Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@13:37:19 GMT

وقتی چاپ سه‌ بعدی با کروناویروس مقابله می‌ کند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۶۱۲۰۹

وقتی چاپ سه‌ بعدی با کروناویروس مقابله می‌ کند

مدیرعامل یک استارتاپ ایتالیایی که در حوزه چاپ سه‌بعدی فعالیت دارد، در اوایل این ماه دریافت، بیمارستانی که در نزدیکی مرکز شیوع کروناویروس در ایتالیا قرار گرفته، به کمبود تجهیزاتی کوچک اما مهم دچار شده است. این تجهیزات، دریچه‌هایی هستند که دستگاه تنفس را به ماسک‌های اکسیژن متصل می‌کنند.

شرکتی که این دریچه‌های کوچک را می‌سازد، نمی‌توانست از عهده میزان تقاضا برآید؛ به همین دلیل پزشکان تصمیم گرفتند تا راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستین فراکاسی (Cristian Fracassi)، مدیرعامل این استارتاپ در مصاحبه‌ای گفت: ما در مورد این کمبودها شنیدیم و به سرعت با بیمارستان تماس گرفتیم تا نمونه‌های دریچه تهیه شده با فناوری چاپ سه‌بعدی را به آنها معرفی کنیم. بیمارستان، فناوری ما را آزمایش کرد و کارآیی آنها را مورد تایید قرار داد. ما پس از این آزمایش، ۱۰۰ دریچه تولید کردیم و آنها را به افراد مورد نیاز رساندیم.

این استارتاپ، تنها جایی نیست که پژوهشگران در آن برای مقابله با کروناویروس تلاش می‌کنند. آیزاک بودمن (Isaac Budmen) و استفانی کیف (Stephanie Keefe)، دو پژوهشگر اهل نیویورک نیز طی پروژه‌ای به چاپ سه‌بعدی بیش از ۳۰۰ سپر حفاظتی صورتی پرداختند تا کسانی که در مراکز آزمایش کروناویروس مشغول کار هستند، از آنها استفاده کنند.

تلاش برای ارائه فناوری‌هایی که به مقابله با کروناویروس کمک می‌کنند، در سراسر جهان ادامه دارد و شرکت‌ها و استارتاپ‌های گوناگون برای ابداع و ارائه فناوری‌های جدید تلاش می‌کنند.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: چاپ سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اختتامیه نخستین رویداد چادرو با عنوان « رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد» به همت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو 12 اردیبهشت ماه در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار می شود.

در این مراسم از ده طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد ( از اکتشافات معدن تا محصول نهایی)، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال رونمایی می شود.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو
  • فوتبال از دریچه فان؛ تلاش چلسی برای متوقف کردن آرسنال
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد