Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به جزئیات قطع آب، برق و راه‌های ارتباطی جنوب استان گفت: خسارت‌ها بی‌سابقه و بسیار زیاد است.

مجید سعیدی در گفت‌وگو با تسینم در رودبار جنوب، با اشاره به اینکه بارندگی‌ها از بامداد روز گذشته در استان آغاز شده و این بارش‌ها از عصر شدت بیشتری گرفت اظهار داشت: شدت بارش‌ها در جنوب استان بیشتر دیگر مناطق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تعداد زیادی از شهرها و روستاهای جنوب استان را با مشکلات اساسی روبه‌رو کرد افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی که از قبل توسط فرمانداران به دستگاه‌های اجرایی استان شد امدادرسانی‌ها به سرعت آغاز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در بارش‌های اخیر برای نخستین بار شدت سیلاب‌ها به اندازه‌ای بود که حدود 80 درصد شهر زهکلوت دچار آبگرفتگی شدید شد تا جایی که آب به منازل برخی از اهالی هم وارد شد گفت: مجبور شدیم توسط لودر برخی شهروندان را از سیلاب‌ها نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مردم روستاها مجبور شدند به سبب شدت سیلاب‌ها شب را بر روی پشت‌بام‌ها سپری کنند افزود: با تلاش تمامی دستگاه‌ها تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود بازگشایی شده است.

سعیدی با عنوان اینکه راه ارتباطی 144 روستا همچنان مسدود بوده و در برخی از مسیرها هم تردد به سختی در حال انجام است گفت: آب 96 روستا و برق 81 همچنان قطع است.

وی با بیان اینکه 44 روستا دچار آبگرفتگی شدید است و تلاش برای رفع آبگرفتگی ادامه دارد افزود: 4 راه اصلی "رودبار- زهکلوت"، "زهکلوت- ایرانشهر"، "قلعه گنج- کهنوج" و یک لاین " کهنوج- بندرعباس" در جنوب استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه شش راه فرعی نیز همچنان مسدود است و با فروکش کردن سیلاب‌ها بازگشایی آنها آغاز می‌شود گفت: برآورد خسارات به‌دلیل شدت سیلاب‌ها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری در جنوب استان خسارات زیادی دیدند افزود: به شبکه‌های انتقال آب و برق، مزارع، دام‌های عشایری و روستایی آسیب زیادی وارد شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031LG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل کرمان مدیریت بحران استانداری کرمان جنوب استان سیلاب ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

منصور شیشه فروش بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های ۲ روز گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: این بارش‌ها به صورت رگباری و باران بوده است.

وی افزود: عمده بارش‌های مطلوب در شمال و شرق استان اصفهان گزارش شد، افزود: به همین تناسب نیز شاهد حوادث مرتبط با سیل در شهرستان‌های این مناطق بودیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جریان آب در رودخانه‌های فصلی در اکثر مناطق استان اصفهان ابراز کرد: حجم سیلاب در برخز از رودخانه‌ها به اندازه‌ای بود که منجر به آبگرفتگی جاده‌ها نیز شد.

وی افزود: در این زمینه باید به خروش رودخانه فصلی در شهرضا و مسدود شدن مسیر شهرضا – اصفهان در منطقه مهیار اشاره کرد که در ساعات صبح امروز منجر به کندی تردد در این محور شد.

شیشه فروش با بیان اینکه کنترل سیل در شهرستان شهرضا همچنان ادامه دارد، افزود: سیل مهیار کنترل شده و آب‌ها به کانال پمپاژ شده است.

وی با بیان اینکه در اردستان نیز در روستاهای مهراندو و ظفرقند و روستاهای تلک آباد شاهد آسیب سیل به قنات‌ها بودیم، افزود: همچنین ۴۰ رأس گوسفند نیز در این شهرستان از بین رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آسیب دیدن چند باب منزل مسکونی قدیمی در اردستان نیز گفت: زیرگذر مقار - زواره و زیرگذر راه آهن نیز درگیر سیل شد که با ورود راه آهن یزد زیرگذر آهن آهن اصلاح و به مدار تردد بازگشت؛ همچنین عوامل مدیریت بحران اردستان تخلیه آب را از زیرگذر مقار – زواره انجام دادند.

وی با اشاره به ریزش کوه در جاده انارک و گردنه زنجیرگاه نیز گفت: این حادثه نیز منجر به تعریف محدودیت تردد شد و در حال حاضر مسیر باز شده و امکان تردد وجود دارد.

شیشه فروش همچنین به قطعی برق در روستاهای حسن رباط، لوشاب و موته و همچنین قطعی خطوط مخابراتی در شهر لای بید بر اثر بارش‌های شب گذشته اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیز برطرف شده است.

وی با اشاره به بارش خوب باران در خور و همچنین وقوع سیلاب در کاشان ابراز کرد: در کاشان سیلاب فروکش کرد و همچنان آبگرفتکی و گل و لای وجود دارد چرا که در این شهر شاهد شدت بارش و فعال شدن حوضه‌های آبریز بودیم که بسیاری از خیابان‌های این شهر نیز دچار آبگرفتگی شدند وامدادرسانی به صورت مستمر تا ظهر ادامه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جریان رودخانه در کاشان وارد شهر شد و باند فرودگاه و جاده‌های این شهرستان را تحت تأثیر قرار داد و تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اعزام ۴ تیم مدیریت بحران از مرکز استان به شهرستان‌های نطنز، اردستان، شهرضا و کاشان گفت: همچنین تیم‌های ارزیابی به مناطق تحت تأثیر سیل اعزام شدند.

شیشه فروش گفت: ادارات راهداری راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای بررسی اعزام شدند و در این بین بانک کشاورزی در دفاتر خدمات بیمه‌ای خسارات کشاورزی را ارزیابی می‌کتد و صندوق حوادث طبیعی ساختمان نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا فردا بارش‌های رگباری با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087956

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد