Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@14:54:54 GMT

چالش‌های پیش رو زمان برگزاری المپیک/ دردسر کرونا برای IOC

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۰۷۳۳

چالش‌های پیش رو زمان برگزاری المپیک/ دردسر کرونا برای IOC

شیوع ویروس کرونا کمیته بین‌المللی المپیک را برای برگزاری این رقابت‌ها به چالش کشانده چرا که با تعویق زمان برگزاری مسابقات المپیک رقابت‌های دیگری پیش رو است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا،سی و دومین دوره بازی‌های المپیک قرار است تابستان امسال به میزبانی توکیو برگزار شود. رقابت‌هایی که زمان برگزاری آن با توجه به شیوع ویروس کرونا این روزها در هاله‌ای از ابهام است و خیلی از کشورها خواستار تعویق زمان برگزاری آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کشورهای هم مانند کانادا و استرالیا اعلام کردند در صورت برگزاری المپیک در زمان مقررشده هیچ تیمی به این رقابت‌ها اعزام نمی‌کنند.

در حال حاضر کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده تا چهار هفته دیگر در مورد برگزاری زمان انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنند؛ اما به‌هیچ‌عنوان لغو المپیک در برنامه آن‌ها نیست و تنها تعویق المپیک یکی از گزینه‌هاست.

نکته قابل‌توجه این است که برگزاری المپیک با تأخیر با مسابقات زیادی تداخل پیدا می‌کند و شاید یکی از چالش‌های کمیته ملی المپیک همین باشد که با دیگر مسابقات در رشته‌های مختلف این رقابت‌ها تداخل پیدا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال اگر المپیک یک ماه به تأخیر بیافتد آن‌وقت تکلیف مسابقات پارالمپیک که معمولاً یک ماه پس از المپیک برگزار می‌شود چه خواهد شد و چه زمانی برگزار می‌شود. برگزاری المپیک در چند ماه آینده با رقابت‌های ورزشی همچون فوتبال، NBA، تنیس و گلف تداخل پیدا می‌کند.

اگر هم قرار باشد المپیک در سال 2021 برگزار شود آن‌وقت با مسابقات جام جهانی دوومیدانی و شنا تداخل پیدا می‌کند. البته کمیته بین‌المللی المپیک از برخی ورزشکاران برای زمان برگزاری المپیک نظرسنجی کرده است و برخی از ورزشکاران از جمله احسان حدادی دوومیدانی کار کشورمان که مدال نقره المپیک لندن هم در کارنامه خود دارد معتقد است المپیک یک سال دیگر برگزار شود بهتر است؛ در فصل پاییز رکورد ورزشکاران افت می‌کند و آن‌وقت شاهد یک المپیک جذاب و دیدنی نخواهیم بود. البته باید به این نکته توجه کنیم اگر المپیک توکیو با تأخیر یک‌ساله برگزار شود آن‌وقت این المپیک با دوره بعدی یعنی المپیک پاریس تنها سه سال فاصله دارد و روی این رقابت‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

شیوع ویروس کرونا شرایط را برای ورزش دنیا بهم ریخته است؛ در حال حاضر اردوی ملی پوشان المپیکی به حالت تعویق در آمده و خیلی از مسابقات گزینشی المپیک هم فعلاً لغو شده‌اند. البته ناگفته نماند مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و مسئولان کشور ژاپن تمایل ندارد المپیک به تعویق بیفتد؛ اما شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال کشورها و مردم به‌عنوان تماشاگر چندان موردپسند ژاپنی‌ها نیست؛ آن‌ها هزینه‌های میلیاردی برای برگزاری المپیک انجام دادند و قطعاً دوست ندارند با استقبال کم مواجه شود. به هر حال باید تا چهار هفته دیگر صبر کرد تا در نهایت ببینیم تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک چه خواهد بود. هرچند که بعید است آن‌ها با توجه به وضع موجود و شیوع این ویروس در سراسر دنیا رأی به برگزاری المپیک در زمان مقرر دهند.

 

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: ژاپن ویروس کرونا کمیته بین المللی المپیک المپیک توکیو کمیته بین المللی المپیک شیوع ویروس کرونا برگزاری المپیک زمان برگزاری رقابت ها برگزار شود آن وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دو آیین بزرگداشت برای دو سینماگر فقید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شانزدهم فروردین‌ماه نخستین سالروز درگذشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد کارگردان سینمای ایران بود که به همین مناسبت قرار است مراسم بزرگداشت و یادبود او برگزار شود.

زمان برگزاری این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیف‌الله داد (خانه سینما) اعلام شده است.

در این مراسم عباس یاری، ابوالحسن داوودی، محسن امیریوسفی و مازیار فکری ارشاد درباره سینمای کیومرث پوراحمد و میراث او برای سینمای ایران سخن خواهند گفت.

این برنامه به همت کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران و همکاری انجمن کارگردانان سینمای ایران تدارک دیده شده و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

به دلیل همزمانی سالروز درگذشت فیلمساز با ماه مبارک رمضان، زمان برگزاری این بزرگداشت به تاریخ یاد شده منتقل شده است.

بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»

دانشگاه شرق‌شناسی ناپل با نمایش فیلم سینمایی «لامینور» آخرین اثر داریوش مهرجویی بزرگداشتی برای این فیلمساز فقید برگزار می‌کند.

زمان این برنامه ساعت ۱۷ روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در دانشگاه شرق شناسی ناپل (Pallazzo Corigliano)، دپارتمان مطالعات آسیایی، آفریقایی و مدیترانه است. «ناتالیا تورنسلو» استاد دانشگاه در این برنامه سخنرانی خواهد کرد.

بزرگداشت داریوش مهرجویی بخشی از نشست سینمای ایران در این دانشگاه ایتالیایی است که با موضوع تنهایی و جستجوی هویت در سینمای معاصر ایران با حضور آنتونیا شرکا منتقد سینمای ایران برگزار خواهد شد.

«لامینور» به تهیه‌کتندگی رضا دُرمیشیان تولید شده و محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) پخش‌کننده بین‌المللی این فیلم است.

داریوش مهرجویی فیلمساز سرشناس سینمای ایران و وحیدیه محمدی فر همسر وی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در خانه شان به قتل رسیدند.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان جدید برگزاری العین - الهلال
  • سخنگوی کرملین: پیشنهادی برای آتش بس در زمان المپیک دریافت نکرده ایم
  • امانوئل ماکرون رئال‌مادرید را تهدید کرد
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • تغییر موضع فرانسه در برگزاری افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • برگزاری دو آیین بزرگداشت برای دو سینماگر فقید