Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات توسط سه شرکت پیمانکاری درسه گلوگاه اندیمشک ، بهبهان و هندیجان با موفقیت انجام شد.
وی به کشاورزان گندم کار و کلزاکار استان اطمینان داد کمباین های مورد نیاز برای‌ عملیات مکانیزه این ۲ محصول راهبردی با هدف جلوگیری از هدررفت آن تامین خواهد شد و نباید دغدغه‌ای دراین زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه افزود:کمباین های ورودی به خوزستان مجهز به "هد" محصول برداشت کلزا هستند تا کار برداشت این ۲ محصول بدون فوت وقت و به صورت همزمان صورت گیرد.
قاسمی‌نژاد با اشاره به سطح زیرکشت ۵۷ هزار هکتاری دانه روغنی کلزا و ۵۵۵ هزارهکتاری گندم آبی و دیم در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در استان و در راستای برداشت به‌هنگام محصول و آسیب نرسیدن به سطوح کشت شده اظهار داشت:جهاد کشاورزی استان به صورت جدی برای تامین کمباین‌های مورد نیاز جهت برداشت این ۲ محصول در استان تلاش کرد تا وقفه‌ای در روند برداشت با توجه به خطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا ایجاد نشود.
پیش بینی شده امسال حدود ۱.۸میلیون تن گندم و ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان برداشت شود.
تولید گندم در خوزستان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال زراعی قبل ۱۵درصد و کلزا ۱۰۰درصد افزایش خواهد یافت.
عملیات برداشت این ۲ محصول از نیمه دوم فروردین ماه به بعد شروع و به مدت ۴۰روز ادامه خواهد داشت.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با مباشرت شبکه یکپارچه تعاون روستایی خود را برای خرید تضمینی ۱.۶میلیون تن گندم و ۱۰۰هزار تن دانه روغنی کلزا آماده کرده‌اند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان خوزستان جهاد کشاورزی فوت خوزستان کمباین بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ۲ محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

رضا عباسی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده، علاوه بر جلوه طلایی طبیعت بی‌نظیر منطقه، بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی امسال برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند، از مدت‌ها قبل کشاورزان بدنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم، کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود، زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا