‌های اخیر از «حمایت تولید داخلی» و «رونق تولید» به شعار امسال که «جهش تولید» است، رساندند و تمام ظرفیت‌های کشور را برای ده برابر شدن فعالیت در راستای کمک به تولید و ترجمه عملی و میدانی این شعار فراخواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا شرکت تراکتورسازی تبریز علاوه بر اینکه بر زنجیره تولید مواد غذایی و اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اثرگذاری قابل توجهی داشته است، در عرصه تولید تراکتور و ماشین‌آلات وابسته هم با رسیدن به خودکفایی بالا، به جهش تولید دست یافته و تحریم‌ها را بی اثر کرده است.

نماینده مردم مهاباد: مجلس یازدهم با غربالگری قوانین دست و پا گیر زمینه "جهش تولید" را فراهم می‌کندکرمان| منتخب مردم شهربابک در مجلس: "جهش تولید" باید به صادرات کالاها و محصولات کشاورزی ختم شودمنتخب مردم فراهان در مجلس یازدهم: جهش تولید منجر به استفاده از تمام ظرفیت تولید کشور می‌شودعلی‌رغم برخی از خودروسازان، آمریکا به‌دلیل همین توانمندی‌ها،تراکتورسازی تبریز را به نام و رسما در لیست تحریم‌ها قرار داده ولی مهندسان جوان و نیروی کار توانمند این شرکت توانستند با سربلندی از این مرحله عبور کنند و به جهش تولید دست یابند. جهش تولیدی که این شرکت را به سومین خودروساز بزرگ ایران تبدیل کرده است.

شرکت تراکتورسازی تبریز با مجموع 12 هولدینگ خود، تراکتور را صفر تا صد از ریخته‌گری قطعات تا موتورسازی و در نهایت مونتاژ تراکتور خودش انجام می‌دهد و برای قطعه‌سازان خرد تبریزی اشتغال زیادی ایجاد کرده است.

این روند تولید بیش از 6000 فرصت شغلی ایجاد کرده و حجم عظیمی از قطعه‌سازان استان را فعال کرده است و به الگویی برای جهش تولید در عرصه صنعت و کشاورزی تبدیل شده است.

گزارش از مهدی کاظم‌زاده

انتهای پیام/111/ح

R7887/P/S6,47/CT16 واژه های کاربردی مرتبط سال رونق تولید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید تولید ملی سال رونق تولید تراکتورسازی تبریز جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • پاکو خمز: دخترانم با گریه از من خواستند ایران را ترک کنم
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی تراکتور و نساجی مازندران