Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@20:46:20 GMT

آب اضافه سد استقلال کنترل و مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۸۷۶۱

آب اضافه سد استقلال کنترل و مدیریت شد

مدرس گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص سر ریز شدن سد استقلال میناب، لزومی برای تخلیه روستا های پایین دست این سد نبوده و این موضوع در حال کنترل و مدیریت است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا مدرس » در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب، افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته استان سامانه بارشی را تجربه کرد که به صورت نقطه ای و سیل آسا بارندگی داشت و بیشترین بارندگی ها در شهرستان بندرعباس، سیریک، جاسک، میناب و رودان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از شب گذشته سدهای شمیل و نیان به حداکثر ظرفیت رسیده و تا صبح امروز مدیریت بحران و رها سازی سیلاب در این مناطق انجام گرفت که به لطف الهی مشکلی در شهرستان بندرعباس در این خصوص نداشته ایم.

مدرس خاطر نشان کرد: در برخی از روستاهای شهرستان بندرعباس آبگرفتگی های سطحی به وجود آمد که با همکاری مردم و هماهنگی تمام ارگان ها بدون حادثه و خسارت مدیریت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به سر ریز شدن آب از سد استقلال، گفت: در حوزه میناب با توجه به ورودی قریب به ۵ هزارمتر مکعب بر ثانیه در ساعات ابتدایی امروز حدود ۴۰ میلیون مترمکعب ذخیره ای که وجود داشت پر شد و از ساعت ۴ بامداد بلافاصله بعد از مدیریت سیلاب سد شمیل و نیان ، مدیریت سیلاب سد استقلال آغاز شد.

وی تاکید کرد: امروز از ابتدای ساعات بامدادی اعضای مدیریت بحران استان در سد استقلال حضور داشته اند که در این زمان ورودی این سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه است و خروجی آن ۳ هزار متر مکعب،  که خدا را شکر تا کنون خسارت خاصی گزارش نشده  و آخرین وضعیت آب گرفتگی برخی از روستاهایی که در پایین دست سد قرار داشتند این بود که یک روستا با آبگرفتگی بسیار پایین گزارش شده که تمهیدات حفاظتی برای آن نیز صورت گرفته است‌.

مدرس خاطر نشان کرد: حجم سد استقلال میناب کاملا پر شده و دریچه های سر ریز این سد نیز بخشی از آب اضافه سد را کنترل می کنند تا بتوان ظرفیت حداکثری سد را حفظ و در فصول خشک سال و تابستان از استفاده کرد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرریز شدن سد سد استقلال میناب سیلاب بارندگی سد استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ر حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های وارد شده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته گفت:به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اعلام شد که ارزیابی خسارت را انجام دهند، دستگاه‌های یادشده در مدت سه روز باید ارزیابی خود را ارائه کنند.

منصور شیشه فروش  افزود: عوامل امدادی ازجمله شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و تیم‌های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری‌ها فعال بودند و از روز گذشته ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:تخلیه آب از منازل مسکونی، معابر و مسیل‌ها در حال انجام است، باید علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حادثه‌های مشابه جلوگیری کنیم، این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری‌ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کرده و سیل بند‌ها تقویت شود و مسیل‌ها و آبراهه‌ها بازگشایی شود.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

او افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

شیشه فروش تصریح کرد: در خصوص خسارت‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیر‌ها و راه‌ها را انجام دهد و خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است، با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه‌های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده و باید در ارزیابی تیم‌های ارزیاب تتاثیر این ساخت و ساز‌ها در تشدید سیل بررسی شود.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه‌ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان‌ها باید ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد.

منبع : ایرنا



وی اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • ناگفته های خسرو حیدری از دربی جام حذفی
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها