Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@06:27:34 GMT

تاریخچه و نقشه جامع شهر باقرشهر در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۶۰۶

تاریخچه و نقشه جامع شهر باقرشهر در ویکی آنا

نقشه جامع شهر باقرشهر را میتوانید در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، این شهر با مساحتی در حدود ۳/۴۴ کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر ۵۹۰۹۱ نفر براساس مصوبه شماره ۴۳۹۷/۱۶۳۶۹ مورخ ۱۳۷۵/۰۴/۰۴ هیئت وزیران از شهر تهران (مناق۱۹ و۲۰) جدا و به یک شهر مستقل تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۴/۱۲/۷۵ شهرداری این شهر با درجه ۴ رسماً افتتاح و حریم استحفاظی آن با ۵۵ کیلومترمربع مساحت در تاریخ ۱۶/۴/۷۶ به تصویب وزیر کشور رسید که با انتزاع قسمتی از آن در سال ۱۳۸۰ و ایجاد شهر کهریزک، حریم آن کاهش یافت.

این شهر از شمال به شهرری ـ از جنوب به شهر کهریزک، از جنوب شرقی با جلگه ورامین، از جنوب غربی با بهشت زهرا و حرم سید روح‌الله خمینی همجوار است.

طول جغرافیایی این شهر ۵۱ درجه و ۲۴ دقیقه و عرض جغرافیایی آن ۳۵ درجه و ۳۲ دقیقه است. ارتفاع آن از سطح دریا ۱۰۹۰/۵۰ متر است. متوسط حرارت ماکزیمم ۴۳ درجه سلسیوس و مینیمم آن ۹ درجه سلسیوس و رطوبت نسبی آن ۵۵٪ بوده و وزش باد در این منطقه بادهای غربی، جنوب شرقی به شرق و در نهایت شمالی است.

روستاهای جعفرآباد، قوچ‌حصار، قمصر، دهنو، اسماعیل آبادمعین، عظیم‌آباد، سلمبر، خیرآباد، درسون آباد از مراکز مهم جمعیتی این شهر هستند.

محدوده خدماتی باقرشهر براساس جلسه موخ ۶/۳/۸۵کارگروه شهرسازی وشورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از حدود۳۰۰هکتار (طرح هادی مصوب) به ۵۴۶هکتار (طرح جامع) افزایش پیدا کرده‌است.

در سال ۱۳۸۳ به لحاظ پیگیری‌های فراوان و حجم وسیع پروژه‌های عمرانی براساس مصوبه شماره ۳۴/۳/۱/۱۲۲۵۰۳ مورخ ۲۰/۱۱/۸۳ وزارت کشور از تاریخ ۱/۱۲/۸۳ این شهرداری از درجه ۴ به درجه ۵ و در سال ۸۹ نیز براساس مصوبه شماره ۳۴/۳/۱/۶۵۴۵۹ مورخ ۳۰/۴/۸۹ از درجه ۵ به درجه ۶ ارتقاء پیدا کرد و در نهایت طبق آخرین تغییرات در اسفند ماه سال ۹۵ درجه این شهرداری طی نامه وزیر محترم کشور به درجه ۷ ارتقا پیدا کرد.

این منطقه در ابتدا باقراف نامیده می‌شد که سپس به باقرآباد تغییر نام یافت. پس از تشکیل شهرداری در سال ۱۳۷۵ خورشیدی، این منطقه باقرشهر نام گرفت.

از مراکز مهم صنعتی آن می‌توان شرکت پالایش نفت شهید تندگویان ـ پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت پالایش نفت بهران ـ شرکت ایرانول ـ شرکت سایپا پرس ـ شرکت ایران گاز ـ شرکت ایران سیلندر ـ منطقه ۳ عملیات گاز ـ شرکت انرژی ـ نیروگاه گازی ری ـ شهرک صنعتی شهرسنگ ـ مجتمع صنعتی تجریشی وده‌ها صنعت کوچک دیگر از مراکز مهم صنعتی این شهر هستند.

این شهر در دوران جنگ ایران و عراق، ۱۵۴ کشته داشته‌است.

باقرشهر دارای ۳ فرهنگسرا با نام‌های: فرهنگ‌سرای عطر نرگس، فرهنگ‌سرای شهریار و فرهنگ‌سرای فرهنگ آفتاب است.

از بوستان عطرسیب، بوستان فدک و بوستان ارغوان میتوان بعنوان بزرگترین پارکها و فضایی سبز شهری در باقرشهر نام برد.

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران باقرشهر نقشه شهرها ـ شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی