Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@08:46:37 GMT

گمرک ۲ساعته اقلام را ترخیص می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۲۱۲

به گزارش اکوفارس، حسین مدرس خیابانی در گفتگو با مهر با اشاره به بسیج همه امکانات داخلی برای تولید ماسک، لباس پزشکی و الکل مورد نیاز تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده خبر داد و گفت: واردات محموله‌های ماسک و تجهیزات پزشکی موقعی است و تکیه‌گاه اصلی و برنامه‌ریزی بلندمدت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول لجستیک اقلام و تجهیزات پزشکی، بر به‌کارگیری ظرفیت‌های تولید داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات ماسک و تجهیزات پزشکی موقتی است

وی از واردات ۱۰ میلیون لیتر الکل با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده خبر داد و افزود: پس به تناسب افزایش تولید داخلی، واردات کاهش یافته و به تدریج متوقف خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از یک واحد تولیدی ماسک در شهرک نصیرآباد استان تهران افزود: مشابه این کارخانه، سه واحد بزرگ تولیدی پوشاک، تمام امکانات خود را در اختیار تولید ماسک قرار داده‌اند و بر این اساس، این واحد تولیدی روزانه ۱۰۰ هزار ماسک تولید می‌کند؛ ضمن اینکه اگر نیروی انسانی ماهر و تجهیزات در اختیار آن قرار گیرد، حتما تولید خود را به دو برابر افزایش خواهد داد؛ این در شرایطی است که مشابه این واحد تولیدی، دو واحد بزرگ در کمال‌آباد و کهریزک فعال شده‌اند.

وی از فعال سازی ۳۰ کارگاه کوچک تولیدی ماسک و لباس پزشکی در استان تهران خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با استفاده از حداکثر ظرفیت تولید داخلی، نیازهای کادر درمانی کشور و مردم را در داروخانه‌ها و شبکه‌های منتخب مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین نماید. این در حالی است که در سراسر کشور نیز هر واحد تولیدی پوشاک، خیاط‌خانه و یا تولید البسه وجود دارد که قابلیت تبدیل خطوط تولیدی خود را به ماسک دارد، بدون اخذ مجوز، می‌تواند آغاز به فعالیت نماید. 

واردات و ساخت داخلی همزمان دستگاههای تولید ماسک

مدرس خیابانی از ساخت ماشین‌آلات تولید ماسک در کشور خبر داد و گفت: کارخانجات تولیدی، اقدام به ساخت دستگاه تولید ماسک کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم ظرفیت تولید ماسک صنعتی و کارخانه‌ای را به سرعت افزیش داده و به دوبرابر برسانیم؛ این در شرایطی است که ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) نیز ماشین آلات تولید ماسک را به کشور وارد و به کارگیری کرده است تا به زودی، شاهد تامین ماسک مورد نیاز همه شبکه‌های توزیع اعم از بیمارستانی و کادر درمانی و نیز داروخانه‌ای و سایر بخش‌های مصرفی باشیم.

وی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی رئیس و اعضای اتاق اصناف تهران، اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت این اختیار را به اتاق اصناف تهران داده تا علاوه بر اینکه ماسک‌های تولیدی در کارگاههای صنفی را علاوه بر عرضه در داروخانه‌های کشور، در اختیار مصرف کنندگان عمده از جمله صنوفی همچون نانوایی‌ها، قصابی‌ها، خواربارفروشی‌ها، کشتارگاهها و کارخانجات صنعتی قرار دهد. 

مدرس خیابانی گفت: برآورد ما از تولید کارگاهی ماسک روزانه دو میلیون عدد ماسک معمولی سه لایه است که همزمان با آن، تولید ماسک پارچه‌ای و چندبار مصرف قابل شستشو نیز از سوی اصناف در حال انجام است.

پارچه مورد نیاز تولیدکنندگان ماسک و لباس پزشکی مرتبا تامین می‌شود

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تامین پارچه مورد نیاز تولید ماسک و لباس پزشکی در حال حاضر، به سرعت در حال انجام بوده و تمام توان خود را به کار بسته‌ایم که پارچه مخصوص تولید ماسک سه لایه را از طریق کارخانجات در سراسر کشور تامین کرده و مشکلی از این بابت نداریم.

مدرس خیابانی بار دیگر تاکید کرد: واحدهای تولیدی پوشاک، برای تبدیل خطوط تولیدی خود به ماسک، نیاز به اخذ مجوز از وزارت صنعت ندارند؛ همانطور که واحدهای تولیدی الکل نیز نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌های صمت ندارند؛ پس برای تولید ماسک و لباس پرستاری نیاز به هیچگونه مجوزی ندارند؛ بر همین اساس اکنون ۴۰ کارخانه بزرگ فعال شده‌اند که قابلیت تولید ۶۰ هزار دست لباس را دارند؛ ضمن اینکه۴۰ کارخانه صنعتی، ۴۰ هزار دست لباس در روز تولید می‌کنند و خط تولید خود را از روزانه ۲۰ هزار دست به ۶۰ هزار دست رسانده اند که به زودی تولیدات آنها دو برابر می‌شود.

وی تاکید کرد: تولید ماسک کارخانه‌ای و کارگاهی کاملا بر اساس ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد؛ ماسک‌های تولیدی استریل شده و تامین پارچه و دوخت نیز کاملا تحت نظارت کامل این وزارتخانه قرار دارد. ضمن اینکه پارچه مخصوص تولید ماسک سه لایه نیز با نظارت وزارت بهداشت تهیه شده و تمام ضوابط مدنظر این وزارتخانه در تولید این اقلام رعایت می‌شود.

چهارمین محموله تجهیزات پزشکی به زمین نشست، گمرک بهتر از این نمی توانست عمل کند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از به زمین نشستن هواپیمای حامل چهارمین محموله ماسک و تجهیزات پزشکی وارداتی خبر داد و گفت: امشب این محموله به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل خواهد شد که مجموعا ظرفیتی معادل ۷۰ تن دارد.

وی با تقدیر از عملکرد بی‌سابقه گمرک در همکاری با وزارت صنعت به منظور ترخیص سریع اقلام و تجهیزات پزشکی گفت: گمرک بهترین عمکرد را در این حوزه داشته و با صراحت می‌توان گفت که بهتر از این نمی‌توانست عمل کند؛ این در شرایطی است که ترخیص کالاها در کمتر از دو ساعت انجام می شود.

مدرس خیابانی گفت: محموله‌های وارداتی از سوی گمرک در کوتاه زمان و ظرف کمتر از دو ساعت، ترخیص می‌شود که یک اقدام جهادی و بی‌نظیر از سمت گمرک است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی مدرس خیابانی خبر داد و گفت وزارت بهداشت معدن و تجارت واحد تولیدی ماسک و لباس وزارت صنعت تولید ماسک لباس پزشکی مورد نیاز هزار دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد.

علیرضا راشکی   بیان کرد: این واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد، واحد‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این ۴۱ واحد تولیدی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارایه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحد‌های راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ۴۱ واحد تولیدی با سرمایه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تلاش ۱۲۰۰ واحد تولیدی اردبیل برای تحقق جهش تولید
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • ضرورت تسریع در ترخیص مواد اولیه تولید در سال جدید