Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-19@07:40:45 GMT

اشباهات رایج در شانه کردن مو

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۵۹۷

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد:برس زدن اشتباه موها منشاء بسیاری از مشکلات موهای افراد است.او تصریح کرد: افرادی که دارای موهای فر هستند باید بلافاصله بعد از استفاده از نرم کننده مو به آرامی هر چه تمام با شانه گره‌های مو ها را باز کنند؛ همچنین استفاده از برس روی مو خشک و فر باعث ایجاد وز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسانی ادامه داد: کسانی که دارای موهای مرطوب هستند باید بدانند هنگامی که موهایشان خیس است به هیچ عنوان از برس استفاده نکنند؛ زیرا موی مرطوب شکننده‌تر از موی خشک است و طی کشیده شدن شانه و برس آسیب خواهد دید.این متخصص پوست، مو و زیبایی افزود: برس زدن بیش از حد موها ممنوع است و افراد باید بدانند حدود ۳ تا ۴ بار برس زدن در روز برای حفظ سلامتی و ظاهر مو کافی است. پس در این کار افراط نکنید، زیرا هر چه تعداد برس کشیدن افزایش پیدا کند احتمال آسیب بیشتر می‌شود.این متخصص پوست مو و زیبایی بیان کرد: افراد ممکن است هنگام شانه زدن موهایشان دچار گره شود در این مواقع افراد باید به کمک انگشتان دست گره‌های ایجاد شده بر روی مو را به آرامی باز کنند.او در پایان توصیه کرد: اگر گره‌های بزرگ روی موها ایجاد می‌شود و افراد نمی‌توانند با انگشتان دست آن‌ها را باز کنند می‌توانند از محصولات مخصوص گره باز کن استفاده کنند که برای موهای بلند اسپری، موهای متوسط لوسیون و برای موهای کوتاه کرم مخصوص گره استفاده کاربرد دارد.منبع : باشگاه خبرنگاران

منبع: ساتین

کلیدواژه: سلامت نیوز متخصص پوست و مو متخصص مو و زیبایی مجله سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

سمیرا ربیعی با بیان اینکه چای حاوی میزان بالای کافئین است، گفت: هر چه چای مصرفی پررنگ‌تر یا به اصطلاح غلیظ‌تر باشد، میزان کافئین دریافتی بیشتر می‌شود.

به گفته وی، کافئین، یک ماده شیمیایی خوراکی است که در دو فرم طبیعی و سنتتیک (مصنوعی) یافت می‌شود.

وی افزود: فرم طبیعی کافئین در بسیاری از گیاهان از جمله قهوه، دانه‌های کاکائو و برگ‌های چای وجود دارد و فرم مصنوعی آن در نوشیدنی‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا یافت می‌شود.

این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن، گفت: کافئین، مدر یا ادرار آور است؛ بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.

وی کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.

این دکترای تخصصی علوم تغذیه با بیان این که کافئین با جذب آهن غذا تداخل دارد، اظهار کرد: چای مصرفی هرچه پررنگ‌تر باشد، شدت این تداخل بیشتر می‌شود.

وی در ادامه توصیه کرد: افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن، نوشیدن چای پررنگ را ترک کرده و یا مصرف آن را به حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غذای حاوی منابع آهن موکول کنند.

به گفته ربیعی، تاثیر منفی کافئین بر جذب آهن، صرفاً مربوط به منابع گیاهی آهن نظیر آهن موجود در اسفناج می‌شود و نه منابع حیوانی آن نظیر آهن موجود در گوشت قرمز؛ بنابراین این موضوع باید مورد توجه گیاهخواران قرار گیرد.

وی با اشاره به این که کافئین سطح هوشیاری را بالا می‌برد، گفت: شاید در ظاهر، این عملکرد کافئین مطلوب به نظر برسد، ولی در واقع، نوشیدن چای پررنگ در شب به خصوص ساعات پایانی شب، منجر به بی‌قراری و بی‌خوابی شده و در درازمدت نیز سطح اضطراب را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: افراد دارای سابقه مشکلات قلبی، خانم‌های باردار، مبتلایان به ریفلاکس (سوزش سردل، ترش کردن) و زخم معده و افراد مبتلا به سنگ‌های کلیوی باید از نوشیدن چای پررنگ خودداری کرده و یا مصرف آن را محدود کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اعتراض رئیس قوه قضائیه به طرح مسدود کردن کارت ملی افراد
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • زیباترین جاده نخلستانی ایران در بوشهر + فیلم
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • همای سعادت بر شانه افعی تهران / در «افعی تهران» تعادل برقرار است
  • پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟