Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@21:10:59 GMT

ایران خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۳۴۱

ایران خواستار تعویق المپیک ۲۰۲۰ شد

به گزارش همشهری آنلاین  و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و همچنین لغو تعداد زیادی از رقابت‌های مهم قاره‌ای و جهانی از جمله مسابقات کسب سهمیه، شایعاتی مبنی بر تعلیق و تعویق المپیک ۲۰۲۰ طی هفته‌های اخیر مطرح گردید.

در همین راستا رئیس کمیته ملی المپیک ایران با ارسال ایمیلی به رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ضمن تشریح وضعیت کاروان ورزشی ایران، خواستار تصمیم گیری در خصوص تعویق بازی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمیل ارسالی صالحی امیری به توماس باخ به‌ همراه پاسخ IOC به شرح زیر است:

جناب آقای توماس باخ

سلام ما را پذیرا باشید

با توجه به ایمیل‌های قبلی که از شما دریافت کردیم تمایل دارم با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران مواردی را به شما اطلاع دهم.

۱- با توجه به آمار رسمی اعلام شده تا این لحظه ۱۴۵ نفر به دلیل شیوع این بیماری فوت شده و ۵۸۲۳ نفر نیز مبتلا شده‌اند.

۲- بر اساس اعلام ستاد مقابله با این ویروس که با راهبری ریاست جمهوری ایران تشکیل شده تمام گردهمآیی‌ها، سمینارها، تجمع‌ها، مسابقات، ‌ حتی اردوهای ورزشی در ایران لغو شده است.

۳- همه پروازها از ایران‌ به سایر کشورها ‌و بالعکس تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

۴- تمام تیم‌هایی که قرار بود در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند همه با مشکل مواجه شده‌اند، مثل ژیمناستیک، بوکس و شمشیربازی.

۵- یکسری از رقابت‌های انتخابی المپیک که تاریخشان از قبل مشخص بود لغو گردیده‌اند، مثل کشتی، شنا، واترپلو و وزنه برداری.

با توجه به شرایط موجود بیشتر کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی، هند، ژاپن و چند کشور دیگر درگیر این موضوع و ورزشکاران نیز از نظر ذهنی و روحی دچار چالشی بزرگ شده اند. قهرمانان، رشته‌های مختلف، مربیان و فدراسیون‌های تحت پوشش نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ بطوریکه خانواده‌ها تصمیم گرفتند که فرزندان قهرمان خود را در خانه قرنطینه نمایند که البته این موضوع به جد از سوی دولت به تمام مردم نیز توصیه شده و می‌شود.

با توجه به توضیحات داده شده موجب امتنان است تا نظر خود در خصوص پیشنهاد در نظر گیری شرایط ورزشکاران، تعویق رقابت‌های گزینشی اعلام نمایید. همچنین مایلم پیشنهاد خود مبنی بر موکول کردن بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به پایان سال ۲۰۲۰ اعلام‌ نموده و خواستار توجه شما در این خصوص باشم. در پایان از حمایت‌های همواره شما ممنونم و منتظر پاسخ شما هستم.

۲ روز بعد از ارسال ایمیل ایران؛ جان مکلود رئیس بخش ارتباطات کمیته‌های ملی المپیک IOC پاسخ نامه را داد که خلاصه آن به شرح زیر است:

آقای رئیس عزیز

ممنون بابت ایمیل ارسالی؛ رئیس IOC شخصا از من خواستند که از جانب ایشان پاسخ ایمیل شما را بدهم.

هیات اجرایی IOC اخیرا تعهد خود برای برگزاری موفق بازی‌ها در تاریخ مقرر را اعلام کرده و از فدراسیون‌های بین المللی درخواست کرده تا در خصوص مسابقات کسب سهمیه و انتخابی شرایط، مکان ‌و زمان جدید و آسانی را طراحی نمایند.

فدراسیون‌های ملی خود را تشویق نمایید تا ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون‌های بین المللی خود داشته و از تغییرات قوانین انتخابی المپیک آگاه شوند.

تصمیمات هیات اجرایی و فدراسیون‌های بین المللی هر چه که باشد از تغییرات سیستماتیک زمان، مکان و نحوه مسابقات انتخابی به اطلاع شما و فدراسیونهای ملی کشورتان خواهد رسید.

پیشنهاد می‌کنیم از تجربیات کشورهای مشابه که درگیر کرونا هستند استفاده کنید، بطور مثال برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات انتخابیتان اردوهایی را در کشوری ثالث که شیوع این بیماری در آن کمتر و کنترل شده است برگزار کنید تا ضمن‌ حفظ سلامت، مشکلی با کشور میزبان مسابقات گزینشی برای حضور نداشته باشید. در این زمینه IOC آمادگی‌همکاری و تسهیل در ارتباط با کمیته های المپیک مد نظرتان را دارد. با آغوش باز آماده دریافت پیشنهادات و همچنین کمک به شما هستیم.

انصراف کانادا و استرالیا از حضور در المپیک توکیو کد خبر 494969 برچسب‌ها المپيك 2020 - توكيو كروناويروس المپیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپيك 2020 توكيو كروناويروس المپیک بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟

حمیده ایرانمنش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تیم ملی تنیس روی میز بانوان با دو بازیکن در آخرین رقابت های گزینشی المپیک برای کسب سهمیه انفرادی شرکت می کند، گفت: برای ندا شهسواری و مهشید اشتری که دو بازیکن اعزامی به این مسابقات هستند طی یک ماه گذشته به صورت انفرادی برنامه های تمرینی داشتیم اما این برنامه ها از روز گذشته به صورت تیمی و در قالب اردو آغاز شد.

وی با اشاره به حضور متوالی شهسواری و اشتری در مسابقات مختلف طی یک ماه گذشته خاطرنشان کرد: اشتری در مسابقات لبنان ، آلمان و چک و لیگ عربستان شرکت داشت. شهسواری هم در لیگ ترکیه و عربستان و همچنین مسابقات چک حاضر شد. بنابراین فرصتی برای تشکیل اردو نبود اگرچه پیگیر تمرینات آنها به صورت انفرادی بودیم. از ابتدای اردیبهشت اما این دو بازیکن در ایران هستند. به همین دلیل از روز گذشته اردو را آغاز کردیم و تا زمان اعزام پیگیر آن خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مورد روند تمرینات یادآور شد: به واسطه برنامه های انفرادی و حضوری که شهسواری و اشتری در مسابقات مختلف داشتند، آنها خیلی از آمادگی دور نیستند اما باید برنامه های آماده سازی را به گونه ای دنبال کنیم که زمان اعزام به ازبکستان و آغاز رقابت های انتخابی، اوج آمادگی لازم حاصل شده باشد.

ایرانمنش از وضعیت کلی ملی پوشان تنیس روی میز ابراز رضایت کرد و ادامه داد: آمادگی کلی آنها خوب است، فرصت پیش رو برای رسیدن به اوج آمادگی هم کافی است. به واسطه حضور اخیری که شهسواری و اشتری در مسابقات داشتند و ارزیابی عملکردشان، اشراف بیشتری هم روی نقاط ضعف و قوت آنها پیدا کرده ایم. بر این اساس طی یک ماه باقی مانده روی تاکتیک بازیکنان کار می کنیم.

وی در مورد دیگر بازیکنان شرکت کننده در مسابقات گزینشی المپیک و اینکه بازیکنان کدام کشورها حریفان اصلی ایران به حساب می آیند، گفت: البته هنوز فهرست شرکت کنندگان در رقابت های گزینشی ازبکستان نهایی نشده است اما بر اساس شناختی که از وضعیت دیگر کشورها و بازیکنان شان در کسب داریم، تا حدودی برای مان قابل پیش بینی است که چه بازیکنانی در مسابقات شرکت دارند. در مجموع می توانم بگویم که ازبکستان و قزاقستان حریفان سرسخت ایران در این مسابقات هستند. نمایندگان این کشورها از نظر انفرادی بالاتر از بازیکنان ما هستند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان با یادآوری اینکه تنها قهرمان مسابقات گزینشی ازبکستان در هر یک از بخش مردان و بانوان صاحب سهمیه المپیک می شود در مورد شانس بازیکنان این تیم برای قهرمانی و دستیابی به این سهمیه گفت: شرایط سخت است، همه می آیند که سهمیه بگیرند اما فقط یک سهمیه توزیع می شود. در این شرایط شانس ایران برای المپیکی شدن ۵۰ به ۵۰ است.

ایرانمنش تاکید کرد: المپیک شاید تنها رویدادی باشد که همه آرزوی حضور در آن را دارند و حتی اگر تجربه آن را داشته باشند، دوست دارند تجربه جدیدی از آن بگیرند. ما هم تلاش و هدف مان این است که برای سومین دوره صاحب سهمیه المپیک شویم. با این امید به ازبکستان می رویم و با همین امید و انگیزه هم تمرینات مان را دنبال می کنیم و رقابت برابر حریفان را برگزار می کنیم.

کد خبر 6086134 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید