Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال استقلال تهران در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر از ۲ مربی استفاده کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم فوتبال استقلال تهران در فصل جاری از ۲ سرمربی استفاده کرده است.

آندره آ استراماچونی، سرمربی ۴۴ ساله سابق تیم‌های اینترمیلان، اودینزه، پاناتینایکوس یونان و اسپارتاگ پراگ جمهوری چک که از یکی از چهره‌های سرشناس فوتبال سرزمین چکمه‌ای محسوب می‌شود، تابستان ۹۸ با مذاکرات گسترده علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال حاضر شد به کشورمان بیاید و با این تیم قرارداد ۲ ساله امضاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی خوش پوش و جذاب به سرعت بین هواداران استقلال محبوب شد و درحالیکه نسبت به سال‌های قبل ستارگان کمتری در ترکیب آبی‌ها دیده می‌شدند، با استفاده از سیستم ۲-۵-۳ مدرن تیمش را روز به روز به سمت موفقیت پیش برد.

استرا فصل را بد شروع کرد و با وجود اینکه نمایش‌های برتری نسبت به رقیبان ارائه می‌کرد، در ۵ هفته ابتدایی لیگ فقط ۳ امتیاز به دست آورد. شاگردان این مربی هفته اول در خانه ماشین سازی با گل دقیقه ۹۵ اتابک زارعی یک بر صفر مغلوب میزبان خود شدند و در اولین بازی خانگی فصل شان مقابل فولاد درحالیکه تا دقیقه ۹۴ با گل فرشید اسماعیلی پیش بودند در نهایت با گل امیرحسین باقرپور به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

تیم این مربی در هفته سوم هم به دلیل عملکرد ضعیف محمدرضا اکبریان، داور بازی نفت مسجد سلیمان سه امتیاز را در ورزشگاه بهنام محمدی از دست داد و به تساوی یک بر یک رضایت داد. مهدی قایدی برای استقلال و حامد نور محمدی برای تیم مهدی تارتار گلزنی کردند.

۳۱ شهریور پرسپولیس با گل دقیقه ۸۳ مهدی عبدی جوان دربی ۹۱ را برد و چهار روز بعد باز هم استرا در کسب پیروزی ناکام ماند چراکه تیم او با نتیجه ۲ بر ۲ برابر ذوب آهن متوقف شد. در آن بازی داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی برای استقلال و دانیال اسماعیلی فر و امیر ارسلان مطهری برای تیم علیرضا منصوریان گل زدند.

نکته عجیب درباره ناکامی هفته‌های اخیر استقلال گل خوردن این تیم در هر ۵ بازی از دقیقه ۷۰ به بعد است و به ویژه در سه دیدار برابر ماشین سازی، فولاد و ذوب آهن گل خوردن آبی‌ها در دقایق تلف شده نیمه دوم ۵ امتیاز از دست بدهد.

اولین برد استقلال با سرمربی ایتالیایی روز ۸ مهر و در بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برابر گل ریحان البرز رقم خور‌د. در آن بازی که به میزبانی ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد حمیدرضا دیوسالار (گل به خودی) سجاد آقایی و فرشید اسماعیلی برای تیم استرا گلزنی کردند و محمد پاپی هم برای شاگردان محمد نصرتی گل زد.

اولین برد لیگ برتری استراماچونی هم در بازی با گل گهر و در تاریخ ۱۲ مهر حاصل شد که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی استقلال توانست با گل‌های هروویه میلیچ و مهدی قایدی در برابر تک گل بهنام برزای توانست ۲ بر یک حریف سیرجانی را ببرد.

۲۵ مهر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی استقلال توانست با گل‌های سجاد آقایی، داریوش شجاعیان و وریا غفوری ۳ بر صفر فجرسپاسی را حذف کند.

در هفته هفتم آبی‌ها در ورزشگاه شهدای شهرقدس ۴ بر صفر سایپا را مغلوب کردند که عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری و سجاد آقایی موفق به گلزنی شدند.

هفته هشتم با هت تریک شاگردان استرا در کسب پیروزی‌های متوالی لیگ برتری همراه شد و این تیم توانست با گل‌های علی کریمی و مهدی قایدی ۲ بر صفر پارس جنوبی را مغلوب کند.

هت تریک شیخ دیاباته و سوپرگل علی کریمی سبب شد استقلال در هفته نهم لیگ با نتیجه ۴ بر ۲ تراکتور را در ورزشگاه یادگار امام (ره) شکست بدهد. برای تیم حریف هم محمدرضا آزادی و ساسان انصاری دروازه حسینی را باز کردند.

بهترین پیروزی فصل آبی‌ها ۱۴ آبان در هفته دهم و با برتری ۵ بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان به دست آمد. مهدی قایدی، محمد دانشگر، وریا غفوری، شیخ دیاباته و هروویه میلیچ گل‌های آن بازی را به ناصر سالاری زدند.

نساجی مازندران قربانی بعدی استقلال در هفته یازدهم لیگ بود. جایی که این تیم ۴ آذر در ورزشگاه شهید وطنی با گل‌های علی کریمی و مهدی قائدی برای استقلال در مقابل تک گل دیدنی محمد عباس زاده مغلوب حریف شد.

سرانجام ۹ آذر نوار برد‌های متوالی استقلال پس از هشت بازی با تساوی ۲ بر ۲ مقابل صدرنشین آن زمان لیگ یعنی سپاهان پاره شد. البته سایه اشتباهات داوری به ضرر تیم استرا هم در آن بازی کاملا ملموس بود. مهدی قایدی و شیخ دیاباته برای تیم میهمان و گئورگی گولسیانی و امید نورافکن برای شاگردان امیر قلعه نویی گل زدند.

۵ روز بعد آن بازی سرانجام استقلال با تک گلی که مهاجم مالیایی اش در بازی با شهرخودرو وارد دروازه مهدی رحمتی کرد به صدر جدول رسید، اما شادی آن صدرنشینی تنها یک روز برای هواداران دوام یافت چراکه بلافاصله پس از بازی جدایی آندره آ از آبی‌ها کلید خورد.

استراماچونی در ۱۵ بازی آمار ۹ برد، ۴ مساوی، ۲ باخت، ۳۳ گل زده، ۱۲ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۲۱ و ۳۱ امتیاز را با استقلال به دست آورد.

استقلال از زمان خروج استرا از ایران تا قطعی شدن جدایی اش از این تیم ۳ بازی بدون سرمربی سپری کرد و در این مدت به ترتیب مقابل پیکان ۲ بر ۲ متوقف شد. شاهین را ۴ بر یک برد و به ماشین سازی ۲ بر یک باخت.

در نهایت فرهاد مجیدی به عنوان جانشین این مربی انتخاب شد.

او کارش را از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و با برتری ۳ بر صفر مقابل الکویت کویت شروع کرد. وریا غفوری و شیخ دیاباته گل‌های استقلال را در آن بازی به ثمر رساندند. در آخرین مرحله پلی آف این رقابت‌ها تیم این مربی با نتیجه عجیب ۵ بر صفر از سد الریان در ورزشگاه جاسم بن محمد دوحه عبور کرد تا به مرحله گروهی برسد. شیخ دیاباته، مهدی قائدی (۲ گل) و امیر ارسلان مطهری (۲گل) برای استقلال در آن دیدار به ثمر رساندند.

هرچند بسیاری از هواداران استقلال اعتقاد داشتند شروع خوب مجیدی به دلیل این است که تیم آماده‌ای از سوی استرا در اختیارش قرار گرفته و عیار واقعی فرهاد به مرور زمان مشخص می‌شود. تیم این مربی ۴۳ ساله در اولین بازی لیگ برتری اش با نتیجه ۲ بر یک از سد نفت مسجد سلیمان گذشت که در آن بازی به میزبانی ورزشگاه آزادی مطهری و قایدی برای آبی‌ها و آرمان قاسمی برای مسجد سلیمانی‌ها گلزنی کردند.

مجیدی با برتری در مهم‌ترین بازی دوران سرمربیگری اش یعنی دربی ۹۲ پایتخت تنها وقت‌های اضافی دیدار با پرسپولیس را پیش رو داشت، اما دبل ارسلان مطهری در نهایت با گل‌هایی که علی علیپور و بشار رسن به ثمر رساندند، تنها یک مساوی ۲ بر ۲ نصیب استقلال کرد.

اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم با تساوی یک بر یک برای تیم فرهاد مقابل الشرطه عراق در ورزشگاه فرانسوا حریری اربیل به اتمام رسید. در آن بازی حسام کاظم به اشتباه برای استقلال گل زد و البته علی فائض عطیه هم از روی نقطه پنالتی دروازه حسینی را باز کرد.

دیدار با الاهلی عربستان هم با وجود میدانداری مطلق شاگردان مجیدی به دلیل اشتباهات مسلم داوری ۲ بر یک به سود تیم سعودی پایان یافت. هر ۲ گل حریف عربستانی را معاشر به ثمر رساند و تنها گل استقلال هم با ضربه مطهری حاصل شد.

آبی‌ها در هفته بیستم لیگ در خانه خود با گل‌های محمد دانشگر و وریا غفوری در مقابل تنها گل دارکو بیدوف ۲ بر یک ذوب آهن را شکست دادند و در آخرین بازی شان پیش از اتمام سال ۹۸ هم در ورزشگاه خالی امام علی (ع) سیرجان با تک گل علیرضا ابراهیمی به گل گهر باختند.

۴ بازی، ۲ برد، یک مساوی، یک باخت، ۶ گل زده، ۵ گل خورده و ۷ امتیاز حاصل عملکرد مجیدی در لیگ برتر است و او در مراحل پلی آف و گروهی لیگ قهرمانان هم تاکنون آمار ۴ بازی، ۲ برد، یک مساوی، یک باخت،۱۰ گل زده، ۳ گل خورده و ۷ امتیاز را ثبت کرده اند.

در کل مجیدی تاکنون در این فصل با آبی‌ها به آمار ۸ بازی، ۴ برد، ۲ مساوی، ۲ باخت، ۱۶ گل زده، ۸ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۸ و ۱۴ امتیاز رسیده است.

در قیاس کارنامه استرا با مجیدی در استقلال متوجه می‌شویم عملکرد مرد ایتالیایی بهتر از جوان ایرانی بوده است.

استقلال با استراماچونی در ۶۰ درصد بازی هایش پیروز شد، اما تیم مجیدی ۵۰ درصد دیدارهایش را برده است. میانگین گل زده استقلال در زمان سرمربی قبلی اش ۲/۲ بوده است، اما این میانگین با مجیدی به ۲ گل در هر بازی کاهش یافته است. ضمن اینکه میانگین گل خورده آبی‌ها با استرا زیر یک گل در هر بازی یعنی ۰.۸ بود درحالیکه در زمان فرهاد این میانگین به یک گل افزایش یافته است.

از طرفی میانگین کسب امتیاز برای تیم استراماچونی ۲/۰۶ امتیاز بوده، اما تیم مجیدی به صورت میانگین در هر بازی ۱/۷۵ امتیاز به دست آورده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: آندره آ استراماچونی فرهاد مجیدی برای استقلال شیخ دیاباته وریا غفوری مهدی قایدی آن بازی برای تیم گل خورده ۲ بر یک گل زده بر صفر آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۵۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر به دنبال تمدید قرارداد سیمونه اینزاگی

اینتر از عملکرد سیمونه اینزاگی به طور کامل رضایت دارد و می‌خواهد قرارداد او را تمدید کند

طرفداری | اینتر با اختلاف 14 امتیازی نسبت به میلان رده دومی، در صدر جدول سری آ قرار دارد و اگر اتفاق خاص و غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، اسکودتو را در پایان فصل بالای سر خواهد برد. به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، اینتر آماده ارائه پیشنهادی جدید به سیمونه اینزاگی و تمدید قرارداد این سرمربی موفق است. اینزاگی که از سال 2021 روی نیمکت نراتزوری حضور دارد، با این تیم موفق به کسب پنج جام (دو کوپا ایتالیا، سه سوپرکاپ ایتالیا) و البته یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شده‌ و در آستانه کسب ششمین جام خود قرار دارد.

گفتنی است سیمونه اینزاگی تا سال 2025 با اینتر قرارداد دارد و از این باشگاه سالانه 5.5 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. در صورتی که این سرمربی به مدیران اینتر چراغ سبز نشان دهد، قرارداد او تا سال 2026 (با قابلیت تمدید تا 2027) تمدید خواهد شد و دستمزد او نیز افزایش خواهد یافت.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • اینتر به دنبال تمدید قرارداد سیمونه اینزاگی
  • سرمربی سابق استقلال تماشاگر بازی آلمان - هلند + عکس
  • مربی محبوب فرهاد مجیدی در کنار کادر فنی استقلال + عکس
  • پاسخ یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • آرژانتین 3-1 کاستاریکا: مسی نیست، دی‌ماریا که هست!
  • دستیار مجیدی، استراماچونی و منصوریان میهمان تمرین امروز استقلال
  • پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • روز‌های سخت بازیکن مورعلاقه فرهاد مجیدی
  • قلعه‌نویی کیروش می‌شود؟ / این بار شاید استقلالی‌ها اخراج شوند!