Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:44:18 GMT

انجام ۴۰۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد در بوکان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۵۹۴۲۴

انجام ۴۰۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد در بوکان

سید فواد هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این عملیات‌ها ۲۶۴ مورد مربوط به اطفای حریق و ۱۳۸ مورد مربوط به امداد و نجات بود.

وی با بیان اینکه تعداد عملیات‌های اطفای حریق طی سال ۱۳۹۸ نسبت به سال پیش از آن، ۳۰ درصد کاهش داشت، افزود: عملیات‌های امداد و نجات نیز طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ با کاهش ۴۵ درصدی مواجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین عملیات امداد و نجات طی سال گذشته با ۴۶ مورد مربوط به دفع حیوانات موذی بود، اظهار کرد: در طول سال گذشته ۲ هزار و ۶۶۵ نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان و دیگر اقشار مختلف در راستای کاهش زخمی ها و تلفات حوادث احتمالی انجام شد.

وی بیان کرد: در طول یک سال گذشته ۴۱ مورد حوادث جاده‌ای و تصادفات، ۴۶ مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی در آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشت گاز، سیلاب و حبس شدن در اماکن نیز با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: طی سال گذشته ۹۱ مورد بازدید ایمنی و ۲۲ مورد عملیات علت‌یابی حریق برای شهروندان انجام شد.

چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در بوکان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی بوکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی بوکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آتش نشانی بوکان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سال گذشته طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: به لحاظ تعداد ساختمان‌های نا ایمن در تهران با انجام اقدامات جدی، شاهدد روند کاهشی هستیم، اما همچنان ساختمان‌هایی از این دست وجود دارد که اکثر آنها در محدوده بازار قرار دارد که برای تهران یک خطر بزرگ است.

محمدی افزود: در کنار توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قطعا باید در بخش جنوبی بازار اقدامات جدی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها انجام شود و قرار است رفع مشکلات در بخش جنوبی بازار اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: بازدید کارشناسان فنی از ساختمان‌های تجمعی توسط کارشناسان در حال انجام است و به طور حتم مالکان باید طبق چک لیست سازمان آتش نشانی عمل کنند و اقدامات لازم برای ایمن سازی ملک خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بالای ۳۰ نوع خدمت توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود گفت: نزدیک به ۱۰۰ درصد خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم رایگان است و سامانه ۱۲۵ بطور شبانه روزی در خدمت شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی دیماه سال گذشته نیز در گفت و گویی اعلام کرده بود که تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت طی یکسال و نیم گذشته از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان کاهش یافته؛ این در حالیست که ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند.

به گفته محمدی، ۷۵ ساختمان مانند پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژ‌های بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن سازی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ ساختمان ناایمن داشتیم که در سه چهار سال گذشته بین مسئولان و رسانه‌ها دست به دست می‌شد و هیچ اقدامی هم برای ایمن‌سازی آنها صورت نمی‌گرفت، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته و با کمک دستگاه قضایی و پای کار آمدن دادستانی تهران، تمامی مالکان ۱۲۹ ساختمان دعوت و تذکر و اخطار‌های لازم به آنها داده شد که در نهایت خروجی این پیگیری و تلاش‌ها، کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان بوده است.

موضوع ایمنی ساختمان‌های نا ایمن یکی از مشکلات تهران بود که در این دوره تلاش می‌شود پرونده ساختمان‌های نا ایمن بسته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • فیلم/ آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده کشور
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان + فیلم
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • (ویدئو) عملیات امداد هوایی برای نجات سیل‌زدگان در عمان
  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز