Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کیادربنسری، مشاور تحصیلی و کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با  ضعف‌ در تحصیل هم می‌توان نتیجه خوب در کنکور گرفت. خیلی از دانش آموزان تصور می‌کنند اگر یک یا دو بار در کنکور قبول نشوند دیگر امکان موفقیت در کنکور را ندارند.

این مشاوره تحصیلی ادامه داد: معدل بالا عامل موفقیت و یا شکست در کنکور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی از داوطلبان که معدل عالی داشته اند در کنکور موفق نشده اند و برعکس تعداد زیادی از داوطلبان نیز بوده اند که معدل پایین داشته اند، ولی در کنکور موفق شده اند و رتبه‌های تک و دو رقمی را کسب کرده اند.

او با بیان اینکه ضعف در برخی دروس برای همه دانش آموزان وجود دارد، گفت: این ضعف را با اصلاح شیوه مطالعه می‌توان برطرف کرد. اینکه در مطالعه برخی دروس نتیجه خوبی گرفته نمی‌شود دلیل نمی‌شود که مطالعه آن درس را ترک کرد.

کیادربنسری درباره عدم علاقه برخی دانش آموزان به بعضی از دروس گفت: وقتی دانش آموز از درسی نتیجه نمی‌گیرد علاقه خود به درس را از دست می‌دهد. قطعا وقتی مطالعه خوب انجام شود علاقه هم ایجاد می‌شود.

این مشاور تحصیلی گفت: اینکه برخی از دانش آموزان پایه دوازدهم می‌گویند که دروس این پایه سخت و سنگین است و نمی‌توان در سال دوازدهم به مطالعه دروس سال‌های قبل رسید خیلی اشتباه است و با برنامه ریزی درست می‌توان در این سال دروس سال‌های قبل را هم مطالعه کرد.

بیشتر بخوانید: لغو مصوبه تعیین حدنصاب نمره مصاحبه دکتری به کنکور ۹۹ می‌رسد

این مشاوره کنکور تاکید کرد: مشکل اینجاست داوطلبان در سال‌های پایه مطالعه کنکور را خیلی جدی نمی‌گیرند و معدل پایینی در برخی دروس می‌آورند. با این وجود مطالعه جدی در کنکور می‌تواند معدل پایین را جبران کند.

کیادربنسری گفت: دانش آموزانی که امسال کنکور دارند اگر تاکنون هم درس نخوانده اند با تلاش در نیم سال باقیمانده می‌توانند رتبه خیلی خوبی کسب کنند و حتی برخی دروس را هم دو بار بخوانند.

این مشاوره تحصیلی در پاسخ به این سوال که با چه درصد‌هایی می‌توان رتبه زیر هزار در کنکور کسب کرد، توضیح داد: برای کسب رتبه‌های زیر هزار و قبول شدن در رشته‌های مورد علاقه و برتر باید در تمامی دروس حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد کسب کرده باشید.

کیادربنسری درباره فشار برخی والدین روی دانش آموزان کنکوری گفت: اینکه در سال دهم بچه‌ها به مشکل می‌خورند طبیعی است و والدین نگران نباشند. با برخورد کردن به چند شکست نباید به فکر تغییر رشته فرزند خود باشند بلکه باید به فکر اصلاح شیوه مطالعه خود باشند. برخی از اولیا خیلی به دانش آموز فشار می‌آورند و باعث ایجاد تنش و درگیری و بحث و جدل بین آن‌ها با فرزندانشان می‌شوند . به این والدین توصیه می‌کنیم که به فرزند خود محبت کنند و فضای آرامی را در خانه به وجود بیاورند.

او درباره تاثیر خلاصه نویسی در کنکور گفت: خلاصه نویسی در کنکور معجزه می‌کند و در همه درس‌ها می‌تواند صورت بگیرد و دانش آموز را به موفقیت برساند. برای تمامی دروس نیز می‌توان خلاصه نویسی را انجام داد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور قبولی در کنکور دانش آموزان برخی دروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۶۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

 قشلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش هشترود با بیان اینکه نبود مدارس فرزانگان و تیزهوشان باعث مهاجرت نخبگان و دانش آموزان تیز هوش به سایر شهر‌ها می‌شود گفت: این کار باعث بالا رفتن رتبه کنکور سایر شهر‌ها و پایین آمدن رتبه کنکور در هشترود می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک مدرسه در هشترود ایجاد شود می‌تواند دانش آموزان مناطق هشترود، نظرکهریزی و چاراویماق را پوشش دهد و باعث افزایش رتبه کنکور در این مناطق شود.

قشلاقی افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ فرهنگیان در مناطق هشترود و نظرکهریزی و تجهیز هنرستان فنی وحرفه‌ای را خواستار شد و افزود: اگر این هنرستان تجهیز شود رغبت دانش آموزان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: متاسفانه راه دسترسی به تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای هشترود هم با توجه به اینکه در خارج از محدوده شهر قرار دارد خراب شده است و غیر قابل تردد است از این رو دانش آموزان علی الخصوص در زمان‌های بارش به سختی به این هنرستان رفت و آمد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد