Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@07:53:46 GMT

تاریخچه و نقشه جامع شهر ماهدشت در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۶۰۴

تاریخچه و نقشه جامع شهر ماهدشت در ویکی آنا

نقشه جامع شهر ماهدشت را میتوانید در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا, ماهدَشت شهری است در استان البرز ایران. یکی از شهرهای کرج با جمعیت ۸۵۰۰۰ نفری و مساحت ۶۱۱۶/۷ هکتار در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی کرج. ماهدشت به‌خاطر آب‌وهوای خوش از دیر باز مورد توجه خاندان پهلوی قرار داشت و یکی از تفرجگاه‌های استان بوده که در حال حاضر با ۲۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی یکی از قطب‌های کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود منطقهٔ صنعتی، ماهدشت از مناطق مستعد سرمایه‌گذاری شهرستان کرج می‌باشد. از نظر موقعیت جغرافیایی از موقعیت مطلوبی برخوردار است زیرا، از یک طرف بر سر راه ترانزیت تهران، کرج و اشتهارد واقع شده‌است که این محور در ادامهٔ خود به استان‌های قزوین، همدان، کرمانشاه و کردستان مرتبط است و از طرف دیگر محوری که از طریق شهریار به استان مرکزی متصل می‌گردد. این شهر در مجاورت فرودگاه پیام و منطقهٔ ویژه اقتصادی پیام واقع شده‌است.

ماهدشت پیش از این مَردآباد و در زمان حکومت پهلوی، شاهدشت نام داشت. با قرار گرفتن ماهدشت جز استان البرز نام این شهر تغییر یافت و اکنون به نام ماهدشت خوانده می‌شود.

البرز (پانا ) – فریبرز قریب ، رئیس پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی کرج گفت : طرح شناسایی گسل‌های منطقه اشتهارد- ماهدشت در مرکز پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی در کرج آغاز شده است .

رئیس پژوهش‌های کاربردی زمین شناسی کرج با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح دقیق‌سازی نقشه گسله‌های فعال کلان شهرهای کشور، مطالعه پارینه لرزه‌ شناسی سامانه گسلی اشتهارد، در منطقه اشتهارد–ماهدشت به عنوان مرحله دوم طرح دقیق‌سازی گسل‌ها در کلانشهر کرج آغاز شده است.

فریبرز قریب افزود: مرکز پژوهش‌های کاربردی با توجه به حضور فیزیکی در استان البرز علاوه بر وظایف ملی، مسئولیت مطالعات زمین‌شناسی در استان‌های البرز و قزوین را بر عهده دارد.

وی با بیان این‌که شناسایی و بررسی گسل‌ها بسیار حائز اهمیت است، گفت: یکی از گسل‌های مهمی که کلان شهر کرج و مراکز صنعتی پیرامون آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گسل اشتهارد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی کرج افزود: تاکنون بر روی این گسل مطالعات دقیق زمین‌شناسی صورت نگرفته است، از این رو این مرکز گسل اشتهارد را گزینه اول مطالاعات تکمیلی خود در راستای طرح دقیق‌سازی گسل‌های کلان شهر کرج قرار داده است.


وی گفت: مجاور بودن شهرهای ماهدشت، اشتهارد و فردیس به این گسل و همچنین نزدیکی به پایتخت و کلانشهر کرج، اهمیت شناسایی و بررسی این پهنه گسلی را دو چندان کرده است.

قریب با تاکید بر اهمیت مطالعه و دقیق‌سازی گسل‌ها، در راستای اجرای قانون‌مندسازی طرح های شهرسازی و عمرانی در حریم گسل‌ها گفت: در پی رویداد زمین‌لرزه، گسلش سطحی، جابه‌جایی یا گسیختگی در سطح زمین ایجاد می‌شود که می‌تواند اثرات ویرانگری روی سازه‌ها بگذارد.

لازم ذکر است، مرحله اول طرح دقیق‌سازی پیش از این با جمع‌آوری و تلفیق داده‌های موجود و استخراج نقشه گسل‌های کرج به پایان رسیده است.

منبع: آنا

کلیدواژه: البرز ماهدشت نقشه شهرها پژوهش های کاربردی طرح دقیق سازی زمین شناسی شهر کرج گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید

این تست شخصیت شناسی به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا شانس به شما لبخند می‌زند یا خیر! به سادگی یکی از شش خورشید موجود در تصویر را انتخاب کنید.

۱. آفتاب داغ:

تو شانس مورد علاقه من هستی!

شما در شرایط سخت خوش شانس هستید.

مردم حاضرند به شما کمک کنند.

مشکلات شما خود به خود حل خواهد شد.

۲. خورشید درخشان:

شانس شما با خلاقیت مرتبط است.

شما استعدادی دارید که رشد خواهد کرد.

شما با افراد خوب ملاقات می‌کنید.

این افراد منابع قدرت و الهام شما می‌شوند.

۳. آفتاب داغ:

خوش شانسی!

شما با پول، ارث و فرار از خطر خوش شانس هستید.

برای روابط خانوادگی ارزش قائل هستید و شریک زندگی خود را دوست دارید.

۴. آفتاب عصر:

شانس همیشه نزدیک شماست.

خواسته‌های شما با نظمی باورنکردنی محقق می‌شوند.

شما همیشه بیشتر از چیزی که از دست می‌دهید پیدا می‌کنید.

شما توسط افرادی احاطه شده اید که هر لحظه آماده کمک به شما هستند.

۵. آفتاب داغ:

شما به لطف تلاش و پشتکارتان خوشحال هستید.

شما یک قدرت مخفی بر مردم دارید.

حتی در شرایط سخت کمک خواهید یافت.

۶. غروب آفتاب:

شما استعداد‌های زیادی دارید.

شما با ریسک کردن و قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب پیشرفت می‌کنید.

شما یک غریزه عالی برای معاملات سودآور دارید.

به یاد داشته باشید که این فقط یک آزمایش است و شانس واقعی شما به باورها، تلاش‌ها و نگرش مثبت شما نسبت به زندگی بستگی دارد!

منبع: مکتوب نامه

tags # شخصیت شناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • روز آگاهی از اوتیسم بزرگسالان ۱۴۰۳+ تاریخچه و پوستر Adult Autism Awareness Day 2024
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد